Microsoft Flight Simulator får systemkrav – 32 GB primärminne för optimal prestanda

Permalänk
Medlem

Gott nog! Jag ligger i nederkanten av rekommenderad (typ) 1440p kommer det räcka till. Jag ser fram emot detta spel som fan och gör allt jag kan för att komma in i Alphan. Vad det gäller joystick så kommer jag sälja min X56 hotas system till förmån för en Honeycomb Yoke istället för att få det rätt 🙂

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Var det inte en diskussion nyss där 16GB skulle räcka i evigheter?

Det sade/skrev folk till mig när jag ville ha 64 GB RAM till min dator. JAg maxade det från start, så köpte 64 GB till och nu är det nätt och jämt. Nästa dator blir med 512 eller 1 TB från start. Orka

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzer_swe:

Är det någon som vet om man kan köra detta spel på Geforce now?

Xbox game studios spel kommer försvinna från GeForce Now så du kommer troligtvis inte kunna köra detta via det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det här hoppas jag blir en känga till alla medlemmar som går runt och förespråkar 16GB primärminne och säger att det är gott nog. 16GB har inte varit relevant på minst fem år.

Inget sämre än i7-9800K och RTX 2080 är relevant heller med ditt resonemang.

Permalänk
Medlem

Som stor simulator-fan och framförallt fly-sim-fan kommer jag spendera mååånga timmar i detta spel vill jag lova! Har ett antal flygtimmar bakom mig i FSX

Hoppas på att de inkorporerar lite "missions" likt i FSX där man har några uppdrag att slutföra. Behöver inte vara något avancerat men det är ett bra sätt att utmana sig i olika väderförhållanden och med olika flygmaskiner.

Hoppas även på att det kommer VR-stöd så småningom, sitter på ett Index jag gärna skulle vilja använda i t.ex en Extra 330 medans man kör Red Bull Air Race!

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Medlem

Gällande RAM så räcker nog 16GB fortsatt för de flesta situationerna, däremot tycker jag att retoriken är fel:

  • Man bör ha mer än 8GB RAM

  • Man bör ha mer än 16GB RAM

Som de flesta vet är det när RAMet slår i taket som det blir problem och har man då exempelvis 8GB RAM och behöver 10GB RAM så är inte 16GB RAM att rekommendera utan mer än åtta som ska rekommenderas, finns trots allt 4GB stickor också.

Permalänk
Hjälpsam

@MsSmith: hade arbetsminne fortfarande varit skitdyrt, hade jag hållit med.
Men eftersom priserna är skapliga säger jag, skall du uppgradera, se då till att du har, så du klarar dig ett tag.

16 GB räcker nog bra för det mesta, är man lite osäker, kan man alltid lägga upp en skaplig swapdisk på SSDn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@Ratatosk: Visst är det så, vill bara upplysa den yngre generationen som antagligen får för sig att blir det laggfest som om det vore 1998 och ISDN anslutning om man inte har 32GB. Mest troligt så är det högupplösta texturer och meshar som laddas in och ut i RAM-minnet så spelet bör ändå vara hyfsat anpassningsbart.