Google chrome eller microsoft edge, vad kör ni?

Permalänk
Medlem

Mest Opera, Chrome någon gång ibland

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag tycker nya chrome fungerar jätte bra. Använder det på alla enheter, fram för allt tycker jag edge fungerar jätte bra på ipad. Även väldigt simidgt att kunna trycka på windowsknappen och skriva t.ex sweclocker.com direkt i windows.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Firefox, men måste använda Edge för Twitch. De fuckade upp hårdvaruaccelerationen ett par uppdateringar tillbaka.

Kör bara FF.

Aldrig haft problem med FF och twitch. Har dock inget ikryssat under prestanda.

Permalänk
Medlem

Jag använder Firefox.

Och när folk skriver FF så menar dom Firefox.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Firefox och Chrome

Skrivet av m4gnify:

Kör Firefox som main browser och Chrome som secondary.

Samma här

Visa signatur

|Asus Z87-A|i5-4670K@3,40GHz|Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz|ASUS GTX 960 STRIX 2GB|SSD: Samsung 850 EVO 250Gb|HDD: Seagate Barracuda 1TB & WD Blue 1TB |Corsair CX600 600W 80+|OS: Win 10|HP ENVY 120|HP w2207|

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Kör Firefox som main browser och Chrome som secondary.

Samma här

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__ASUS TUF GAMING RTX 3080 OC
2xM.2 512GB 1xM.2 1TB + 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__ASUS ROG PG348Q_ASUS ROG CHAKRAM
Logitechprylar: G25, Z-4, G815 TACTILE

Permalänk
Medlem

Firefox, för webläsarspel Chrome.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Har börjat gå över mer och mer till nya Edge i Windows 10.

Permalänk
Medlem

Chrome för everyday use.
Edge enbart för Netflix.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Båda och.

För tillfället kör jag Chrome för Facebook, Aftonbladet, Expressen mm, och sen kör jag Edge för test av min nya hemsida, w3schools.com och GitHub mm.
Ingen anledning egentligen för att jag har gjort den uppdelningen, det har bara blivit så med tiden.

Mvh // Micke

Permalänk

95% av våra system på jobbet funkar bara att köra i Chrome. Just därför måste jag köra den på jobbet. Men som sekundär-webbläsare kör jag gärna Firefox. Hemma är det bara Chrome som gäller, om jag inte behöver komma åt vår EdgeRouter. Då har jag upptäckt att Firefox funkar bättre och smidigare.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Kör mest Firefox men även Edge och Chrome och Opera.

Permalänk
Inaktiv

Kör enbart Firefox, gamla Edge när jag ett fåtal gånger om året behöver kolla hur en sida ser ut i en annan webbläsare.

Permalänk
Medlem

Gick över till Edge (chromium) så fort det gick.
Tröttnat på Chrome och dess kminneshantering

Jobbar även inom utveckling så jag använder "alla" webläsare men i huvudsak Edge

Permalänk
Medlem

Jag körde både Edge och Chrome tidigare, men nu med Edge Chromium, kör jag det på alla datorer samt mobiler

Permalänk
Medlem

Firefox, och använder Firefox Sync som häver in mina add-ons, inställningar, bokmärken, darkmode, osv vid ominstallation eller för att få lika på samtliga datamaskiner utan ansträngning etc.

Det är min förhoppning att affärsupplägget med frivilliga pengadonationer lever kvar så länge som möjligt så att man slipper betala med sin integritet och data.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

Edge nu för tiden till vardags.
Inom Jobbet använder jag ibland Palemoon när det krävs lite special, äldre webb gränssnitt, java etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimbaa:

Gick över till Edge (chromium) så fort det gick.
Tröttnat på Chrome och dess kminneshantering

Jobbar även inom utveckling så jag använder "alla" webläsare men i huvudsak Edge

Har du provat Brave Browser och vad är din synpunkt på den?
Kört ett litet tag och den känns riktigt rapp i jämförelse med Chrome/Edge.
Också byggt på Chromium med google som sökmotor.

Permalänk
Medlem

Opera! Har whatsapp, telegram och messenger direkt i en bar till vänster, skitsmidigt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk

Just nu chrome och edge, funderar på och ge edge ett riktigt försök 🤔 körde opera med ett tag gillar vissa saker med den. körde firefox länge för nåt år sen men var extensions som fattades då, har även här funderat mycket på om man ska gå tillbaka 🤔 kör chrome med the great suspender för de drar så sjukt mycket ram, även att jag har 16gb ram fungerar inte chrome så bra med 150+ flikar 😅

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

- Firefox som standardläsare med div tillägg.
- Chrome enbart för video på andra monitorn (mest Youtube & Twitch).
- Pale Moon för en del tillägg som inte stöds av FF längre.

Har inte ens brytt mig att installera nya Edge än... Kommer den ihåg sin fönsterstorlek nu?

Som av en händelse så skrev jag om vika tillägg jag använder för 3 dar sen men vågar inte posta länk här. Då blir man anklagad för smygreklam trots att det är en sida man inte tjänar några pengar på...

Visa signatur
Permalänk

Vilken lustig frågeställning av Sweclockers att lyfta fram på huvudsidan.

De borde väl ha mycket detaljerad statistik om vilka webbläsare som används?

Visa signatur

]:)
veni auditivi decendare

Permalänk
Medlem

Firefox

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Medlem

Hemma: Firefox och Chrome.

Jobbet: Chrome och Edge Chromium.

Skrivet av Sir_Manfred:

Chrome för everyday use.
Edge enbart för Netflix.

Netflix är väl den enda som faktiskt har en vettig Windows-app med 5.1 ljud och annat, nu antar jag att du kör Windows vilket kanske är fel.

Permalänk
Medlem

Chrome på datorn och telefonen. Tycker det funkar bra, ser ingen anledning att byta till något annat.

Permalänk
Avstängd

Firefox med en del add-ons.
Nummer 2 är ibland chrome, edge har jag inte ens testat.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Edge! google kommer inte in i mitt hem har även bytt till edge på android telefonen så less på att det säljs info om mig i reklamsyfte så försöker bojkotta Goggle i mesta mån Funderar starkt på att byta till firefox

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Har endast kört firefox de senaste typ 15 åren. Alltid tyckt mer om den av någon anledning.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fultomten:

Vilken lustig frågeställning av Sweclockers att lyfta fram på huvudsidan.

De borde väl ha mycket detaljerad statistik om vilka webbläsare som används?

Både ja och nej. De går efter vad webbläsaren rapporterar. Men kör man noscript eller liknande så kanske man inte tilllåter det scriptet som behövs för att samla in denna info.
Men frågeformulär som exempel är ju inte heller perfekt, för det svarar inte alla på.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.