Microsoft avslutar stöd för 32-bitars processorer i Windows 10

Permalänk
Datavetare
Skrivet av jOnÄTÄn:

Borde inte 64bit stå med på Intel ark då? Jag kollade ju upp modellen och där står bara 32bit under instruktion set men det kanske inte är samma sak som att processorn inte är 64 bit?

Märkligt att ARK inte är uppdaterad. Initialt saknades 64-bitars drivare för plattformen z2xxx, CPUn där har 64-bitars stöd. Har själv kört 64-bitars Linux på en Dell Venue 11 baserad på samma Z2760 plattform.

Dell verkar senare ha lagt ut uppgraderingar för den plattan så kan kunde kör 64-bitars Windows.

Kollar man ARK för t.ex. D425, det är en Bonnell-baserad CPU medan Z2xxx är baserad på en två generationer senare Atom (Silvermont), 64-bitars stöd nämns ju i ARK för D425.

Kort och gott: på tiden att Windows dumpar 32-bitars stöd. Utanför inbyggda-system börjar 32-bitars blir rätt meningslöst.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jag har en NUC med Core i3 2C/4T som hade 4GB RAM och 1st 2.5" SATA HDD som lagring.
Tyckte ofta den kändes horribelt slö.
Skaffade sen en budget Kingston M.2 NVME SSD.
Installerade OS på SSD men hade kvar hårddisk för mer lagring.
Blev nästan som en ny dator.

Undrar hur stor skillnad det hade varit om man fortfarande kört enbart HDD.
Men bytt från att ha en HDD för allt, till att ha en för systemet och en eller flera för andra saker. Så inte allt körs på samma enhet.
Kan inte testa det på NUCen för den har endast 1st M.2 slot och 1st SATA för 2.5".

Annars det omvända, att bara ha HDD men mycket minne kan också funka.
Uppstart så hjälper inte mycket minne så mycket.
Men när datorn varit igång ett tag så behöver det inte vara så slött med HDD (om det man vill accessa ändå är cachat i RAM).

Men kombinationen lite RAM och endast en ensam HDD är ingen rolig kombination.

Så farligt är det ju inte att använda en HDD som system disk så länge man inte kör Windows 10

Permalänk
Medlem

Känns helt okej för mig att rensa bort "skräp" från NT-kerneln. Om någon vill köra ett modernt OS på sin 486:a så funkar ju alltid Linux -- 386 är det värre med, dock. Det stödet försvann ~2012.

Permalänk
Medlem

Stödet för 32-bitars mjukvara lär upphöra ungefär samtidigt som IPv4 upphör.

Välkomnar dock detta. Nu kan utvecklare kallt räkna med att alla använder 64-bitars Windows i framtiden, även om de i praktiken förmodligen redan kunde det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Märkligt att ARK inte är uppdaterad. Initialt saknades 64-bitars drivare för plattformen z2xxx, CPUn där har 64-bitars stöd. Har själv kört 64-bitars Linux på en Dell Venue 11 baserad på samma Z2760 plattform.

Dell verkar senare ha lagt ut uppgraderingar för den plattan så kan kunde kör 64-bitars Windows.

Kollar man ARK för t.ex. D425, det är en Bonnell-baserad CPU medan Z2xxx är baserad på en två generationer senare Atom (Silvermont), 64-bitars stöd nämns ju i ARK för D425.

Kort och gott: på tiden att Windows dumpar 32-bitars stöd. Utanför inbyggda-system börjar 32-bitars blir rätt meningslöst.

Okej då har du lärt mig något nytt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioactiv:

Min senaste 32 bitars cpu tror jag var en Amd Athlon XP 3200+. Därefter blev det en Core 2 Duo e4300, jäklar vad bra den klockade!

Jag körde en e4400 stock 2ghz, på 2.8ghz stabilt UNDERvoltad! Jäklar vilken processor det var för sin tid. 3.2 max post och verifierad cpu-z länk postad här på sweclockers way back. Fortfarande vid liv som pfsense router) -)

Dom där som kör atom 32bit kan ju sitta lugnt, uppdateringar fortsätter ett gäng år ju så inga konstigheter.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Undrar hur stor % som kör på Windows 32bitars? det måste vara en försvinnande liten del

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

"Det innebär alltså inte att Microsoft avslutar allt stöd för 32-bitars mjukvara, men kan ses som en indikation på att detta kan ske i en inte allt för avlägsen framtid."

