Poco F2 Pro är flaggskeppstelefon med mellanklassens pris

Permalänk
Melding Plague

Poco F2 Pro är flaggskeppstelefon med mellanklassens pris

Med Snapdragon 865, fyra kameror och väl tilltaget batteri lägger sig Poco F2 Pro på halva priset av andra flaggskeppstelefoner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lär bli ett köp nu när min nuvarande Oneplus 6 börjar tröttna och abonnemanget löper ut. Undra hur den prissätts här på hemmaplan?

Permalänk
Medlem

Första modellen låg väl på 299 om jag inte minns fel. Ca 3500kr i sverige. Men ändå billigare än alla med 865. Imponerad över det. Men hoppas de inte dragit in på kvaliten för mycket. Första modellen var det många som klagade på att touchskärmen inte var rätt kalibrerad.

3.5mm är kul att höra fpr många modeller slutat med det men skulle vilja ha vattentät också.

Definitivt intressant modell. Ca 2k mindre än oneplus 8.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Det låter ju extremt bra för pengarna! Hur mycket data får man behålla själv och hur mycket skickas till Kina dock? Google vet ju redan allt om en om man har en android. Kunde vara skönt att inte skicka all data till Xi också...

Permalänk
Medlem

Verkar vara 60Hz, det är ju lite tråkigt..

Visa signatur

AMD 3600X | Gigabyte RTX 3080 Eagle OC | 16GB RAM @3000MHz | 700W | ~12Tb
Samsung C27HG70 & Benq XL2410T

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tror inte detta är värt 5 lax trots allt. Siktar nog snarare på en begagnad oneplus-mobil om det ändå bara är 60 Hz.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hittar den inte på Amazon.de och inte heller någon officiell hemsida. Någon som har hittat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Hittar den inte på Amazon.de och inte heller någon officiell hemsida. Någon som har hittat?

Gearbest

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Första modellen låg väl på 299 om jag inte minns fel. Ca 3500kr i sverige. Men ändå billigare än alla med 865. Imponerad över det. Men hoppas de inte dragit in på kvaliten för mycket. Första modellen var det många som klagade på att touchskärmen inte var rätt kalibrerad.

3.5mm är kul att höra fpr många modeller slutat med det men skulle vilja ha vattentät också.

Definitivt intressant modell. Ca 2k mindre än oneplus 8.

Det svenska priset på den första modellen vid introduktion var 3990, 4490 för modellen med mer lagring.
Bortsett vissa kampanjer höll den samma pris under telefonens livslängd i butik.

Jag har inga problem med touch i min Pocophone F1, för övrigt. Bara en röst i den korgen, men ändå.

Permalänk
Medlem

På dom 499 euro tillkommer 25 % moms, för det undkommer vi väl inte?

Permalänk
Medlem

Meh, 60hz skärm och sen är det rätt så tragiskt när selfie kameran har mer megapixlar än ultrawide kameran.

Väntar fortfarande på en telefon med flagskepps skärm och kamera men lite billigare med en midrange CPU, för dom av oss som inte bryr sig om gaming prestanda.

Permalänk
Avstängd

förstår inte hur dom lyckas komma undan med "vattenkylning".
men verkar bra annars med senaste snappdragon.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

60hz skärm är rätt tradigt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

60hz skärm är rätt tradigt :/

Jag hinner svara i min telefon innan dom lägger på, fast det är en 60hz lur.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Jag hinner svara i min telefon innan dom lägger på, fast det är en 60hz lur.

Det gör du även med en mobil för 100kr, behöver inte lägga 5500+ för svara i den.

Permalänk
Medlem

Nästan 220 gram och 6.7". Är inte detta en tablet med möjlighet att ringa snarare än en telefon? Vad hände med tunna och lätta enhandslurar? 5.8"-6.0" och under 155 gram? Säljs knappt någon förutom S10e och någon till på sin höjd. Älskar folk verkligen tunga och otympliga brickor?

Permalänk

De skulle ha gjort allt lite billigare och fått ner priset mer. Men utvecklingen går snabbt, om ett halvår är allt inte lika bra och då är det säkert billigare för dem att köpa in varvid de kan sälja den billigare.

Jag är dock lite fascinerad av att spelintresset är så litet när det gäller mobiltelefoner, man har alltid många säga det ej spelar någon roll även på dyrare mobiler.

Man kan argumentera för att spela på telefon är skit. Men det är typ endast på dessa som många har tid att spela, då man sitter på tåg och bussen och ha en massa dötid.

Permalänk
Medlem

Med tanke på priset så undrar man ju genast, hur drägliga är arbetsförhållandena för de som skakar fram ädelmetallerna, komponenterna och skruvar ihop det hela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Med tanke på priset så undrar man ju genast, hur drägliga är arbetsförhållandena för de som skakar fram ädelmetallerna, komponenterna och skruvar ihop det hela?

Tyvärr är nog inte någon större skillnad jämfört med om du lägger 10k+ på en toppmodell från Apple, Samsung eller Oneplus då det i mångt och mycket är samma underleverantörer de använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustapo:

Tyvärr är nog inte någon större skillnad jämfört med om du lägger 10k+ på en toppmodell från Apple, Samsung eller Oneplus då det i mångt och mycket är samma underleverantörer de använder.

Killgissar du nu?

