Playstation 5 kan avtäckas i juni år 2020

Permalänk
Melding Plague

Playstation 5 kan avtäckas i juni år 2020

Ryktesmaskinen runt Sonys kommande spelkonsol växlar upp och anger nu både ett avtäckande i juni och potentiell lanseringsmånad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Märkligt att de vill dröja så länge men den som väntar på nånting gott..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedman18:

Märkligt att de vill dröja så länge men den som väntar på nånting gott..

De skäms väl

Permalänk
Avstängd

Hmm välja leverantör av komponenter nu? Låter lite sent eller är det så det går till?

Permalänk
Medlem

Är Microsoft villig att sälja sin hårdvara till ett lägre pris så är ju det bara positivt för oss konsumenter 100 dollar är ju rätt betydande för många, framför allt i julhandel tider, något som jag inte tror kommer slå några större rekord i år. Kan vara ett smart drag, de kan ju få in pengar på andra tjänster.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Sometime: jobbannonsen beskriver bara att personen ska ta del i divisionen som kvalitetssäkrar komponenter till Playstation 5, så det handlar inte om att börja köpa in komponenter utan vara en del i gruppen som sköter kvalitetssäkringen av dessa. Oavsett om konsolen lanseras i oktober eller december måste tillverkningen inledas snart, en tumregel är ett halvårs ledtid för produktion till tillgänglighet i handeln.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Märkligt att de vill dröja så länge men den som väntar på nånting gott..

Behöver vänta tills 4:e september

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Inom Playstation och xbox-konsolkriget har jag haft playstation 1, xbox, xbox 360 och Ps4.
Platstation 1 fanns innan xbox. När xboxen om så var hade ps2 överlägsen försäljning. Men jag gillade min moddade xbox mer. Xbox 360 var en uppföljare som jag köpte. Nästa gen tänkte jag, jag skaffar en ps4a. Jag tror den var lite snabbare.
Och nu står jag här i valet igen och jag ångrar lite mitt förra val. Jag gillar xbox online plattformen bättre, jag minns ej varför nu. Men när jag skaffade min ps4a så blev jag besviken emot xbox 360.
Sedan gillar jag ej de små handkontrollerna som ps4an har..

Nå jag har ej bestämt ännu vad det blir.

Permalänk
Medlem

La faktiskt en reservation på bägge konsoler (Xbox & PS) redan förra året i november. Vi får helt enkelt se vart dem landar prismässigt. Har alltid älskat Halo serien och det är det som lockar mig mest av allt med Xbox. Annars finns de titlar jag lirar på bägge konsoler och förhoppningen är att "crossplay" tillåts i större skala framöver.

Sony förlorade det största övertaget då de började ta betalt för deras PS+ - Det var deras största hållhake enligt mig.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Ja efter den där kalkonpresentationen Xbox gjorde nyligen (More awsum GAMEPLAY!!! .... Lols, var?) så lär ju inte PS ha någon PR-brådska att kontra direkt. Nu kan de dra ut på det hela ännu längre istället.

Att SX skulla hamna långt under PS5 låter långsökt ivf. Visst, de har sparat in på att ha lite mindre innovation och få nya funktioner jämfört med PS5, men svårt att tro att det där jättechipet inte kostar betydligt mer extra än några besparade handkontrollsfunktioner och sånt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Sony förlorade det största övertaget då de började ta betalt för deras PS+ - Det var deras största hållhake enligt mig.

Vad menar du? De har väl alltid tagit betalt för PS+ ?
Eller menar du att de började ta betalt för att spela online med andra? Ja, det sög stort.

Tyckte dock att PS+ var mycket bättre (prisvärt) på PS3 när man fick även PS Vita-spel PS1 och minis samt minst 2 bra PS3 spel.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Ja efter den där kalkonpresentationen Xbox gjorde nyligen (More awsum GAMEPLAY!!! .... Lols, var?) så lär ju inte PS ha någon PR-brådska att kontra direkt. Nu kan de dra ut på det hela ännu längre istället.

Att SX skulla hamna långt under PS5 låter långsökt ivf. Visst, de har sparat in på att ha lite mindre innovation och få nya funktioner jämfört med PS5, men svårt att tro att det där jättechipet inte kostar betydligt mer extra än några besparade handkontrollsfunktioner och sånt.