Detta kommer aldrig att hända. Bakåtkompatibilitet är närmast Windows hela raison d'être. De stöder ju för bövelen 16-bitars program på 32-bit versionen än idag.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Undrar hur stor % som kör på Windows 32bitars? det måste vara en försvinnande liten del

Tror det är ganska stor andel inbyggda system samt många billigare plattor som kör 32-bitars Windows. Kom inte även många Windows 7-datorer från de stora elkedjorna med 32-bitars versioner av Windows 7 förinstallerat (oavsett CPU)? Har svagt minne av att jag uppdaterade en sådan maskin till Windows 10, där jag senare fick installera 64-bitars versionen manuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Tror det är ganska stor andel inbyggda system samt många billigare plattor som kör 32-bitars Windows. Kom inte även många Windows 7-datorer från de stora elkedjorna med 32-bitars versioner av Windows 7 förinstallerat (oavsett CPU)? Har svagt minne av att jag uppdaterade en sådan maskin till Windows 10, där jag senare fick installera 64-bitars versionen manuellt.

De du tänker på bar nog Nettopparna som kom med Windows 7 Starter som bara kom i 32bitars.
Men oavsett så är det nog en mindre del i det stora hela (min gissning)

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jag har en NUC med Core i3 2C/4T som hade 4GB RAM och 1st 2.5" SATA HDD som lagring.
Tyckte ofta den kändes horribelt slö.
Skaffade sen en budget Kingston M.2 NVME SSD.
Installerade OS på SSD men hade kvar hårddisk för mer lagring.
Blev nästan som en ny dator.

Undrar hur stor skillnad det hade varit om man fortfarande kört enbart HDD.
Men bytt från att ha en HDD för allt, till att ha en för systemet och en eller flera för andra saker. Så inte allt körs på samma enhet.
Kan inte testa det på NUCen för den har endast 1st M.2 slot och 1st SATA för 2.5".

Annars det omvända, att bara ha HDD men mycket minne kan också funka.
Uppstart så hjälper inte mycket minne så mycket.
Men när datorn varit igång ett tag så behöver det inte vara så slött med HDD (om det man vill accessa ändå är cachat i RAM).

Men kombinationen lite RAM och endast en ensam HDD är ingen rolig kombination.

Ja alltså med 4GB eller mindre blir det ju ingen prestanda-maskin precis- jag har en XPS 13 med en i7 2630Q, uråldrig laptop egentligen, som känns helt okej med windows, du kan givetvis inte spela någonting med den och processorn får varm för vad som helst men för basic stuff funkar den bra. Har även en gammla windowstablet som kostade 990kr, med 2GB ram som jag enbart använde för steam remote play och för att läsa/glo på youtube, funkade förvånansvärt bra om du bara använde den som den var tänkt, men en windows feature-update kunde seriöst ta ett par timmar att tugga igenom.

Kan inte minnas när jag senast körde system på en HDD, har ett antal SSDs från diverse byggen genom åren som jag använder i laptop, speldator, nuc, server osv, enda HDD jag faktiskt använder är en 3TB för att spara ner instant-replay när jag spelar och sådant.

Händer ibland att jag behöver fixa eller ta ut gamla filer från någon dator på jobbet som kör HDD innan den kasseras, är alltid en frustrerande upplevelse

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Så farligt är det ju inte att använda en HDD som system disk så länge man inte kör Windows 10

Det framgick inte av mitt inlägg. Men var Windows 10 på den datorn.
Mer minne är också en möjlig lösning för ett piggare system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Kan inte minnas när jag senast körde system på en HDD, har ett antal SSDs från diverse byggen genom åren som jag använder i laptop, speldator, nuc, server osv, enda HDD jag faktiskt använder är en 3TB för att spara ner instant-replay när jag spelar och sådant.

Händer ibland att jag behöver fixa eller ta ut gamla filer från någon dator på jobbet som kör HDD innan den kasseras, är alltid en frustrerande upplevelse

För ren lagring är det inte så farligt.
Sekventiell läsning/skrivning är ofta tillräckligt snabbt. Accestiden spelar mindre roll om det är fåtal stora filer.
Säg exempelvis om du ska se en film och filmen är lagrad på HDD istället för SSD.
Om du får vänta en halvsekund längre för filmen att starta när du ändå ska sitta och kolla 90+ minuter i sträck spelar mindre roll.

