Permalänk
Medlem

Att se vem som smsat i android

Goddagens,

Jag har sedan en kort tid gått över till android och har en fråga angående kontakter och sms. Jag arbetar i ett demensarbetslag och har under den kontakten skapat custom etiketter för telefonnummer rill chef, samordnare mfl. Kan man göra så att man ser vilket av numrena som har skickat ett sms till mig? För närvarande grupperas allt under kontaktnamnet demensarbetslaget

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Det känns som att du gör det hela lite bakvänt men det kanske är jag som fått det om bakfoten
Döp alla kontakter till vad/vem de egentligen är, dvs deras namn, sedan fyller du även i uppgifter om titel och jobb. Gör du så så kommer du att se vem som har ringt/skickat sms men du kan fortfarande enkelt få fram alla i arbetslaget eller alla med en viss titel eller hur du nu vill gruppera dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmarks:

Det känns som att du gör det hela lite bakvänt men det kanske är jag som fått det om bakfoten
Döp alla kontakter till vad/vem de egentligen är, dvs deras namn, sedan fyller du även i uppgifter om titel och jobb. Gör du så så kommer du att se vem som har ringt/skickat sms men du kan fortfarande enkelt få fram alla i arbetslaget eller alla med en viss titel eller hur du nu vill gruppera dem.

Fullt möjligt jag gör det bakvänt, ddt är mitt normalläge

Men om jag ska vara allvarlig så är det smidigt att ha alla under en och samma kontakt

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Det skiljer sig mellan olika android telefoner så jag vet inte exakt hur din fungerar, men om du gör ett långtryck på meddelandet kan du få fram mer information då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Det skiljer sig mellan olika android telefoner så jag vet inte exakt hur din fungerar, men om du gör ett långtryck på meddelandet kan du få fram mer information då?

Bara valet att ta bort det tyvärr

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Istället för att lägga alla under en kontakt kanske det går att lägga dem under en grupp istället?

Permalänk
Medlem

Markera meddelandet med långtryck och sedan hamburgare menyn välj visa mer information?

Permalänk
Medlem

I min telefon kan en kontakt ha flera nummer, och man kan döpa varje nummer till vad som helst. När det ringer står det kontaktnamnet och det specifika numrets namn (t.ex Gurra - Mobil, eller Gurra - Jobbtelefon1 osv)
Man det verkar ju helt ologiskt att samla flera olika personer under en och samma kontakt.
Måste ju vara bättre att ge alla personer en egen kontakt i telefonen och sen t.ex gruppera dom och välja hur gruppen ska hanteras vad gäller olika regler osv.
I kontakten kan man ju skriva in all möjlig info om namn, titel, jobb osv.