Köper trasiga/defekta laptops och bärbara datorer

Permalänk
Medlem

Köper trasiga/defekta laptops och bärbara datorer

Hej!
Köper trasiga/defekta laptops och bärbara datorer.
Kan vara alla typer av defekter. Allt är intressant.
Skicka PM med vad du har så tar vi det därifrån.

Mvh
Håkis

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Kan en iPhone 7 32Gb med kass skärm vara av intresse?
Bud...?

Permalänk

Råkade spilla en öl över min bärbara gamingdator Asus GL702VS förra veckan och medan jag gick till köket för att hämta papper slocknade den. Plockat isär den och det är lite svart vid de pyttesmå kretsarna där man kopplar in strömadaptern.

Jag tror moderkortet om det inte kan repareras av en elektronikfirma och ev tangentbordet måste bytas men resten borde vara ok inklusive strömadaptern på 230W (kollat med multimeter).

Har plockat ur minnena (32GB) och diskarna (256GB nvme ssd + 1TB sata ssd) som jag tänkte trycka in i min nya Dell G7 17 - 7790 när den kommer.

Är detta något som kan vara av intresse?

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Är detta något som kan vara av intresse?

Visst är det väl fantastiskt med folk som återkopplar....?
*insert-sarcastic-smiley-here*

Permalänk
Skrivet av elp:

Visst är det väl fantastiskt med folk som återkopplar....?
*insert-sarcastic-smiley-here*

Precis inget svar.

Tänkte fara med Asus datorn till återvinningen i fm men då nämnde sambon att jag skulle kolla med försäkringsbolaget för säkerhets skull och det ser ut som detta kanske täcks av allrisken, dom skulle återkomma så jag får vänta och se.

Tur att det är 30 dagars öppet köp på Dell datorn som jag beställde.

- UPPDAT -

Har annullerat Dell G7 beställningen, nu väntar jag på att försäkringsbolaget återkommer, så får jag se om jag får tillbaka min Asus gl702vs reparerad eller om jag får pengar, blir det pengar beställer jag Dell G7 igen.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

Kan meddela att försäkringsbolaget kontaktade mig idag och dom betalar fullvärdet minus 1500kr i självrisk av min Asus GL702VS nytt mk kostar visst +10000kr och sen är det nitat tgb så man måste beställa hela överdelen.

Kommer beställa en Dell G7 17-7790 i em (igen)

Otroligt, var på väg till Gimonäs återvinning för att kasta bort den, sen tjatade sambon om att ringa försäkringsbolaget ...

-UPPDAT-

Nu är Dell G7 17-7790 beställd (igen) fast den kraftigare med i7-9750 och GTX2060 och 144Hz gsync istället för i5-9300 och GTX1660Ti utan gsync

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Hej! Jag vill be om ursäkt att jag varit seg på att svara. Fått runt 20 erbjudanden så jag har haft svårt att få struktur och svara på alla. Nu har jag vad jag behöver. Ursäkta återigen.

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM