Geforce Now får tillskott av 18 nya spel

Permalänk
Melding Plague

Geforce Now får tillskott av 18 nya spel

Allt handlar inte om förlorade speltitlar och utgivare då Nvidias speltjänst Geforce Now får en varierad uppsättning nya titlar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Noice, nu kan man spela GOAT Simulator.

Måste ha varit hårda förhandlingar för Nvidia för att få in det här spelet i biblioteket.

Permalänk
Medlem

@Boredbynoobs:
Hahaha, exakt vad jag tänkte!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Europa Universalis III? Men inte IV, eller fanns det tidigare?

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Europa Universalis III? Men inte IV, eller fanns det tidigare?

Japp, det fanns support sedan tidigare.
https://www.gamewatcher.com/news/nvidia-geforce-now-games-lis...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är illa rädd att latency är för hög i nuläget för Surgeon Simulator. I ett så verklighetstroget spel med m.m. precision och svetten som rinner från pannan, när man tar i tur med nästa patient. Tror inte att streaming är där ännu.. någon som har hunnit testa?

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Hoppas fler hoppar på Geforce Now, riktigt bra system om jämför mot stadia.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Nvidia borde testa detta rättsligt i iaf EU. Att begränsa en kunds möjlighet att spela sina köpta spel på en dator bara för att man hyr den och streamar från den verkar väldigt konstigt.
Det skulle vara som att spelutvecklare sa att du inte fick spela deras spel, som du köpt, på exemeplvis en arbetsdator, en dator du leasar eller liknande.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Nvidia borde testa detta rättsligt i iaf EU. Att begränsa en kunds möjlighet att spela sina köpta spel på en dator bara för att man hyr den och streamar från den verkar väldigt konstigt.
Det skulle vara som att spelutvecklare sa att du inte fick spela deras spel, som du köpt, på exemeplvis en arbetsdator, en dator du leasar eller liknande.

Skulle tro att det handlar om licenser. Har du köpt en licens till ett spel så kanske inte rättigheten att strömma spelet ingår. Köper du ett spel på Ps4 så ingår oftast inte möjligheten till att spela xbox, pc eller ens ps3 versionen av spelet trots att spelet finns till de plattformarna.

De vill säkert ha möjligheten att sälja exklusiva streamingavtal så att stadia kan skriva något i stil med "only streams on stadia". Och det går ju inte om Nvidia låter folk göra det gratis.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Skulle tro att det handlar om licenser. Har du köpt en licens till ett spel så kanske inte rättigheten att strömma spelet ingår. Köper du ett spel på Ps4 så ingår oftast inte möjligheten till att spela xbox, pc eller ens ps3 versionen av spelet trots att spelet finns till de plattformarna.

De vill säkert ha möjligheten att sälja exklusiva streamingavtal så att stadia kan skriva något i stil med "only streams on stadia". Och det går ju inte om Nvidia låter folk göra det gratis.

Fast köper jag ett spel till Xbox är jag inte låst till mitt Xbox, utan kan slänga i det i även ett hyrt om jag skulle vilja.
Dessutom finns ju redan att man kan streama via Steam, vilket gör det ännu konstigare

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Fast köper jag ett spel till Xbox är jag inte låst till mitt Xbox, utan kan slänga i det i även ett hyrt om jag skulle vilja.
Dessutom finns ju redan att man kan streama via Steam, vilket gör det ännu konstigare

Men du är ju inte låst till din PC heller det är ju bara att du inte kan använda tjänsten Geforce now. Geforce now bör räknas som en egen plattform precis som stadia eller PS4.
Strömma via steam är väl från ens egna burk eller hyr de ut hårdvara också?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Skulle tro att det handlar om licenser. Har du köpt en licens till ett spel så kanske inte rättigheten att strömma spelet ingår. Köper du ett spel på Ps4 så ingår oftast inte möjligheten till att spela xbox, pc eller ens ps3 versionen av spelet trots att spelet finns till de plattformarna.

De vill säkert ha möjligheten att sälja exklusiva streamingavtal så att stadia kan skriva något i stil med "only streams on stadia". Och det går ju inte om Nvidia låter folk göra det gratis.

Klart de vill ha pengar av Nvidia. Men att streaming inte skulle vara tillåtet av dig av den kopia/licens du köpt av ett spel låter långsökt. Du skulle steam in home streaming ha samma problem. Om Nvidia inte kört PC utan strömade spel du köpt på PC från en XBox eller något så hade jag köpt resonemanget. Men körs din köpta PC-version av ett spel på en PC så borde det inte vara upp till spelutvecklaren att diktera vilken PC det är.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Geforce now bör räknas som en egen plattform precis som stadia eller PS4.

Om Geforce now kör PC och du kör din egen köpta PC version av ett spel på denna PC så har jag svårt att se varför. I så fall bör även din laptop räknas som en egen platform kontra din desktop. Eller om du spelar ditt köpta spel på en dator som är din arbetsgivares eller din kompis. Det är självklart absurt om så skulle vara fallet.

