MSI Optix MAG251RX – IPS-gaming i 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapisch:

Köpte direkt när den fanns tillgänglig på Inet. Gick från en billig och tråkig TN 240Hz. Grym skärm!

Märker du någon skillnad IPS vs TN? Funderar lite på att ta steget till 240/IPS men är orolig för att det ska kännas fel då jag är extremt van vid TN.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Märker du någon skillnad IPS vs TN? Funderar lite på att ta steget till 240/IPS men är orolig för att det ska kännas fel då jag är extremt van vid TN.

Den största skillnaden är såklart mycket bättre och naturliga färger direkt out of the box. Min förra skärm fick jag pilla så extremt mycket med till en punkt som man kan kalla godkänt. Nu har jag bara höjt digital vibrance några steg. Ska dock påpekas att jag för det mesta kört fps-spel med denna skärm och det kan väl anses vara overkill.

Så jag skulle säga att det beror på vad du spelar och om du anser att det är en värd investering/har budget för det. 1080p gaming är väl på sin väg nedåt med den dagens hårdvara som verkligen klarar av 1440p+ på bra inställningar. Jag föredrar dock fortfarande 1080p, ett tag till i alla fall.

Kör man skärmen på response time "Fastest" som finns i skärminställningarna gör den lika snabb som en TN 240hz skärm.

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD