SweClockers lanserar Dagens Fynd-portalen

Permalänk
Melding Plague

SweClockers lanserar Dagens Fynd-portalen

En av de populäraste trådarna i SweClockers forum är Dagens Fynd. För att nå ut till fler lanseras den nu även i portalform

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vackert!
Gällande formatet, går det inte att låsa/hårdkoda de fält som krävs för att få in det till portalen? lat-förslag

Permalänk
Medlem

Tycker ni borde värva några som är aktiva i den tråden att rensa upp lite i portalen när produkten tar slut / blir otillgänglig.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Om det nu ska göras något "kommersiellt" av forumtråden, ta gärna bort fyndvaror (alltså, saker som är returex till butiker) ifrån det hela.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

Vackert!
Gällande formatet, går det inte att låsa/hårdkoda de fält som krävs för att få in det till portalen? lat-förslag

Jag uppskattar att den nya portalen, men jag vill inte att "dagens fynd" tråden förändras för mycket. Jag kollar den tråden konstant, i princip så fort jag sätter mig vid en dator utan någon specifik plan. Har läst allt där sen den var under 100 sidor.

Jag vill inte att den tråden förändras för mycket.
Tror egentligen att det hade varit bättre att lämna den tråden i fred och implementera en portal som var baserad på ett formulär istället. Kanske lyfta ut tips om någon kände för att skriva på en specifik format i den tråden, men det hade nog varit lättare att låta forumet fungera som ett forum och låta portalen fungera som ett formulär.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Jättebra ide!
Tack!

Permalänk
Medlem

Lysande. Hänger inte på forumet nått vidare så hade ingen aning om tråden, nu när Dagens Fynd har en egen flik på huvudsidan blir det lättare att se och ta en snabb titt om det dykt upp nått intressant.

Permalänk
Medlem

Bra idé! Visste inte heller att den tråden fanns så kul med ett enklare alternativ (filter och annat).

Permalänk
Medlem

Kategorin "Läsk / Godis" hoppas jag är ett fel. Eller parsas även den separata tråden för övriga fynd?

Förtydligande att jag syftar på den separata tråden dedikerad för Övriga Fynd som inte är datorrelaterade.
Permalänk
Medlem

Jag är för förändring och tycker utveckling oftast medför bra saker, är dock inte säker på att jag gillar den nya portalen.
Vid varje stor-rea har det tryckts upp en sån portal och varje gång har det blivit så rörigt så att man knappt orkar gå in där längre. Har gillat upplägget som det varit och kan inte komma ihåg att detta efterfrågats i den tråden.
Har haft det som en naturlig del av besöken på sidan att gå in i den tråden, kolla runt och sedan ses vad som diskuteras, får en känsla av att det inte kommer vara lika underhållande längre.
Hoppas att jag har fel och att denna portal inte blir lika rörig som de tidigare.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

@kf: Om du inte anger kategori, eller anger en icke-giltig kategori så hamnar det i övrigt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

@UndaC: Till skillnad från Black Friday och andra tillfällen där man kan utgå från att priset gäller under perioden så hade det varit bra om det stod publiceringsdatum. Det är ju inte värt att klicka på fyndvaror om tipset är två veckor gammalt.

Går det att förändra uppsättning med hjälpknappar i "Nytt inlägg" sidan per tråd? I så fall skulle det vara skönt med en mallknapp som bara matade in formatet i rutan.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

@kf: Om du inte anger kategori, eller anger en icke-giltig kategori så hamnar det i övrigt.

Jag tänkte mer på att idag tillåts inte den typen av tips i tråden "Dagens Fynd" utan godis och sådant är hänvisade till den separata tråden för "Övriga Fynd".

Permalänk
Medlem

Kan ni ordna ett RSS-flöde för Dagens Fynd?

Permalänk
Medlem

Bra nyhet. Tycker själv fyndtråden är bra, men är lite för lat för att följa den slaviskt.

Permalänk
Medlem

Bra idé! Dock hade jag velat se datum/tid när tipset lades in i listan.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus ROG Maximus XI Hero z390 - i7 9700k - MSI GTX 1080ti - EVGA Supernova G2 750W - Corsair Vengeance 32gb LP 3600MHz - Noctua NH-D15 - Acer Predator XB271HU - BenQXL2411Z

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av johanandersson:

@UndaC: Till skillnad från Black Friday och andra tillfällen där man kan utgå från att priset gäller under perioden så hade det varit bra om det stod publiceringsdatum. Det är ju inte värt att klicka på fyndvaror om tipset är två veckor gammalt.

Går det att förändra uppsättning med hjälpknappar i "Nytt inlägg" sidan per tråd? I så fall skulle det vara skönt med en mallknapp som bara matade in formatet i rutan.

Just nu håller själva portalen tipsen i 72 timmar och vi på redaktion/moderatorer försöker hålla utgångna tips borta från portalen utöver det.

I framtiden ska vi absolut titta på att fixa ett förenklat formulär för att komma in med tips och även möjligheten att ange slutdatum.

Som du säger kan det ju också vara läge att visa vilket datum ett tips om inkom, den informationen kan vi ju hämta från inläggets datum så det borde vara relativt enkelt.

Vi tänkte samla in feedback på den version vi nu gått live med och sen identifiera vilka förbättringar som är mest efterfrågade (och genomförbara såklart) och så kommer vi att återkomma med en version 2.0. (Förhoppningsvis inom en inte allt för avlägsen framtid.)

Stort tack för feedback både till dig och alla andra, vi vill självklart forma det här till något alla har nytta av och tycker är bra

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Tycker det är en fin idé för att snabbt få en bra översyn, vill däremot väldigt gärna ha kvar tråden i kombination med portalen.

Ett tips till själva portalen: ordna så "tidigare pris/lägsta pris" står med eftersom väldigt många skriver med det i sina tips och man då snabbt kan se om det är en riktigt bra deal

Permalänk
Medlem

Stort tack till er på redaktionen. Grymt bra initiativ. So happy

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! Håller med föregående talare att tipsets tidpunkt bör vara med i portalen och t.o.m användas som standardsortering, typ "nyaste överst".

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte länken till portalen i mobilversionen av sidan.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Baxtex:

Jag hittar inte länken till portalen i mobilversionen av sidan.

Där sa du något ja. Vi får titta på det.
Tack för att du sa till!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Mycket bra enligt mig!

Dock är det EN sak som stör mig enormt: ni har placerat den till höger om "Profil" upp i menyn. Jag går per automatik och trycker uppe till höger för att komma till min profil men nu kommer jag då automatiskt till "Dagens fynd". Störande är bara förnamnet.

Jag älskar hela "dagens fynd"-tråden och den har nog hjälpt mig spara många, många tusen genom åren. Men nu hamnar den nya funktionaliteten "i vägen" för mitt övriga bruk av sidan. Är jag ensam om att störa mig på detta? Skulle det innebära mycket jobb att flytta den till vänster om "profil" istället? Min kunskap av kodning är mycket begränsad, men jag kan inte tänka mig att det är något större jobb?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro