Nvidia antyder att Ampere avtäcks i maj

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Samma rövarpriser som 2000 serien måntro?

Iofs tar ja en paus från PC så på det sättet bryr ja mig inte....kan va bra om det kostar multum. Då kommer Nvidia sälja mindre o marknaden balanseras ut lite.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Samma rövarpriser som 2000 serien måntro?

Var köper jag billigare kort som presterar likadant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Var köper jag billigare kort som presterar likadant?

Bara för att en produkt är bäst betyder ju inte att den kan ha vilket pris som helst och förbli prisvärd. Var gränsen går är förstås en subjektiv fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Ja fråga dig motsatsen, vad får dig att tro att Nvidia kommer sänka priset på bättre produkter? Speciellt nu när AMD inte presenterar någon konkurrens.

Ptja, lägre produktionskostnader och det faktum att 20-serien inte sålt lika bra som 9- och 10-serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Detta år känns som ett enormt hopp för it/spelindustrin med nya arkitekturer, tekniker och mjukvaruförbättringar.

Nvidia: Ampere och DLSS 2.0
Intel: Comet Lake
Moderkorten: 1200 sockel
Sony: Playstation 5
Microsoft: X Box Series X och Direct X 12 Ultimate
AMD: Big Navi
AMD: Ryzen 3
Ram: DDR 5
Ray-Traced Audio
Bluetooth LE
USB 4.0
5G Nätet
Displayport 2.0
AOMedia Video 1 (AV1)
PCI-Express 4.0 och Next Gen SSD
Många spelmotorer/grafikmotorer kommer uppgraderas kraftigt för PS5, X Box Series X och PC.
WI-FI 6 (jag vet, redan ute)

För att nämna några saker som 2020 snart kommer medföra. Dom enda jag är besviken på är att intel inte få ordning på 10 nm. Hade denna arkitektur släppts också med bra frekvenser så hade 2020 varit ett nästintill perfekt år på IT fronten.

Tycker allt annat går väldigt bra i hand med PS5 och nya X box eftersom dessa inte kommer va samma flaskhalsar längre till hela spelindustrin. Efter detta år kommer det verkligen finnas ny kräm att leka med som bland annat spelutvecklare.

Verkar som jag har rätt att vi inte ser DDR5 i år eller nästa år heller för den delen. AMD planerar att lansera stöd för DDR5 under 2022, och kan inte tänka mig att Intel skulle hinna lansera tidigare än 2022.

Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=K9TXGrNz3qk

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av joakim99:

Var köper jag billigare kort som presterar likadant?

Va har det med saken o göra..?
2000 serien hade fortfarande rövarpriser oavsett vad AMD har att erbjuda.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Va har det med saken o göra..?
2000 serien hade fortfarande rövarpriser oavsett vad AMD har att erbjuda.

Smakar det så kostar det.

Jag, för övrigt, ser fram emot att uppgradera till ett brutalt Ampere-kort inom snar framtid.

Permalänk
Inaktiv

Om de t.ex. släpper ett RTX 3070 med 30-40% bättre "allmän" prestanda & 70-100% bättre RTX prestanda men till (som ryktena säger) lite lägre pris än nuvarande 2070 (super) så hade jag varit nöjd alltså

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så fick vi 1080ti när de kom för 8.5k sedan gjorde den svaga kronan att de steg i pris vilket gjorde att de hamnade över 10k 1år senare. Därefter lanserades 20 serien i en redan försvagad krona, med hutligt höga priser. De som hade koll avrådde alla från att förhandsboka och ens köpa 20 serien pga dessa ocker priser. Men det fanns lixom ingen konkurrans från AMD så folk har gått och köpt på sig svindyra kort och nu gjort det till någon form av standard att vi ska betala 15k+ för highend korten.

Slutsatsen är att RTX marknadsföringen fick folk att betala hutlösa priser för något som knappt går att utnyttja och den verkliga prestandan är inte motiverad det pris som folk betalar.

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag sett min andra GTC i mitt liv. Det får mig att vilja investera kopiösa mängder pengar i Nvidia. Presentation av gamingkort görs inte på GTC. Men berätta gärna när de gjort det någon gång.
Jag skulle tro gaminggrejorna presenteras i första hälften av juni.