Jag tror sonys handkontrolls funktioner bara kommer kännas intvingade i ett fåtal spel och inte tillföra något mer än att handkontrollerna blir dyrare, och kompatibilitet med tredjepart försämras (om de inte får tillgång till funktionerna).
Ex är i alla fall Första uncharted och last of us ingen vidare med icke äkta sony handkontroll pga att de tvingat in six axis funktioner till ingen nytta. (jag använder ej original pga jag ogillar ps3 kontrollens storlek och form)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Vad menar du? De har väl alltid tagit betalt för PS+ ?
Eller menar du att de började ta betalt för att spela online med andra? Ja, det sög stort.

Tyckte dock att PS+ var mycket bättre (prisvärt) på PS3 när man fick även PS Vita-spel PS1 och minis samt minst 2 bra PS3 spel.

Japp menade Online.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Playstation 4 såg ju ut i samma material som Dualshock 4. Kanske svart/vit skiss och liknelse som Dualsense.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag tror sonys handkontrolls funktioner bara kommer kännas intvingade i ett fåtal spel och inte tillföra något mer än att handkontrollerna blir dyrare, och kompatibilitet med tredjepart försämras (om de inte får tillgång till funktionerna).
Ex är i alla fall Första uncharted och last of us ingen vidare med icke äkta sony handkontroll pga att de tvingat in six axis funktioner till ingen nytta. (jag använder ej original pga jag ogillar ps3 kontrollens storlek och form)

Nu är det ju iof mest de yttersta budgetkontrollerna som inte har vare sig gyro eller touch, och de brukar kännas därefter även på spakfronten. Men kanske finns det undantag som håller kvalitet i övrigt.

Däremot tror jag helt klart att de nya funktionerna som återkopplingen är mycket lättare att porta för tredjepart, eftersom alla spel ändå har det i någon form. Det är inte samma omtänk som att lägga in nya kontrolldesigner tex. Men visst, många lär säkert ändå bara ta den simplaste färdiga frekvensprofilsamlingen och översätta det till något som liknar gammal vanlig "rumble" ändå. Så blev det ju på Switch, så inga stora förhoppningar på det egentligen.. Rumble har jag hursomhelst aldrig helt fattat charmen med, men kan det göras mycket bättre så kanske fler hakar på av rent tvång med tiden iaf.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndreaX:

Ja efter den där kalkonpresentationen Xbox gjorde nyligen (More awsum GAMEPLAY!!! .... Lols, var?) så lär ju inte PS ha någon PR-brådska att kontra direkt. Nu kan de dra ut på det hela ännu längre istället.

Att SX skulla hamna långt under PS5 låter långsökt ivf. Visst, de har sparat in på att ha lite mindre innovation och få nya funktioner jämfört med PS5, men svårt att tro att det där jättechipet inte kostar betydligt mer extra än några besparade handkontrollsfunktioner och sånt.

Oj. Fanboy alert

Permalänk
Medlem

Hype train nu då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Nu är det ju iof mest de yttersta budgetkontrollerna som inte har vare sig gyro eller touch, och de brukar kännas därefter även på spakfronten. Men kanske finns det undantag som håller kvalitet i övrigt.

Däremot tror jag helt klart att de nya funktionerna som återkopplingen är mycket lättare att porta för tredjepart, eftersom alla spel ändå har det i någon form. Det är inte samma omtänk som att lägga in nya kontrolldesigner tex. Men visst, många lär säkert ändå bara ta den simplaste färdiga frekvensprofilsamlingen och översätta det till något som liknar gammal vanlig "rumble" ändå. Så blev det ju på Switch, så inga stora förhoppningar på det egentligen.. Rumble har jag hursomhelst aldrig helt fattat charmen med, men kan det göras mycket bättre så kanske fler hakar på av rent tvång med tiden iaf.

Vet inte om min kontroll är yttersta budget, den känns i alla fall i nivå med vad "märkes" kontroller brukar göra bara att den saknar six axis.

