Kan man få Ubuntu Mate att se ut som Ubuntu 10.10

Permalänk
Medlem

Kan man få Ubuntu Mate att se ut som Ubuntu 10.10

Gillar den klassiska looken.
Kan man ändra Mate så den ser exakt ut som denna?

Permalänk
Medlem

Vad är det du vill ändra? Minns inte exakt hur Ubuntu Mate ser ut från början..

Men jag har för mig menyn ser annorlunda ut, det går att ändra i "mate-tweaks" i inställningar har jag för mig.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk

Gamla hederliga Gnome 2.x.x looken.
Om det inte redan finns något färdigt temapaket att ladda ned så kanske du kan mixtra/bygga genom att hämta temat från den gamla utgåvan som tro det eller ej fortfarande finns tillgänglig:
http://old-releases.ubuntu.com/releases/10.10/

Starta upp den i virtualbox eller liknande och kolla i b.la. /usr/share/icons/ /usr/share/background /usr/share/themes

Permalänk

Började fippla lite med teman för skoj och plockade ut det ifrån 10.10 ISOn dock krånglade det lite eftersom 10.10 använder GTK2

Men med lite ändringar i Mate Tweak så går det att få det rätt likt bortsett ifrån ikonerna som man isåfall får importera från sidan av.

Gå till Utseende --> Tema, vällj Ambiant-Mate --> Bakgrund (Ladda ned 10.10 bakgrunden) --> Typsnitt (Storlek 10 på allt) Sätt Sans Regular storlek på Program/Dokument/Skrivbord, Sans Bold på Fönstertitel och Monospace Regular på Typsnitt med fast bredd. Delbildspunktsutjämning ikryssad.

Spara stäng.

Öppna Mate-Tweak --> Panel - välj Traditional --> Fönster - Fönsterkontrollplacering - välj vänster.

Nu är du en bit på vägen iallafall