Som systemdisk däremot med access av massa småfiler och windows update och ...
Inte så kul.

Permalänk

Amd athlon 2500+ barton, parat med ett gf fx 5600ultra med hela 256MB vram på den tiden😅

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Första 64 bitars processorn för mig var nog en socket 754 Athlon 64.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag är själv förvånad att senaste utgåvan av Win10 haft stöd för 32-bit under så lång tid, t.o.m. Linux-distributioner har ju börjat begränsa 32-bit till LTS-distron.
När beskedet ändå kommer rätt tvärt tycker jag dock att Microsoft borde ha längre supportcykel för sista 32-bit utgåvan, men 32-bit är såpass gammalt nu att väldigt få borde påverkas.

Annars tyckte jag redan för fem år sen att Win10 hade anmärkningsvärt låga systemkrav, på papperet ska det fungera på enkärniga 1 Ghz-processorer och DX9-grafikkort med WDDM 1.0-drivrutiner.

Permalänk

FATTAR INGENTING när jag läser denna tråden....

Vi är så kallade "datornördar" och hur i hela friden kan det ha undgått folket här hur extremt mycket bättre 32-bit Windows funkar på datorer med =<4GB RAM (och ja, även klena CPU's)????

• Min 8 år gamla Ultrabook med 4GB fastlött kör SJÄLVKLART 32-bit Win. Blixtsnabb exekvering och tom bättre batteritid än motsvarande konfig i 64bit.
• Min 10 år gamla server kör samma OS som i min signatur, och är betydligt rappare än min i7-6770HQ+Samsung 950 Pro SSD+32GB RAM+Win10 64bit ...Ja, tom när jag stängt av alla antivirus.
• IGÅR installerade jag 32-bit Win8.1 åt en kollega med APU E6010+4GB+Mek.Disk. Datorn gick från "boot till skrivbordet" med "Win10 64bit" på 5 min, till 25s med 32-bit W8.1!!... För att inte tala om uppstart och användning av program/webbläsare som nu blivit "användbart"!! Kollegan var redo att slänga datorn på tippen med Win10 64bit för att det var helt oanvändbart långsamt, som den hängde sig 30s i stöten under vanlig webbbrowsing.
• Härom veckan gjorde jag detsamma till en annan kollega, fast denna gång en nedbantad 32-bit Win7, med april 2020 säkerhets uppdateringen.

Fattar nada hur ni kan totalsåga 32-bit's windows med tanke på hur tungt och allmänt jävligt Win10 64-bit blivit.
Ni borde veta att 64-bits program många ggr addresserar dubbelt så mycket RAM för likadan exekvering, och att dubbel arkitektur blir jobbigt för både RAM och Cache, samt att vissa datorer har väldigt små SSDer.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Det med max 4 GiB för 32-bitars OS är bara snack.
Med PAE kommer man längre. Det gäller att operativsystemet har stöd för det och att moderkortet har stöd för mer än 4 GiB RAM. MS visste hur dom skulle göra för att få betalt för "extra" finesser. Dom lade in stöd för att nyttja PAE i t.ex. serverversionerna. PAE har funnits sedan 90-talet.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Har nog inte kört ett '32-bitars' OS sen Windows 2000 tror jag... Det var ett tag sedan.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Jag minns när jag krånglade som bara den för att få tag på XP 64-bit, det kändes rätt häftigt på den tiden. Vill minnas att Intel krävde av MS att de inte skulle lansera 64-bitsversionen på bred front eftersom bara AMD hade en x86-64 CPU på konsumentmarknaden.

Permalänk
Skrivet av lastninja:

FATTAR INGENTING när jag läser denna tråden....

Vi är så kallade "datornördar" och hur i hela friden kan det ha undgått folket här hur extremt mycket bättre 32-bit Windows funkar på datorer med =<4GB RAM (och ja, även klena CPU's)????