Vi får se men jag gissar på att det är ytterligare en funktion som mest ska låta häftig men knappt gör skillnad när man spelar, Jag tycker inte vibratorerna i xbox one kontrollens avtryckare tillför något som jag saknade i xbox 360 kontrollen. Men jag tycker i alla fall vibrationer tillför i en del spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Oj. Fanboy alert

Oj, vi kan anta att du gillade det omfattande gameplayet i presentationen alltså...?

Skrivet av jOnÄTÄn:

Vet inte om min kontroll är yttersta budget, den känns i alla fall i nivå med vad "märkes" kontroller brukar göra bara att den saknar six axis.

Vi får se men jag gissar på att det är ytterligare en funktion som mest ska låta häftig men knappt gör skillnad när man spelar, Jag tycker inte vibratorerna i xbox one kontrollens avtryckare tillför något som jag saknade i xbox 360 kontrollen. Men jag tycker i alla fall vibrationer tillför i en del spel.

Jovisst, bara man själv är nöjd med känslan så är det ju allt som räknas egentligen.

Avtryckargrejerna är inte vibratorer dock, de är en helt annan sak. Men som sagt är även Switch.varianten av rumble där med. Men ja, feedback-grejerna i avtryckarna kräver ännu lite mer att anpassa, dock kan vi nog anta ganska säkert att garanterat alla bilspel, och förmodligen de flesta FPS kommer använda dem. Det är inte riktigt samma som att lägga in nya kontrollmetoder bara för att.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndreaX:

Oj, vi kan anta att du gillade det omfattande gameplayet i presentationen alltså...?

Hehe nejdå tyckte bara det var kul att läsa att du tyckte Sony som inte visat ett piss inte har brådska att komma med PR. När Microsoft dessutom nyligen presenterat sin konsol på ett mycket öppet och uppskattat vis. Bollen är hos Sony nu, dags att kontra. Mindre innovation undrar jag också över vad du menar, Series X ser väldigt innovativ ut enligt mig, eller menar du att en mycket svagare konsol är mer innovativ för att den har snabb SSD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Hehe nejdå tyckte bara det var kul att läsa att du tyckte Sony som inte visat ett piss inte har brådska att komma med PR. När Microsoft dessutom nyligen presenterat sin konsol på ett mycket öppet och uppskattat vis. Bollen är hos Sony nu, dags att kontra. Mindre innovation undrar jag också över vad du menar, Series X ser väldigt innovativ ut enligt mig, eller menar du att en mycket svagare konsol är mer innovativ för att den har snabb SSD?

Vad motiverar du som "mycket svagare konsol"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Hehe nejdå tyckte bara det var kul att läsa att du tyckte Sony som inte visat ett piss inte har brådska att komma med PR. När Microsoft dessutom nyligen presenterat sin konsol på ett mycket öppet och uppskattat vis. Bollen är hos Sony nu, dags att kontra. Mindre innovation undrar jag också över vad du menar, Series X ser väldigt innovativ ut enligt mig, eller menar du att en mycket svagare konsol är mer innovativ för att den har snabb SSD?

Haha, du var snabbt framme med fanboystämpeln men det där inläggets osakliga resonemang är det allt nästan Anders190-nivå på du..

Det innovativa är såklart inte SSDn, utan hur den används. VIlket är radikalt olikt Xboxens. Har du sett genomgången? Jag kan bara anta nej, för att:

Att det uppfattas att Xboxen visat mer är oerhört märkligt. Ja, de har visat en låda. Vi vet hur lådan ser ut. Iaf den dyrare lådan som (för vi vet inte ens det ännu) det antas bara en liten del av köparna förväntas använda nästa generation. PS har inte visat lådan, men väl en ny kontroll som till skillnad mot Xboxens skiljer sig lite mer än att ha en knapp till, för funktionen som PS4 införde förra generationen.. Sen var det presentationen som väldigt djupgående gick igenom hur systemet fungerar och vad det innehåller, något åas inte Xbox gjort i alls samma utsträckning. Sony vet såklart att det är lika bra att vänta med att smälla till innan saker rinner genom maskorna i internäten. Dom har än så länge råd med det helt enkelt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedman18:

Vad motiverar du som "mycket svagare konsol"?

Att den är svagare än konkurrenten.

Skrivet av AndreaX:

Haha, du var snabbt framme med fanboystämpeln men det där inläggets osakliga resonemang är det allt nästan Anders190-nivå på du..

