Permalänk
Medlem

Har en Kärcher som jag använder kommer inte ihåg modell just nu men den har jag någon trekant med någon borste i en trekant typ som man använder till altantvätt samt att jag har så jag kan skumtvätta bilen och slang för att kunna rensa avlopp med till den.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

På mitt jobb har vi haft en ynklig Kärcher K4 länge som vi förväntades jobba proffessionellt med. Nyligen fick vi i en K7 och det är åtminstone acceptabelt.
Dock, K7 kan tydligen dra upp till 3kW. Det kan ihop med annan utrustning lösa ut 10A säkringar.
Tänk om alla "proffs" och företag höll sig till 3-Fas tryckar, dock är har ju tyvärr inte alla 3-Fas handskar installerade.

Privat har jag nån Nilfisk, inte särskilt märkvärdig men den är bättre än en K4a i alla fall.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

När jag plockade fram min Nilfisk (osäker på modell men misstänker C 110.3) så visar det sig att något gått åt skogen.

När man trycker på handtaget så startar pumpen som den ska i 2 sekunder, den verkar ge normal tryck precis då i början, men sen slår pumpen bara av och trycket försvinner. Håller man handtaget intryckt så startar pumpen efter några sekunder, men då slår den bara igång momentant och stoppar direkt.

Är jag rätt ute att det är start-stopp ventilen som blivit kass tro?

Edit: C 115.3 var det visst.
https://fixpart.se/sv/product/view/0000098994
Löjliga priser på reservdelar. Hela tvätten kostade nog runt 1000kr. Får se om det bara blir att jag köper en ny. Tar emot att skrota något som förmodligen har ett litet enkelt fel.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?