Köpråd - robotdammsugare

Permalänk
Medlem

Damen här hemma vill ha en. Vi bor i radhus med 3 våningar.

Tänker mig en xiaomi men vilken?

Som flera lyft hör ovan. Vi kommer flytta runt den mellan våningar och det behöver vara smidigt. Hon är inte särskilt vass med teknik.

Vi har barn och därmed stundtals leksaker lite här och var. Vi har en katt så en del katthår.

På en av våningarna har vi gamla höga 60 tals trösklar, förmodar att dessa behöver bytas ut?

Så ovan samt, städar bra minimerar dammsugsbehovet till ngn gång per vecka (hon är galen i städ och dammsuger varje dag).

Permalänk
Medlem

S6 MaxV. Kameran är riktigt bra för oss som har barn som lämnar saker över allt. Dessutom en bra dammsugare.
Kommande S7 kommer kunna ha en automatisk tömningsststion vilket vore bra men skulle inte kunna gå tillbaka till en dammsugare utan kamera.
En S7 MaxV vore det ultimata.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

S6 MaxV. Kameran är riktigt bra för oss som har barn som lämnar saker över allt. Dessutom en bra dammsugare.
Kommande S7 kommer kunna ha en automatisk tömningsststion vilket vore bra men skulle inte kunna gå tillbaka till en dammsugare utan kamera.
En S7 MaxV vore det ultimata.

Tack, beställt så får se hur den lirar.

Permalänk

Funderar på att hosta en till för att slippa flytta mellan våningarna.

Xiaomis egna varianter ligger ju riktigt bra till prismässigt. Är de lika bra som specsen indikerar? Som jag förstår det är de ju helt jämförbara med ex S6.

Permalänk
Medlem

Har också en S6 MaxV, en klockren robot som alltid gör bra val. Med barn och husdjur så är kamera ett måste för att slippa strul. Köpte för ~4500 kr på en tidigare rea, men antar att den snart blir billigare än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

S6 MaxV. Kameran är riktigt bra för oss som har barn som lämnar saker över allt. Dessutom en bra dammsugare.
Kommande S7 kommer kunna ha en automatisk tömningsststion vilket vore bra men skulle inte kunna gå tillbaka till en dammsugare utan kamera.
En S7 MaxV vore det ultimata.

Instämmer! Hade en neato tidigare men S6 maxv är något helt annat. Schemaläggningen går ju verkligen att använda då den inte fastnar för minsta lilla sak man har på golvet

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Messier1994:

Funderar på att hosta en till för att slippa flytta mellan våningarna.

Xiaomis egna varianter ligger ju riktigt bra till prismässigt. Är de lika bra som specsen indikerar? Som jag förstår det är de ju helt jämförbara med ex S6.

Är också intresserad över detta.
Verkar ju onekligen som den står sig mot S6:an spec-mässigt, om inte bättre. Och recensionerna verkar bra också. Dessutom är den nästan 2k billigare.
Någon som har hunnit få hem en Dreame och kan ge sin feedback på den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Instämmer! Hade en neato tidigare men S6 maxv är något helt annat. Schemaläggningen går ju verkligen att använda då den inte fastnar för minsta lilla sak man har på golvet

om man inte har en mörkblå eller svart matta få då tar dom tvärstopp supportens lösning, "tejpa över fallsensorn med vitt papper" bytte till T8 efter det i den lokalen där vi har den mattan.

Jag gillar jag T8 väldigt mycket mer, snabbare, tystare och kan skrubba golvet i stället bara för att dra en fuktig trasa. (fixar även viss mängd medel i vattnet utan att täppa igen och har självtömning) den är dock rätt mycket dyrare

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Vi har en matta med stora svarta och vita rutor. Inga problem med den för S6 MaxV. Men det har säker med material, längd på ev. lugg osv. att göra.

Permalänk
Medlem

Har en svart matta här med, inga som helst problem med S6 maxv

Permalänk
Medlem

vi har en Robomop Vacuum...vad den nu heter, icke Pro-modellen.
Har fungerat helt okej, men inbillar mig att en modell med "radar/laser" är vettigare att ha, någon som har Pro-modellen och kan ge input på hur den funkar? Kan man med den spara inviduella rum som man kan schemalägga?
Denna non-Pro kan bara mappa alla öppna ytor och har schema på hela alltet, om man inte lägger no-go zoner då.

Så det blir nog en till maskin så småningom, så får den gamla puttra på ovanvåningen.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Kört med min S5 Max i lite över ett år, borsten började bli rätt sliten så köpte detta kittet från kjell.
https://www.kjell.com/se/produkter/smarta-hem/robotdammsugare...
Gjorde en liten service på köksbordet och böt allt, har inte upptäckt någon större skillnad på 3 armad borste vs 5 armad och allt har funkat kanon.

Någon i recensionerna sa att det inte funkade på S5an, men har inte haft något strul på S5 max.