Det innovativa är såklart inte SSDn, utan hur den används. VIlket är radikalt olikt Xboxens. Har du sett genomgången? Jag kan bara anta nej, för att:

Att det uppfattas att Xboxen visat mer är oerhört märkligt. Ja, de har visat en låda. Vi vet hur lådan ser ut. Iaf den dyrare lådan som (för vi vet inte ens det ännu) det antas bara en liten del av köparna förväntas använda nästa generation. PS har inte visat lådan, men väl en ny kontroll som till skillnad mot Xboxens skiljer sig lite mer än att ha en knapp till, för funktionen som PS4 införde förra generationen.. Sen var det presentationen som väldigt djupgående gick igenom hur systemet fungerar och vad det innehåller, något åas inte Xbox gjort i alls samma utsträckning. Sony vet såklart att det är lika bra att vänta med att smälla till innan saker rinner genom maskorna i internäten. Dom har än så länge råd med det helt enkelt.

Osakligt nope. Anders vem?

Resten du skriver är rent nonsens och egna antaganden, hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Att den är svagare än konkurrenten.

Bara för den har inte exakt samma struktur som konkurrenten betyder det inte att den är svagare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedman18:

Bara för den har inte exakt samma struktur som konkurrenten betyder det inte att den är svagare.

Nää. Men har den markant svagare komponenter så är den svagare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Det innovativa är såklart inte SSDn, utan hur den används. VIlket är radikalt olikt Xboxens. Har du sett genomgången?

Hur är SSDn radikalt annorlunda XBoxens? Hur den används vet vi ju såklart inte ännu eftersom det inte finns någon mjukvara ännu.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Oj, vi kan anta att du gillade det omfattande gameplayet i presentationen alltså...?

Jovisst, bara man själv är nöjd med känslan så är det ju allt som räknas egentligen.

Avtryckargrejerna är inte vibratorer dock, de är en helt annan sak. Men som sagt är även Switch.varianten av rumble där med. Men ja, feedback-grejerna i avtryckarna kräver ännu lite mer att anpassa, dock kan vi nog anta ganska säkert att garanterat alla bilspel, och förmodligen de flesta FPS kommer använda dem. Det är inte riktigt samma som att lägga in nya kontrollmetoder bara för att.

Om du har rätt är det ju trevligt, och det kan säkert användas riktigt bra på exlusiva sony spel i alla fall. Så länge originalkontrollen fortfarande kostar 400kr och inte 800kr pga denna tekniken gör det ju inget att möjligheten finns.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Inom Playstation och xbox-konsolkriget har jag haft playstation 1, xbox, xbox 360 och Ps4.
Platstation 1 fanns innan xbox. När xboxen om så var hade ps2 överlägsen försäljning. Men jag gillade min moddade xbox mer. Xbox 360 var en uppföljare som jag köpte. Nästa gen tänkte jag, jag skaffar en ps4a. Jag tror den var lite snabbare.
Och nu står jag här i valet igen och jag ångrar lite mitt förra val. Jag gillar xbox online plattformen bättre, jag minns ej varför nu. Men när jag skaffade min ps4a så blev jag besviken emot xbox 360.
Sedan gillar jag ej de små handkontrollerna som ps4an har..

Nå jag har ej bestämt ännu vad det blir.

Vad vill du helst ha en fet Xbox bundle med nya Halo eller en grym Ps5 bundle med Knack(om det nu kommer?):D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Märkligt att de vill dröja så länge men den som väntar på nånting gott..

Skrivet av anon201296:

De skäms väl

Man kan snarare fråga sig varför de skulle ha lika bråttom som MS.

Nuvarande generation är Playstations guldålder, de har håvat in pengar som aldrig förr. Och har stortitltar kvar att släppa. Finns ingen anledning att ta fokus från den mer än ett halvår innan nästa börjar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ipac:

Man kan snarare fråga sig varför de skulle ha lika bråttom som MS.

Nuvarande generation är Playstations guldålder, de har håvat in pengar som aldrig förr. Och har stortitltar kvar att släppa. Finns ingen anledning att ta fokus från den mer än ett halvår innan nästa börjar.

För mycket har kommit fram redan, hypen har startat för länge sen.