Microsoft rullar ut inbjudningar till Project Xcloud i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Microsoft rullar ut inbjudningar till Project Xcloud i Sverige

Strömmade speltjänster är på tapeten och Microsofts expansion av Project Xcloud-testet når nu svenska användare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har fått min inbjudan som jag gjorde tidigare i våras accepterad Ska testa det senare idag.

Permalänk

Accepterat!

Permalänk
Medlem

Accepterat, men inte hunnit testa

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Funkar bra det jag hunnit testa. Grymt bra bild på mobilen. En i sammanhanget pytteliten högupplöst skärm döljer kanske eventuella strömningsartefakter bättre än en jätte-tv.

Är det Xbone-versioner av spelen? Det finns inga grafikinställningar osv.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Om det tekniska funkar bra så känns ju Microsoft lösning given över Googles (med tanke på utbud, affärsmodell etc)

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel är upplösningen begränsad till 720p just nu. Förhoppningsvis skruvas detta upp i framtiden. I artikeln står det dessutom att man måste ha en xbox one controller för att använda tjänsten, detta stämmer inte. Jag tror de flesta handkontroller som fungerar med android bör fungera, själv har jag använt min 8bitdo-kontroller.

Själv inväntar jag Razer Kishi innan jag kommer testa det här på allvar. Jag tror den kommer bli väldigt populär. Den skulle släppts i februari men det verkar som om Corona påverkar release-datumet och det senaste ryktet hintar om en juni-release.

Permalänk
Medlem

Intressant nog så synkas molnlagringar i spel du spelat i Game Pass verkar det som. Jag kunde fortsätta i Ori där jag slutade.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Om jag inte minns fel är upplösningen begränsad till 720p just nu. Förhoppningsvis skruvas detta upp i framtiden. I artikeln står det dessutom att man måste ha en xbox one controller för att använda tjänsten, detta stämmer inte. Jag tror de flesta handkontroller som fungerar med android bör fungera, själv har jag använt min 8bitdo-kontroller.

Själv inväntar jag Razer Kishi innan jag kommer testa det här på allvar. Jag tror den kommer bli väldigt populär. Den skulle släppts i februari men det verkar som om Corona påverkar release-datumet och det senaste ryktet hintar om en juni-release.

Tror de mer menar att har du inte använt en xbox one med BT så ska du inte skriva en felrapport som betatestare. De garanterar endast support for xbox one, men många andra fungerar

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Gick att köra med en Dualshock 4 också. Blir att testa mer när jag jobbat klart, men inledande känslan är liknande latency som stadia utan kontrollen. Vilket ledde till att Forza 4 inte var någon vidare trevlig upplevelse. Sen har jag tyvärr gett upp android tablets och sålt den jag hade så man är fast med sin S9:a. Och spela på <6 tum hemma är inget jag kommer se mig göra speciellt mycket.

Av GFN, xcloud och stadia som jag testat leder GFN på spelutbudet och Stadia på teknik (om man vill köra med kontrollen) än så länge

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av iDEOT:

Om jag inte minns fel är upplösningen begränsad till 720p just nu. Förhoppningsvis skruvas detta upp i framtiden. I artikeln står det dessutom att man måste ha en xbox one controller för att använda tjänsten, detta stämmer inte. Jag tror de flesta handkontroller som fungerar med android bör fungera, själv har jag använt min 8bitdo-kontroller.

Själv inväntar jag Razer Kishi innan jag kommer testa det här på allvar. Jag tror den kommer bli väldigt populär. Den skulle släppts i februari men det verkar som om Corona påverkar release-datumet och det senaste ryktet hintar om en juni-release.

Skrivet av talonmas:

Tror de mer menar att har du inte använt en xbox one med BT så ska du inte skriva en felrapport som betatestare. De garanterar endast support for xbox one, men många andra fungerar

Skrivet av Chibariku:

Gick att köra med en Dualshock 4 också. Blir att testa mer när jag jobbat klart, men inledande känslan är liknande latency som stadia utan kontrollen. Vilket ledde till att Forza 4 inte var någon vidare trevlig upplevelse. Sen har jag tyvärr gett upp android tablets och sålt den jag hade så man är fast med sin S9:a. Och spela på <6 tum hemma är inget jag kommer se mig göra speciellt mycket.

