Varför är det så tråkigt få "inverterade" chassin?

Permalänk

Varför är det så tråkigt få "inverterade" chassin?

Nu har jag redan kapitulerat och köpt mig ett vanligt - men nog måste det väl ändå finnas ganska många här i världen som skulle vilja ha ett fönster in i chassiet OCH ha det till vänster om sig?

Visst, det blir ju inte perfekt med text på moderkort o.dyl. upp och ned (och det vore ju än mer begärt att någon skulle ge sig på att bygga inverterade moderkort också) men ändå.... att det inte finns fler modeller att hitta förvånar mig likafullt. Eller att något skulle bygga ett chassi som var enkelt och snyggt vändbart?

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.

Permalänk
Medlem

be quiet! har några lådor som är vändbara, bl a det jag själv har (men jag har inte vänt...), och det verkar inte vara särskilt komplicerat att utföra vändningen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd

Håller med dig. Lite sugen på ett dan c4 som man kan både invertera och välja mellan vanlig/sandwich layout. Men lär bli en dyr historia som blir svårt att motivera här hemma ..

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