Vad använder ni för True Wireless lurar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Har ett par bose quietcomfort earbuds som jag är riktigt nöjd med. Man pressar inte in dom i öronkanalen, så meshen fylls inte med vax samt irriterar inte lika enkelt. Rekommenderar dessa starkt om du har haft problem med irriterade öronkanaler förut. Har du eksem i öronsnäckan kanske dom inte är det bästa pga wingtipen. Använder dom aldrig vid högre fysisk aktivitet så kan inte uttala mig om hur bra dom sitter i då.

Ljudet är jag väldigt nöjd med. Inte lika fylliga som ett par over-ear dock.

Batteritiden på 6 timmar med full ANC stämmer.

Lite buggiga ibland så att man behöver radera hela bluetooth-listan.

Intressant tack! Tycker de verkar så stora bara, går det att ligga med huvudet på kudde?

Permalänk
Medlem

Köpte ett par Jabra Elite Active 75T med wireless charging på Amazon för 1430:-

Helt ok ljud, bra funktioner dock tycker jag den är väldigt känslig när det kommer till anslutningen.

Kan räcka med att man håller handen framför mobilen så tappar den anslutningen ibland..

Hade ett par Aukey T10 innan som va riktigt bra men dessvärre hade dom battery drain problem så tröttnade till slut på att konstant behöva ladda lurarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Intressant tack! Tycker de verkar så stora bara, går det att ligga med huvudet på kudde?

Nej det går absolut inte. Dom kommer kännas av om du ligger på sidan.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Köpte ett par Jabra Elite Active 75T med wireless charging på Amazon för 1430:-

Helt ok ljud, bra funktioner dock tycker jag den är väldigt känslig när det kommer till anslutningen.

Kan räcka med att man håller handen framför mobilen så tappar den anslutningen ibland..

Hade ett par Aukey T10 innan som va riktigt bra men dessvärre hade dom battery drain problem så tröttnade till slut på att konstant behöva ladda lurarna...

Vad har du för telefon? Mina 75T räcker tio meter, utan problem till min iPhone 12.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad har du för telefon? Mina 75T räcker tio meter, utan problem till min iPhone 12.

Har en Motorola Z3, hade inga problem med mina Aukeys.

Jabra har bra räckvidd, men om det är nånting litet i vägen kan den lätt tappa anslutningen för mig.

Har kollat en del omdömen också och jag är inte ensam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Har en Motorola Z3, hade inga problem med mina Aukeys.

Jabra har bra räckvidd, men om det är nånting litet i vägen kan den lätt tappa anslutningen för mig.

Har kollat en del omdömen också och jag är inte ensam.

Ah, okej. Jag hade väl tur med mitt par då.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Finns det några truewireless som har bra mikrofon?
Gissar att svaret är Nej eftersom avståndet från munnen till mikrofonen är så stort som det är
Har bara testat Apples airpods och den mikrofonen är ju tyvärr nästan oanvändbar om man inte står i ett tyst rum och pratar.

Permalänk

Har beställt Creatives nya nu. Levereras i mitten av September. 59 Euro kostar dem, vilket jag tycker är ett bra pris för ett par in-air med aktiv brusreducering m.m.

Säkert inte lika bra som dem bästa, men värt att prova för det priset. Jag har goda erfarenheter av Creatives produkter i övrigt. Hade version 1 av dessa lurar som inte alls hade lika många finesser. Nöjd med dem.

Länk: https://nordic.creative.com/p/headphones-headsets/creative-ou...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Finns det några truewireless som har bra mikrofon?
Gissar att svaret är Nej eftersom avståndet från munnen till mikrofonen är så stort som det är
Har bara testat Apples airpods och den mikrofonen är ju tyvärr nästan oanvändbar om man inte står i ett tyst rum och pratar.

Jaså? Jag har inga problem att prata och höras när jag är utomhus med generation 2. Även vid bilar runtomkring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Jaså? Jag har inga problem att prata och höras när jag är utomhus med generation 2. Även vid bilar runtomkring.

Jag brukar ha dom för musik och då fungerar dom jättebra men om någon ringer och jag svarar med podsen inkopplade så säger alltid den som ringer nåt i stil med "du hörs väldigt dåligt det låter som att du använder airpods".
Så när jag ska ringa någon ser jag alltid till att prata som vanligt i mobilen istället för att undvika problem