Permalänk

19 Rack och kombinerad datormöbel

Nu är det dags att ta tag i min dassiga datorhörna. I dagsläget står datorn i skrivbordslådan där den närapå dör av värmeslag så fort jag ska lägga in en häftig clipart i Word. En ny dator skall samtidigt byggas då den nuvarande är ca 7 år gammal.
Till detta har jag en del musiktutrustning som är av 19" rack format. Dessa prylar ligger lite överallt och tanken är att bygga en 19" rack möbel där också datorn skall stå.

20200726: Möbeln har fått sidor i ek samt en lucka.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att se resten av bygget! Verkar schysst so far!

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att följa. Jag väntar med att betygsätta galleriet tills längre in i processen.

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk

Kul att ni är intresserade! Fortsättning följer...

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Snyggt, extraplus för Eleven-rack! Sidospår men vad använder du för DAW att spel in med?

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Snyggt, extraplus för Eleven-rack! Sidospår men vad använder du för DAW att spel in med?

Tack! Ja det har varit en gammal trortjänare. Jag har tidigare använt pro-tools, men jag tycker att det är alldeles för dyrt när man behöver uppgradera. Jag har nu istället börjat använda mig av Reaper. Har dock inte kommit igång riktigt med det än.

Permalänk
Entusiast

Kul att se lite träarbete... mitt nya projekt har lite trädelar och så fort lönen trillar in ska jag köpa en handöverfräs. Tror en sån hade sparat dig många timmar på hålen där

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Kul att se lite träarbete... mitt nya projekt har lite trädelar och så fort lönen trillar in ska jag köpa en handöverfräs. Tror en sån hade sparat dig många timmar på hålen där

Spännande, ett datorbygge med trädetaljer? Bra tips! En handöverfräs hade nog sparat mig många timmar, och bättre hade det säkert blivit också! Det kanske blir nästa köp till verktygsparken.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stockman2000:

Spännande, ett datorbygge med trädetaljer? Bra tips! En handöverfräs hade nog sparat mig många timmar, och bättre hade det säkert blivit också! Det kanske blir nästa köp till verktygsparken.

Nja, det är en stålram och sidorna kommer vara i aluminium. Men topp, botten och ben är allt i trä och jag gör alla delar själv från ett gammalt slaktat matbord Tänkte slänga upp en bygglogg så småningom...

Ja en handöverfräs är lite som en näbbtång. Du kan ersätta de flesta verktyg med nåt liknande som funkar nästan lika bra. Men det finns inga bra substitut för handöverfräs eller näbbtång

Permalänk
Medlem

Very nice! Love the wood.

Visa signatur

Gaming: - i9 9900KS @ 5.2Ghz - 32GB's G.Skill Trident Z @ 4133 C17 - Gigabyte Z390 Master Pro - Galax RTX 2080Ti HoF Lab Edition @ 2145Mhz/8000Mhz - 512GB Samsung 970 Evo Pro NvME SSD - 1TB Hikvision E2000 NvME SSD - Corsair HX1200i - Custom Loop -

Server: - Ryzen 2700X - 32GB's Corsair LPX @ 3200 - Asus X470 Gaming - GTX1060 6GB - 9x8TB & 6x4TB HDDs - 1TB Intel 660P NvME Cache - 256GB NvME Samsung 960 Pro System Drive - NetApp 4246 DAS - Corsair AX860i -