EA släpper källkoden till Red Alert och Command & Conquer

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Det säkrar spelets överlevnad även om servrarna stängs ned. Se t.ex Supreme Commander Forged Alliance Forever som lever och frodas än idag trots att utvecklarnas studio försvann för ett årtionde sedan.

Ja precis, bara synd att spelet är 32-bitars och att AI orsakar sådant extremt lagg i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Ett av mina favorit spel ET Wolfenstein, spelet är ifrån 2002 . Det här spelet har man släppt som öppen källkod och det har fått leva vidare. Idag finns en helt ok version som även fungera på moderna datorer.

https://www.etlegacy.com/

Nött alldeles för många timmar där, bra tips!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Ja precis, bara synd att spelet är 32-bitars och att AI orsakar sådant extremt lagg i spelet.

Enkeltrådat spel tyvärr. Tänk om källkoden för det släpptes!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Enkeltrådat spel tyvärr. Tänk om källkoden för det släpptes!

Ja intressant att det är så med tanke på att dom slog på stora trumman redan med SC1 om att det skulle kräva minimum en AMD Athlon 3500+ och rekommenderat skulle vara en Core 2 Duo E6600. Ja jag önskar att det släpptes under GPL så att spelets kod kunde städas i ordning av communityt. SC 1.5 är det absolut bästa av spelen och riktigt roligt. Bara tråkigt att det blev så kasst jobb när dom redan ifrån SC1 fick rejält med kritik för sitt slarv. Sedan var iofs detta ett av de tidigare spelen när 2 kärniga CPUer faktiskt blev något vanligt folk började köpa, så det fanns nog inte någon färdig standard över hur detta skulle implementeras.

Permalänk
Medlem

Jag ser faktiskt fram emot 1v1 matchmaking och att kunna bygga med hotkeys

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Ett av mina favorit spel ET Wolfenstein, spelet är ifrån 2002 . Det här spelet har man släppt som öppen källkod och det har fått leva vidare. Idag finns en helt ok version som även fungera på moderna datorer.

https://www.etlegacy.com/

Översköljdes av nostalgi. Laddade ner direkt. Hoppas det finns en hyffsad spelarbas.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul och se vad som händer med källkoden. Får se om det blir lika bra som t ex FSOpen för gamla Freespace.