Utan sålänge jag köper en PC version av ett spel och spelar min kopia/licens på en PC så bör jag ha gjort rätt för mig, utvecklarna fått sina pengar och varifrån jag får min PC bör inte vara något de skall få kontrollera. De borde heller inte få diktera om jag måste köpa eller tillåtas hyra en PC att spela på. Om jag hyr en PC av ett bolag som levererar den hem till mig (leasing) eller om jag hyr den av någon som låter mig koppla upp till den remote är något mellan mig och den jag hyr av. Inte mellan den jag hyr PC'n av och alla som har gjort någon mjukvara till PC som jag tidigare köpt och tänkt fortsätta använda.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Om Gefroce now kör PC och du kör din egen köpta PC version av ett spel på denna PC så har jag svårt att se varför. I så fall bör även din laptop räknas som en egen platform kontra din desktop. Eller om du spelar ditt köpta spel på en dator som är din arbetsgivares eller din kompis. Det är självklart absurt om så skulle vara fallet.

Utan sålänge jag köper en PC version av ett spel och spelar min kopia/licens på en PC så bör jag ha gjort rätt för mig, utvecklarna fått sina pengar och varifrån jag får min PC bör inte vara något de skall få kontrollera. De borde heller inte få diktera om jag måste köpa eller tillåtas hyra en PC att spela på. Om jag hyr en PC av ett bolag som levererar den hem till mig (leasing) eller om jag hyr den av någon som låter mig koppla upp till den remote är något mellan mig och den jag hyr av. Inte mellan den jag hyr PC'n av och alla som har gjort någon mjukvara till PC som jag tidigare köpt och tänkt fortsätta använda.

Kan inte hålla med mer. Precis som jag tycker. Borde få hyra datorkraft om jag vill, har inte nån annan med att göra. Jag har redan betalt för spelet, sen om jag spelar på en köpt pc eller hyr datorkraft jag spelar det på ska inte utvecklare/utgivare lägga sig i.
Det är dessutom ren förlust för utvecklare/utgivare som tagit bort sitt sortiment från Geforce Now.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Om Geforce now kör PC och du kör din egen köpta PC version av ett spel på denna PC så har jag svårt att se varför. I så fall bör även din laptop räknas som en egen platform kontra din desktop. Eller om du spelar ditt köpta spel på en dator som är din arbetsgivares eller din kompis. Det är självklart absurt om så skulle vara fallet.

Utan sålänge jag köper en PC version av ett spel och spelar min kopia/licens på en PC så bör jag ha gjort rätt för mig, utvecklarna fått sina pengar och varifrån jag får min PC bör inte vara något de skall få kontrollera. De borde heller inte få diktera om jag måste köpa eller tillåtas hyra en PC att spela på. Om jag hyr en PC av ett bolag som levererar den hem till mig (leasing) eller om jag hyr den av någon som låter mig koppla upp till den remote är något mellan mig och den jag hyr av. Inte mellan den jag hyr PC'n av och alla som har gjort någon mjukvara till PC som jag tidigare köpt och tänkt fortsätta använda.

Skrivet av Defender:

Kan inte hålla med mer. Precis som jag tycker. Borde få hyra datorkraft om jag vill, har inte nån annan med att göra. Jag har redan betalt för spelet, sen om jag spelar på en köpt pc eller hyr datorkraft jag spelar det på ska inte utvecklare/utgivare lägga sig i.
Det är dessutom ren förlust för utvecklare/utgivare som tagit bort sitt sortiment från Geforce Now.

Det är mer vad jag tror är anledningarna till gfnows problem inte att jag tycker det är rätt. Skulle jag driva ett bolag som gör spel och såg en chans till att dra in extra pengar så skulle jag nog ta den precis som de flesta andra.

Laptop/desktop är samma plattform inte konstigare än att Xbox one, xbox one s och xbox one x är samma plattform.
PC och pc via GF now där blandar du in en tredje part.
Att hyra en Fysisk pc visst där har ni en poäng.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Anledningen att de kan kräva pengar av Nvidia är för att utvecklarna måste göra anpassningar i spelet för att det ska fungera. Inga stora, men de måste ändå baka in ett färdigt nvidia-bibliotek för att får det att fungera.

Så utvecklarna måste göra något för att Nvidia ska tjäna pengar. Tro sjutton att de själva vill ha en bit då.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Anledningen att de kan kräva pengar av Nvidia är för att utvecklarna måste göra anpassningar i spelet för att det ska fungera. Inga stora, men de måste ändå baka in ett färdigt nvidia-bibliotek för att får det att fungera.

Så utvecklarna måste göra något för att Nvidia ska tjäna pengar. Tro sjutton att de själva vill ha en bit då.

Det var väl utvecklare som sa ifrån att spelen kördes via Geforce Now och om dom måste ändra något för att det ska fungera till att börja med hade dom väl skitit i att lägga till stödet överhuvudtaget?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Anledningen att de kan kräva pengar av Nvidia är för att utvecklarna måste göra anpassningar i spelet för att det ska fungera. Inga stora, men de måste ändå baka in ett färdigt nvidia-bibliotek för att får det att fungera.

Så utvecklarna måste göra något för att Nvidia ska tjäna pengar. Tro sjutton att de själva vill ha en bit då.

För att Steam ska kunna tjäna pengar på ditt spel så måste du integrera Steamworks. Inte sjutton betalar Steam dig för det.