Permalänk
Medlem

FPS Problem

Tjena!

Nu är det så att jag har problem med att få någon som helst acceptabel FPS.

Benchmarkar jag snittar jag mellan 84-88 fps.

Provat alla dess sorters guidar, resettat, provat om en annan osv osv osv men det blir helt enkelt inte bättre.

Specs:

Cpu: AMD FX-8320
Grafik: 2047MB NVIDIA GeForce GTX 960 (MSI)
Ram: 8 gig
(Moderkort om ni vill se: Gigabyte Technology Co. Ltd. 970A-UD3P)

Så nu till min fråga: Borde jag inte kunna få mer fps? Isf tar jag gärna tips på något ni tror jag inte provat.
Om inte, finns det någon del att uppgradera eller måste jag punga ut till en helt ny dator för att komma upp i 200-250 avg i bench?

Permalänk
Medlem

Vad pratar vi ens för benchmark? Ja din CPU börjar bli gammal, detsamma kan man nog säga om grafikkortet.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vad pratar vi ens för benchmark? Ja din CPU börjar bli gammal, detsamma kan man nog säga om grafikkortet.

Crashz benchmark map ifrån Workshopen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klaggis:

Crashz benchmark map ifrån Workshopen!

Vilken är det? Jag känner bara till den från Ulletical.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Som tidigare nämnt börjar din dator bli till året och behöver tyvärr byta ut det mesta om du vill få högre FPS. Vinterdatorn vi byggde ihop senast är en bra bas att börja på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

Vilken är det? Jag känner bara till den från Ulletical.

Fel av mig, självklart är det den!

Permalänk
Medlem

FPS problem. (Uppdatering-fixad)

Jag har ungefär samma Specs på min lånade laptop just nu (960m) men det är en Asus rog Strix.
Alla dagar förutom idag har jag haft 70-100fps på högsta inställningar (allt förutom två saker som jag ställt ner ett snäpp).
Men idag så går det inte över 30 vilket gör det svårt att spela.
Jag nöjer mig just nu, fram tills min stationära kommer, med 80fps.
Vad tror ni kan vara fel?
Uppenbarligen är det en föråldrad dator men kan den verkligen åldrats så mycket över natten?

Uppdatering: Jag hade glömt stoppa i sladden till laptopen så den var i något sorts sparläge...

Kolla in min tråd om att spela CSGO med mig om ni är intresserade! mvh

Konstig formulering
Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64