Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 20.5.1

Permalänk
Medlem

Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 20.5.1

Finns att ladda ner här.

Support For

  • Windows May 2020 Update

  • AMD Link
    Brand new AMD Link Xinput Emulation driver (AMDXE), which will improve compatibility with current and future games. This gets installed the first time game streaming starts with AMD Link and will appear as a new Xbox 360 controller in Device Manager.

Fixed Issues

  • Radeon Software may experience a crash or hang on Hybrid Graphics system configurations.

  • On a limited number of displays, launching a game may lead to an intermittent black screen that requires a system reboot to resolve.

  • Fixed an issue where AMD Link may experience random or intermittent disconnects.

  • When performing a task switch, Destiny2 may experience an application hang or black screen.

  • Overwatch may experience an intermittent crash or black screen when joining a match.

  • Incorrect memory clocks may be reported in performance metrics overlay on Radeon RX 5700 series graphics products.

  • Some Hybrid Graphics system configurations with Radeon RX 5500 series graphics products may experience a blue screen on driver installation.

  • High memory usage may be experienced when Instant Replay and Desktop Recording is enabled on a system and a display on the system has timed out or gone to sleep.

  • A TDR or black screen may occur when running the Vulkan test from Geekbench5.

  • Hitching may be observed in League of Legends on some system configurations after performing a task switch.

  • Sniper Elite4 may minimize when invoking Radeon Software’s overlay.

  • The standard profile in Radeon Software may become applied when the gaming profile is clicked on numerous times in quick succession.

  • Lighting corruption may be seen when moving your mouse in Grand Theft Auto5 with Radeon Boost enabled.

  • Texture corruption may be seen in the bottom right corner of the screen when moving your mouse in Shadow of the Tomb Raider with Radeon Boost enabled.

  • Red Dead Redemption2 may fail to launch in some Hybrid Graphics system configurations.

  • Memory Tuning may fail to apply on AMD Radeon VII graphics products.

  • “Unable to get requirements” error message may sometimes be displayed in the Upgrade Advisor tab.

  • GPU metrics may sometimes fail to load in the performance tab of Radeon Software.

  • Star Wars Jedi: Fallen Order and Control may experience application hangs when launched with Radeon Anti-Lag enabled.

 
Known Issues

  • Radeon RX Vega Series and Radeon VII graphics products may experience performance drops when Performance Metrics Overlay is open while a game is running.

  • Some game titles may experience hitching when Instant Replay is enabled on Radeon RX 5000 series system configurations.

  • Enhanced Sync may cause a black screen to occur when enabled on some games and system configurations. Any users who may be experiencing issues with Enhanced Sync enabled should disable it as a temporary workaround.

  • Using Edge web browser to playback video content with a multi display system configuration may cause a system hang or crash after extended periods of use.

  • Performance Metrics Overlay and Radeon WattMan incorrectly report higher than expected idle clock speeds on Radeon RX 5700 series graphics products. Performance and power consumption are not impacted by this incorrect reporting.

  • Some games may exhibit stutter intermittently during gameplay on Radeon RX 5000 series graphics products.

  • Radeon RX Vega series graphics products may experience a system crash or TDR when performing multiple task switches using Alt+Tab.

  • Desktop or In-game corruption may occur intermittently when HDR is enabled.

  • Some users may still experience black screen or system hang issues during extended periods of gameplay. AMD will continue to monitor and investigate reports of these issues closely.

Permalänk
Medlem

Jag blåste min burk med Windows 10 v2004 igår och installerade denna, fungerar fint.

Upptäckte även en ny inställning som jag inte sett tidigare, och jag som har en skärm med stöd för 10bit blev så klart intresserad.
Men aktiverar jag denna så laggar musen i alla spel även om FPS fortfarande är stabil och opåverkad av ändringen.

Någon annan som har samma och kan testa? @laxpudding kanske?

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Bildexpert 📺

Det där ser ut som en 3D-renderingsinställning, kanske för att använda 10 bitars färgdjup i texturer om det finns? I alla fall inte mitt område

10 bitars färgdjup i bildsignalen ställs in på samma ställe som man ändrar upplösning etc.

Permalänk
Hjälpsam

Ingen "Mesh Shaders" och ingen "Hardware Accelerated GPU Scheduling" här inte.
Nåja vi fick i alla fall WDDM version 2,7, vad det nu innebär.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Någon med Radeon 7 som vet om dem nya drivarna är stabila ?

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Har ett RX VEGA 64 och 10-bitars bildpunksformat blev testat. Man får 10bpp mot normala 8bpp man har som vanlig konsument mot de professionella grafikkorten/drivrutinerna.

Fungerar som så men knappt några program är gjorda för att köra 10bpp, allt är designat för 8bpp. Är intressant får dem där Photo gubbarna etc. Har för mig Photoshop har stöd men använder inte det själv.

Spel är inte gjorda med det stödet i tanke och det blir fel. Destiny 2 blir helt förstört och HDR fungerar inte, går inte igång på TV'n.
Total War: Warhammer 2 hade inga problem men vissa färger blev lite väl starka mot vad det är tänkt skulle jag tro men det var väl helt ok.

Kan vara svårt att köra 10bit i hela ledet. Måste välja 10/12bitars RGB/YCbCr för att det ska gå igång annars om du väljer 8bitar RGB/YCbCr så blir det bara 8bitars färg.

Att köra 10bitar till din Display kräver ju mera och begränsar dina upplösning & hz möjligheter.
Min 4K TV med HDMI 2.0b var tvungen att köra 1920x1080p för 10/12 bitar eller så fick man köra 4K i 4.2.2 Chroma YCbCr.

Din kalibrering får göras om om du har en sådan. Färgrymden blir annorlunda och behöver göras om, testas vad den är närmast mot när man kör 10bpp.