Av GFN, xcloud och stadia som jag testat leder GFN på spelutbudet och Stadia på teknik (om man vill köra med kontrollen) än så länge

Tack för info om kontrollsituationen! Jag har endast Xbox One-kontroll själv, och har därför inte kunnat testa om det fungerar med fler. På Microsofts Xcloud-sajt ser det ut som på bilden nedan, men jag antar att det som sagt är för att de endast då kan garantera funktionen. Det är möjligt att det fungerar med alla Bluetooth-kontroller, men att vissa spel inte går att styra som tänkt. Ändrar delen om krav på Xbox One-kontroll i artikeln

Permalänk
Medlem

Funkar betydligt bättre än Google stadia och har redan typ fler spel.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Jag registrera mig igår och fick den idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke2013-07-24:

Jag registrera mig igår och fick den idag

Samma här, fick mail för en stund sen. Nu måste jag bara fixa en kontroll.

Permalänk
Medlem

Man borde kunna koppla mobilen till datorskärmen eller tänker jag fel?

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Själv inväntar jag Razer Kishi

Om man redan råkar ha en Dualshock 4 eller Xbox One S-kontroll liggande så hade jag nästan hellre köpt en hållare till dessa så telefonen sitter på kontrollen. Eller ja, oavsett om man har har en redan eller inte. Bekvämare att hålla, billigare och med största sannolikhet av bättre hållbarhet och kvalité

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Man borde kunna koppla mobilen till datorskärmen eller tänker jag fel?

jag kan prova när jag kommer hem hur det fungerar.

Permalänk

Fick mail igår och har testat det med min Xiaomi Redmi Note 7 och en Xbox kontroll.
Fungerar riktigt bra, ibland blir det lite lagg, men kan bero på mitt WiFi hemma som är lite svagt på vissa ställen.

Men att sitta i soffan och ha mobilen fastkopplad i en hållare på kontrollen, sen ett par Steelseries Arctis 1 Wireless kopplad till mobilen var fasen toppen när frun har paxat TVn.

Visa signatur

Mitt pågående projekt som jag hoppas aldrig blir riktigt klart...

http://www.sweclockers.com/galleri/13903-4k-vardagsrum-for-fr...

Permalänk
Medlem

Kom igen nu, låt Win 10-appen fungera med low-end-enheter... så slipper denna samla damm!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Signade igår och fick inbjudan lagom till att jag vaknade. Fungerar smidigt i appen och parkoppling med kontrollen men dessvärre laggade det riktigt hårt trots min 250/10 lina. =/ Kanske tillfälligt fel. Ska försöka senare igen.

Permalänk
Medlem

Testade lite igår och måste säga att jag är grymt imponerad. Jag har länge varit skeptisk till streamade spel, men det här fungerade riktigt bra. Trots mitt sunkiga wifi så upplevde jag fördröjningen som minimal och bildkvalitén otroligt bra. Det enda negativa är att dagens spel inte är anpassade för att spelas på en mobil och därmed blir en del av grafiken så liten att det knappt går att se.

Om Microsoft tar fram en chromecast-liknande box för att streama direkt till teven så är det ett givet köp.

Permalänk
Medlem

Nu blev jag nyfiken av mitt eget inlägg och plockade fram min Linx Vision. Finns ju ingen Xcloud till Win än men testade med Stadia.

Funkade hur bra som helst! Körde ett lopp i Grid utan problem, grafiken såg bra ut, kontrollen fungerade, till och med rumble, och den extra knappen på kontrollen funkade direkt som Stadia-knapp!

Imponerad.

Om Xcloud-appen fungerar lika bra när den kommer så är saken biff! (eftersom spelen är dyra i Stadia och jag har Game Pass)

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

testat hela dagen med att spela på min android telefon och en dual shock 4 kontroll, fungerar riktigt bra. Har dock bara spelat Telltale Batman spelen så har ingen aning om hur det fungerar med lite snabbare spel.