Corsair VOID PRO RGB Wireless bugar låser sig dra ner alla program

Permalänk
Avstängd

Corsair VOID PRO RGB Wireless bugar låser sig dra ner alla program

Tjo,

När jag köpte detta headset så funkar den hur bra som helst, men efter det kom en uppdatering till iCUE så har den inte funkar så bra längre.

När man sätter igång headset och hon talar om att den är på, efter ett tag så slutar hon säga något och efter en stund senare så låser alla program som har med headset att göra, och jag måste starta om dator för att den ska funka igen.

Detta är inte hållbart att behöva starta om dator flera gånger per dag, jag har hämtat ut logen vart kan man skicka den till så att dom fixar alla bugar?

Har köpt massa saker av er så känner mig besviken.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tjo,

När jag köpte detta headset så funkar den hur bra som helst, men efter det kom en uppdatering till iCUE så har den inte funkar så bra längre.

När man sätter igång headset och hon talar om att den är på, efter ett tag så slutar hon säga något och efter en stund senare så låser alla program som har med headset att göra, och jag måste starta om dator för att den ska funka igen.

Detta är inte hållbart att behöva starta om dator flera gånger per dag, jag har hämtat ut logen vart kan man skicka den till så att dom fixar alla bugar?

Har köpt massa saker av er så känner mig besviken.

Tjena,

Skulle rekommendera dig att avinstallera den versionen av iCue som du har och ladda ned föregående tills dess att de har löst buggen i alla fall, så slipper du ha en instabil dator under tiden. Tyvärr av egen erfarenhet så råkar man ut för ett flertal buggar vid vissa utav deras uppdateringar, hade själv problem med ett h100i efter en uppdatering...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shabbe:

Tjena,

Skulle rekommendera dig att avinstallera den versionen av iCue som du har och ladda ned föregående tills dess att de har löst buggen i alla fall, så slipper du ha en instabil dator under tiden. Tyvärr av egen erfarenhet så råkar man ut för ett flertal buggar vid vissa utav deras uppdateringar, hade själv problem med ett h100i efter en uppdatering...

Tror inte jag har kvar den gamla version, lite surt om jag tar bort programmet då kommer headset inte att funka.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tror inte jag har kvar den gamla version, lite surt om jag tar bort programmet då kommer headset inte att funka.

Bara att googla på den gamla versionen så kommer du att hitta en nedladdnings länk

Permalänk
Medlem

Taggar @Corsair Johan så får se om han kan hjälpa dig.

Annars kan du testa att köra en reparation av iCUE ifall det kan hjälpa.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av superegg:

Tjo,

När jag köpte detta headset så funkar den hur bra som helst, men efter det kom en uppdatering till iCUE så har den inte funkar så bra längre.

När man sätter igång headset och hon talar om att den är på, efter ett tag så slutar hon säga något och efter en stund senare så låser alla program som har med headset att göra, och jag måste starta om dator för att den ska funka igen.

Detta är inte hållbart att behöva starta om dator flera gånger per dag, jag har hämtat ut logen vart kan man skicka den till så att dom fixar alla bugar?

Har köpt massa saker av er så känner mig besviken.

Hejsan,

Så ska det förstås inte vara, ursäkta krånglet. Har du provat att göra en force firmware update på ditt headset?

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan,

Så ska det förstås inte vara, ursäkta krånglet. Har du provat att göra en force firmware update på ditt headset?

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Jag har testat detta har gjort det flera gånger.

Men har hittat felet som låg bakom allt, det var Discord med "Brusreducering Beta" igång som tog död på eran drivrutiner samt gjorde så man inte kunde starta några program/spel och små låser sig eller sluta att svara.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av superegg:

Jag har testat detta har gjort det flera gånger.

Men har hittat felet som låg bakom allt, det var Discord med "Brusreducering Beta" igång som tog död på eran drivrutiner samt gjorde så man inte kunde starta några program/spel och små låser sig eller sluta att svara.

Fungerar det bra utan det?

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Corsair Johan:

Fungerar det bra utan det?

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Ja, det funkar bra utan det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Fungerar det bra utan det?

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Är detta något ni tittar mer på?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktivt företagskonto