Permalänk
Medlem

Louqe goes Brownqe

Länge velat bygga en mItx burk, men inte tumma på komponenter pga värme bland annat. Fastnade därför direkt på Louqe för att det var hyffsat modulärt med top hats osv.
Hittade ett chassi med färgen Ash på blocket, och slog till. Förstod direkt att jag ville fixa någon schysst custom paint på det, mest efter att jag märke hur lätt det blev fingeravtryck på det. Testade en kulör på titanium typ innan jag hittade den bronze/brun metallic färgen det blev tillslut.
En bit in i bygget insåg jag att det blev ett mer eller mindre "noctua tema" på hela datorn, färgmässigt.
Har planer på att köra vidare på det, färg på gpu mm kommer så småningom!

Specs:
Chassi: Louqe Ghost S1
Moderkort: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac
Processor: i9 9900k 3.6Ghz
Grafikkort: ASUS Strix RTX 2080ti
Kylning: Nzxt X52 240mm, Noctua NF-A12x25
Minnen: Corsair Dominator 3200Mhz 16Gb
Nätaggregat: Corsiar SF600 Plat
Lagring: Samsung 970 EVO M.2 250GB, Intel 660P Series 512GB

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

@Morrow90: Snyggt! Roligt med en ovanlig färg, passar bra ihop med Noctuafläktarna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

@Morrow90: Snyggt! Roligt med en ovanlig färg, passar bra ihop med Noctuafläktarna

Tack! Ja det var tanken, och blev bättre än förväntat

Permalänk
Medlem

Wow! Grymt snyggt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Wow! Grymt snyggt!

Tack! Kul att du gillade den!

Permalänk
Mattecoach

Fint hantverk! Kul med lite ovanligare material som mässing.

Permalänk
Medlem

@PuMaH: Tack! Kan även komma sidor till chassit i samma material, ev polycarbonat..

Permalänk
Medlem

Ser fruktansvärt bra ut! Var har du fått tag på fötterna?

Permalänk
Medlem

@Freffo: Tack så mycket! Dom har jag svarvat till själv

Permalänk
Administrativ avgift

@Morrow90: Grymt bygge, när chassit var sådär riktigt Macbook Grå, hade du bara slipat ner eller lackerat den färgen?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

@andra94: Det var lackerat i den färgen! Tror den hette titanium grå

Permalänk

Nice.... där blev man ju nästan sugen på att lacka om sitt chassi till sin signaturfärg.... men det skall jag nog inte...

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.

Permalänk
Entusiast

@Morrow90 hur mycket låter processorkylaren? Mitt grafikkort är knäpptyst men märker definitivt av att radiatorfläktarna varvar upp rejält ibland under spelande.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

@MrAdde: Efter jag moddade radiatorplåten och bytte fläktar tycker jag den är riktigt tyst faktiskt. Det som låter mest under gaming är definitivt grafikkortet. Skulle kunna sänka fläktkurvan på det något kanske

Permalänk
Medlem

Trodde nästan lacken var inlämnad tills jag såg rinningar på sido böjen allt syns på högblankt tyvärr men roligt att någon annan också målat sitt spöke.

Matt vitt blev mitt chassi med koppargrill.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@Jonas79: Ja så är det! Blev en skada där innan färgen hade härdat, men iom att det var baksidan så fick det vara så..
Snyggt i vitt också!

Permalänk
Medlem

Subjektivt extremt snyggt med fantastiska färgval. Varmt och naturligt.

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

@Westelindh!: Tack så mycket!