• Min 8 år gamla Ultrabook med 4GB fastlött kör SJÄLVKLART 32-bit Win. Blixtsnabb exekvering och tom bättre batteritid än motsvarande konfig i 64bit.
• Min 10 år gamla server kör samma OS som i min signatur, och är betydligt rappare än min i7-6770HQ+Samsung 950 Pro SSD+32GB RAM+Win10 64bit ...Ja, tom när jag stängt av alla antivirus.
• IGÅR installerade jag 32-bit Win8.1 åt en kollega med APU E6010+4GB+Mek.Disk. Datorn gick från "boot till skrivbordet" med "Win10 64bit" på 5 min, till 25s med 32-bit W8.1!!... För att inte tala om uppstart och användning av program/webbläsare som nu blivit "användbart"!! Kollegan var redo att slänga datorn på tippen med Win10 64bit för att det var helt oanvändbart långsamt, som den hängde sig 30s i stöten under vanlig webbbrowsing.
• Härom veckan gjorde jag detsamma till en annan kollega, fast denna gång en nedbantad 32-bit Win7, med april 2020 säkerhets uppdateringen.

Fattar nada hur ni kan totalsåga 32-bit's windows med tanke på hur tungt och allmänt jävligt Win10 64-bit blivit.
Ni borde veta att 64-bits program många ggr addresserar dubbelt så mycket RAM för likadan exekvering, och att dubbel arkitektur blir jobbigt för både RAM och Cache, samt att vissa datorer har väldigt små SSDer.

Fast om man är en datornörd så vet man att windows finns på fler ställen än en persondator. T.ex på en plc, som twincat. https://www.beckhoff.com/english.asp?twincat/Overvw.htm
Där man kanske vill att den ska gå uppe i en vind 24h om dygnet i 30år utan problem och man vill ha ett så resurssnålt os som möjligt.
Där windows 32bit hittills har varit mest lättdrivna windows, speciellt på de billiga strömsnåla cpuerna som dessa ystem har.

Permalänk
Medlem

Minns inte när jag körde 32-bit senast faktiskt (annat än på någon sketen bärbar/platt-manick men det räknas inte), men förstås innan jag började köra 64-bit Windows XP.

Skönt att 32-bit till slut kommer försvinna, så vi äntligen kan växla till 64-bit only i våra produkter på jobbet. Det är nog inte särskilt många kunder som fortfarande kör på 32-bit, men de finns.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Fast om man är en datornörd så vet man att windows finns på fler ställen än en persondator. T.ex på en plc, som twincat. https://www.beckhoff.com/english.asp?twincat/Overvw.htm
Där man kanske vill att den ska gå uppe i en vind 24h om dygnet i 30år utan problem och man vill ha ett så resurssnålt os som möjligt.
Där windows 32bit hittills har varit mest lättdrivna windows, speciellt på de billiga strömsnåla cpuerna som dessa ystem har.

Exakt min mening ..samt lite till som jag instämmer i till 100%

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

FATTAR INGENTING när jag läser denna tråden....

Fattar nada hur ni kan totalsåga 32-bit's windows med tanke på hur tungt och allmänt jävligt Win10 64-bit blivit.
Ni borde veta att 64-bits program många ggr addresserar dubbelt så mycket RAM för likadan exekvering, och att dubbel arkitektur blir jobbigt för både RAM och Cache, samt att vissa datorer har väldigt små SSDer.

Då undrar jag, vore det verkligen någon vinst för system med 32-bit att uppgradera till Win10 2004? Jag tycker att största problemet här är om Win 1909 32-bit plötsligt blir utan säkerhetsuppdateringar om tre år.

Företag med 32-bit borde väl ändå ha LTSC som har sammanlagt tio års stöd.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Ja och som det antyds är det ett steg längs vägen att ta bort stödet för 32 bit i allmänhet så det kanske är dags för Steam att få tummen ur och uppdatera sina mjukvaror, Epic verkar ju i vart fall köra 64 bit.

Själv har jag egentligen bara ett problem med 32/64 bit och det är Canon, de vägrar släppa 64 bit drivrutiner eller "släppa fritt" drivrutinerna till en scanner så jag har kvar en dator med 32 bit os för att kunna använda den, det kommer aldrig att köpas in nån ny Canonscanner från min sida.

