Dator för hemmastreaming av spel

Permalänk

Dator för hemmastreaming av spel

Hej allihopa, ovan datorköpare här! Jag skulle vilja köpa en laptop som jag kan spela spel på med hemmastreaming (typ Steam Remote Play) från min stationära burk över hemnätverket, plus basic kontorsarbete och dyl. Min plan är alltså att inte skaffa någon monsterlaptop, utan tänker mig att en med bra skärm/tangentbord/nätverkskoppling kommer vara tillräcklig. Stort plus om den dessutom är tyst

Någon som kan rekommendera något? Uppskattar verkligen att ha proffs man kan vända sig till här, har kollat på recensioner men det verkar inte som att såna här önskemål är särskilt vanliga.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig spelat remote play, men då ingen annan svarat så ger jag ett kort svar.

Steams FAQ säger:
"We recommend a minimum of a quad-core CPU for the computer running the game. The client has more modest requirements, but should have a GPU that supports hardware accelerated H264 decoding. Any recent laptop or PC should meet the client requirements."

Så du kan i stort välja vilken laptop du vill.
Dem skriver även att dem rekommenderar att man använder lan kabel, det finns inte på alla laptops men då kan du använda en adapter med lan port.

Rekommenderar att du går till tex Elgiganten och känner och klämmer på lite laptops.