Krypterad molnbackup för PC & Android?

Permalänk
Skrivet av JackA:

Mycket nöjd. Behöver i princip aldrig deras kundtjänst, men de få gånger det händer får man snabba och kloka svar. Tjänsten funkar precis som den ska tyst i bakgrunden, behöver aldrig tänka på den. Synkar perfekt mellan mobilen, datorerna och molnet.

Har uppgraderat till Solo, som ger 2.5 TB för 240 € per år. Jag tycker att det är snålt, det är väl det enda jag har att klaga på. Saftigt prissatt jämfört med konkurrenterna. Man får väl se Tresorit som en Premiumleverantör, man betalar extra för en bättre tjänst. Dryga 200 kr per månad har jag ändå råd med för en för mig livsviktig tjänst.

Tack för ditt svar! Jag kör på det lägsta paketet. Funkar OK, enda är väl att syncrprogrammet inte går att dölja från navbar, vill gärna bara ha den i menubar. Men överlag håller jag med dig efter ca 2 dygn.

(Ett tips till dig som tack för tipset, ifall du kör mindre viktiga saker på t.ex google drive så testa välja ett u-land när du betalar. Använd gärna VPN om möjligt, men ska funka utan också. Då får du upp emot 50-75% rabatt eftersom priserna utomlands ofta är mycket lägre )

EDIT:
Sync.com är ett bra alternativ också, dock vet jag inte hur mycket man kan lita på deras "zero-knowledge" påstående.