Permalänk
Medlem

M2 skruvar till laptop

Varför är det så jävla svårt att få tag på M2 skruvar till laptop i Sverige?!
Har letat förgäves på internet, kontaktat laptop tillverkare och stora leverantörer av datordelar - INGEN har det!
Då har jag en fråga: Hur gör tekniker när de fixar laptop? "Skruv saknas - kassera skiten och köp en helt ny dator!" - är det så de tänker?
Ok. På tex Amazon finns det: https://www.amazon.com/Phillips-Countersunk-Electronic-Access...
Men varför inte i Sverige?!

Så, frågan är: Har någon nån aning om hur var man kan få tag på dessa?

Varianter som tillverka egna, besöka skroten osv är helt meningslösa. Jag behöver större partier.

Visa signatur

Zypher

Permalänk
Medlem

Inet har Delock Monteringskit för M.2 som innehåller 10 M.2-skruvar. Webhallen har samma kit för 50 kr mindre, men inte i lager för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Inet har Delock Monteringskit för M.2 som innehåller 10 M.2-skruvar. Webhallen har samma kit för 50 kr mindre, men inte i lager för tillfället.

Finns i lager i flera fysiska butiker i alla fall:
https://www.webhallen.com/se/product/308051-Delock-Monterings...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyber76:

Så, frågan är: Har någon nån aning om hur var man kan få tag på dessa?

https://www.sifvert-skruv.se/

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Najs! Beställde ett set från Webhallen...råkade dra av skruven på mitt moderkort, nu återstår bara hur jag ska få ut skiten som sitter i avbruten

Permalänk
Medlem

Ok. Tack för alla svar.
Fortfarande är jag lite frågeställd.
Volymer på seten är inte stora, så ska man köpa in säg 500-pack, så kommer det o kosta en hel del.
Eller, länken som Mayhem föreslog, ska man plocka en och en i 100 år.
Än en gång, tack för era kompetenta tips.

Hoppet om Sveriges tillgång till bla såna skruvar i storpack förblir ett mysterium för mig.

Visa signatur

Zypher

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyber76:

Ok. Tack för alla svar.
Fortfarande är jag lite frågeställd.
Volymer på seten är inte stora, så ska man köpa in säg 500-pack, så kommer det o kosta en hel del.
Eller, länken som Mayhem föreslog, ska man plocka en och en i 100 år.
Än en gång, tack för era kompetenta tips.

Hoppet om Sveriges tillgång till bla såna skruvar i storpack förblir ett mysterium för mig.

Svenska privatpersoner som inte är hjälplösa i mer avancerade tekniska frågor än att pumpa däcken på cykeln är en rätt liten marknad, är inte ett dugg förvånad att det är svårt att få tag i M2-skruv privat.

Hade kollat hos de vanliga industrihandlarna, typ Ahlsell, Momentum, osv. Elektronikhandlare typ Elfa, Electrokit brukar också ha maskinskruv i småstorlekar

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Hade kollat hos de vanliga industrihandlarna, typ Ahlsell, Momentum, osv. Elektronikhandlare typ Elfa, Electrokit brukar också ha maskinskruv i småstorlekar

Sist jag behövde ha lite sån skruv kunde min lokala maskinleverantör beställa hem till bra pris, det var dock ingen lagervara. Värre var det när jag behövde ha tag på gängstång+mutter med gängan #6-32 UNC Det är alltså de lite mer grovgängade skruvarna vi använder i datorer. Slutade med att jag fick gänga upp till närmsta millimeterdimension istället.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Svenska privatpersoner som inte är hjälplösa i mer avancerade tekniska frågor än att pumpa däcken på cykeln är en rätt liten marknad, är inte ett dugg förvånad att det är svårt att få tag i M2-skruv privat.

Hade kollat hos de vanliga industrihandlarna, typ Ahlsell, Momentum, osv. Elektronikhandlare typ Elfa, Electrokit brukar också ha maskinskruv i småstorlekar

Så är det nog! Lam marknad för privatpersoner... vill man ha en vara fixad så ska man betala multum för lagning eller köpa en helt ny...
Helt jävla cp koncept tycker jag!

Thank you, guys!

Visa signatur

Zypher