Jag tycker i ärlighetens namn inte man bör göda någon tillverkare som inte finns med på denna lista: http://www.responsiblebusiness.org/about/members/

Lite därav som jag dissar Xiaomi även om de har prisvärda produkter, något är det ju de gör avkall på..

Permalänk

Nej, varför gjorde de inte F2 Pro av K30 Pro Zoom?!
Denna variant är baserad på K30 Pro(inte zoom) som saknar den bildstabilisator som Zoom har, vilket blir en väldigt stor skillnad i 4K 60fps...

https://www.youtube.com/watch?v=cfJzX1ZnFqA

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Kan inte trenden med enorma mobiler som knappt får plats i fickan dö ut snart?

Permalänk
Medlem

Prestanda och flaggskeppstelefoner i all ära, men jag kunde inte låta bli att fnissa lite när jag läste denna artikeln:

https://wccftech.com/exynos-990-galaxy-s20-plus-fail-xiaomi-r...

Och ja, den låg på wccftech...😋.. Bläblä...😋.. Och det är inte en snapdragon..... Jag vet..... Men ändå intressant att såna här telefoner görs av Samsung....... Och kostar en liten slant.

Visa signatur

Det är farligt att leva... man kan dö!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av MrNubcake:

Kan inte trenden med enorma mobiler som knappt får plats i fickan dö ut snart?

Jag köpte en iphone SE (2?) rätt nyligen. Tokskönt med "liten" telefon igen! Gick från en 8plus, så denna känns ju skitsmidig

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Verkar som en bra mobil i sig, men kommer bli bortglömd till största del i Europa tror jag, då nya iPhone SE har kommit ut & är ju mer attraherande till personer som köper en smartphone för första gången, eller bara för faktumet att det är en iPhone.

Permalänk

Att jämföra denna med iPhone SE så är det två helt olika mobiler.
Poco F2 Pro är en extremt prispressad mobil och köparen tar en liten risk med att kvaliten kan vara bristande. Men man får väldigt mycket för pengarna och på lång sikt kan det bli ett bättre köp än andra mobil.

Se det lite som att köpa en lite dyrare välutrustad Kia, Dacia Suv eller den billigaste minsta Volvo, Merces bilen.

Priset för de båda köpen är lika, vilken är bäst? Ja frågan är för vem? Men jag tror inte så många köpare står mellan dessa extrema val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonaaase:

Verkar som en bra mobil i sig, men kommer bli bortglömd till största del i Europa tror jag, då nya iPhone SE har kommit ut & är ju mer attraherande till personer som köper en smartphone för första gången, eller bara för faktumet att det är en iPhone.

Apple har ett förjävla bra ekosystem också, plus att dom generellt är lättare att komma igång med som förstagångsanvändare av smartphone. Sen så är dom inte så förstörda i bloatware?

Permalänk
Skrivet av Def_Dog:

Apple har ett förjävla bra ekosystem också, plus att dom generellt är lättare att komma igång med som förstagångsanvändare av smartphone. Sen så är dom inte så förstörda i bloatware?

Förr i tiden var det svårt att ladda hem filer från iPhones utan att installera bloatware delux som iTunes på sin pc. Vilket mer eller mindre var ett regelbrott på jobbdatorer.
Apples Ekosystemet har sina för och nackdelar, såvida man håller sig till detta så fungerar det bra. Men går man utanför så blir det mer problem. Det finns inom olika tekniska system väldigt många produkter med liknande upplägg, det fungerar hur bra som helst så länge man håller sig till ecosystemet. Utveckling av appar som man sprider till sina polare utan att blanda in Apple stores är t.ex inte det lättaste.

Nå iPhone SE ser jag inte alls som ett alternativ emot denna telefon som skiljer sig så rejält ifrån på alla punkter förutom pris som den enda gemensamma faktor. (Visst lanseringsåret är samma)

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Förr i tiden var det svårt att ladda hem filer från iPhones utan att installera bloatware delux som iTunes på sin pc. Vilket mer eller mindre var ett regelbrott på jobbdatorer.
Apples Ekosystemet har sina för och nackdelar, såvida man håller sig till detta så fungerar det bra. Men går man utanför så blir det mer problem. Det finns inom olika tekniska system väldigt många produkter med liknande upplägg, det fungerar hur bra som helst så länge man håller sig till ecosystemet. Utveckling av appar som man sprider till sina polare utan att blanda in Apple stores är t.ex inte det lättaste.

Nå iPhone SE ser jag inte alls som ett alternativ emot denna telefon som skiljer sig så rejält ifrån på alla punkter förutom pris som den enda gemensamma faktor. (Visst lanseringsåret är samma)

Du menar inte att det finns för- och nackdelar med olika saker? Wow, alltså – det visste jag inte.
Men allt är ändå bättre med Poco kontra iPhone SE. Allt? 🤔

Edit:
OK, det verkar vara en hel del på pappret i alla fall.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Du menar inte att det finns för- och nackdelar med olika saker? Wow, alltså – det visste jag inte.
Men allt är ändå bättre med Poco kontra iPhone SE. Allt? 🤔

Edit:
OK, det verkar vara en hel del på pappret i alla fall.

Poco saknar ju trådlös laddning och IP-klassning, då kan man knappast påstå att man lirar i flaggskepps-segmentet. Detta borde vara standard 2020.