Skall sweclockers tillåta artiklar med politisk grund men inte politisk diskussion?

Permalänk
Medlem

Skall sweclockers tillåta artiklar med politisk grund men inte politisk diskussion?

*Utbruten till egen tråd och flyttad till feedback*

/Vzano - Moderator

Skrivet av Vzano:

*Tråd rensad från OT och sidospår*

Håll er till ämnet och ta inte politiska sidospår.

/vzano - moderator

Om sweclockers inte vill ha politiska diskussioner ska man sluta skriva artiklar vars innehåll har politisk grund. Eller ska vi inte låtsas om den stora elefanten i rummet och prata om andra, i min och säkert många andras mening, i sammanhanget mindre viktiga aspekter än en politisk rivalitet mellan två stormakter som kan ledda till ett nytt kallt krig och i värsta fall bara krig.

Permalänk
Medlem

Instämmer med föregående skribent. Frågan aktualiserades igen med artikeln om en viss APB-representants frånfälle under gårdagen. Nämner inga namn för att hålla inlägget osökbart, ni vet vem jag menar.

Vi snackar en kille som inte var för god för att medvetet välja att driva civilrättsmål istället för brottsmål mot privatpersoner, som vederbörande omöjligen kunde förväntas ha råd att försvara sig i, så man i princip kunde diktera förlikningsvillkor helt efter eget gottfinnande. Gå med på det eller bli av med allt, typ. Riktigt vidrigt utnyttjande av ekonomiska muskler.

Det förväntades sedan respekt för den avlidne i kommentarsfältet, trots att vederbörande i sin offentliga gärning inte gjort något som motiverar den minsta respekt. Jo, visst, det finns oskyldiga anhöriga, men givet det han stod för och gjorde, är det ett synnerligen provokativt krav. Lite som att kräva respekt för Hitler av samma skäl. Det fanns nog en handfull människor som älskade honom också...

Nu har jag förvisso noterat att artikeln tagits bort, helt rätt beslut, men det vore nog klokt att man i framtiden lägger lite energi på att utvärdera den här sortens frågor innan man publicerar artiklar om kontroversiella personer, händelser och beslut. Det skulle innebära mindre problem för alla.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Inaktiv

Hehe. Tänkte ungefär detsamma som OP. Antingen tillåter ni politiska diskussioner eller så håller ni ämnet helt borta från Sweclockers, inkl nyhetsartiklar.
I det här fallet var det Huawei-artikeln som skapade min fundering.

Känns konstigt att ni ska sitta och hårdmoderera dessa trådar (och låsa dom när ingen finns tillgänglig). Känns ju lite som att ta bort syftet med forum...