Steam fungerar ju på Mac OS catalina som saknar stöd för 32-bit helt och hållet.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1055-ISJM...
Sen blir problemet med spelbiblioteket om det är 32/64bit där många äldre spel inte lär bli uppdaterade. Men då kanske vi får köpa samma spel igen som ”Remasterd”🤪

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Skrivet av dunis90:

Då undrar jag, vore det verkligen någon vinst för system med 32-bit att uppgradera till Win10 2004? Jag tycker att största problemet här är om Win 1909 32-bit plötsligt blir utan säkerhetsuppdateringar om tre år.

Företag med 32-bit borde väl ändå ha LTSC som har sammanlagt tio års stöd.

Just äldre datorer påstås ju gynnas av Win10 2004:
https://www.sweclockers.com/nyhet/29537-nasta-windows-10-uppd...
Så det var ju en jävla tid av Microsoft, att avbryta precis innan detta skulle komma, när dom slöat ner W10 något offantligt sedan d släpptes. (Ja dom första versionerna av W10 var betydligt snabbare än nu, och en av beta-versionerna var snabbare än det tom).
Med det sagt promotar jag inte längre W10 för gamla datorer längre ändå.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

"Det innebär alltså inte att Microsoft avslutar allt stöd för 32-bitars mjukvara, men kan ses som en indikation på att detta kan ske i en inte allt för avlägsen framtid."

Detta kommer aldrig att hända. Bakåtkompatibilitet är närmast Windows hela raison d'être. De stöder ju för bövelen 16-bitars program på 32-bit versionen än idag.

Ja och det är ju enda anledingen att instalera win 7 32bit mm. För 16Bit stödet, det finns ju inte i x64. Förutom någon konstig gammal drivrutin.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av sleepyoh:

Jag körde en e4400 stock 2ghz, på 2.8ghz stabilt UNDERvoltad! Jäklar vilken processor det var för sin tid. 3.2 max post och verifierad cpu-z länk postad här på sweclockers way back. Fortfarande vid liv som pfsense router) -)

Dom där som kör atom 32bit kan ju sitta lugnt, uppdateringar fortsätter ett gäng år ju så inga konstigheter.

Ja det är otroligt vad bra de klockade, blev en enorm skillnad i Gta IV minns jag. Jag lyckades köra min från 1.8ghz till 3.0ghz, fast den behövde lite mer spänning då. Jag lyckades komma in i Windows i 3.2ghz, men den kraschade när jag försökte starta spel.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Skrivet av sniglom:

Är väl en hel drös med Intelplattor och liknande som är tvingade till 32bit. Men med tanke på att de hade sån liten lagring var uppdateringar ofta en komplicerad manöver oavsett.

Stämmer, kan intyga! Dock har jag inte en platta, utan en netbook, Asus X205TA som är från 2014. Anledningen till att jag valde den var det nätta formatet och den långa batteritiden, den går att ha med precis överallt och behöver bara laddas på kvällarna. Dessutom den bästa musplattan jag stött på förutom på macbooks. Är en perfekt skoldator, bortsett från prestandan, eller snarare avsaknaden av prestanda. Som Yoshman skriver så har Atom-processorerna som sitter i dessa plattor/netbooks 64-bitarsstöd, men av någon anledning kommer de ändå ofta med 32-bitars bootloader, som gör att man bara kan köra 32-bitars Windows. Det ska tydligen vara möjligt att installera en 64-bitars bootloader och köra GNU/linux istället, vilket har stått på min att-göra-lista sedan jag köpte datorn för fyra år sedan. Men ännu sitter jag med 32-bitars Windows 10. Är för mig obegripligt varför man inte gör en dator med 64-bitarsstöd, när hårdvaran faktiskt stödjer 64-bitar. Bra att Microsoft och även Canonical slutar stödja 32-bitar tycker jag, så att datortillverkare som sovit sedan millennieskiftet förhoppningsvis vaknar och slutar med 32-bitarsprodukter.

Skrivet av Yoshman:

Redan första generationen Atom, Bonnell, hade stöd för x86_64. Däremot levererades de "netbooks" som använde dessa nog uteslutande med 32-bitars Windows. Tror det fanns begränsningar i BIOS som gjorde att de inte kunde köra 64-bitars OS (eller i alla fall inte 64-bitars Windows, har för mig att man med fulhack i vissa fall kunde få igång 64-bitars Linux).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Undrar hur stor % som kör på Windows 32bitars? det måste vara en försvinnande liten del

Kina kanske? eller U länderna

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare