Death Stranding till PC försenas

Permalänk
Melding Plague

Death Stranding till PC försenas

Den som hade hoppats kunna spela Death Stranding på PC i juni får vänta lite till, då Kojima Productions nu försenar släppet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Nooooooooo!
Men följer förstås årets trend. Trist nog.

Blir ett köp för mig troligen, men vi får se vad denna titel krockar med nu.

Permalänk
Medlem

neej vad tråkigt!

Permalänk
Medlem

Det var ju riktigt trist.. såg fram emot att prova på spelet :I

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Eftersom att det är Sony exklusivt så hoppas jag inte detsamma hända för Horizon: Zero Dawn.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Efter recensioner av spelet är jag inte alls intresserad längre, trots att jag är ett stort Kojima fan. Verkar vara otroligt tråkigt.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vangen:

Eftersom att det är Sony exklusivt så hoppas jag inte detsamma hända för Horizon: Zero Dawn.

Det vore faktiskt på många vis en större förlust faktiskt! Death Stranding är en relativt smal titel, riktiga Kojima-fans är nog den största målgruppen då spelet är rejält skruvat, men samtidigt är det en titel där man transporterar spel. Så mycket mer än så är egentligen inte spelet. Horizon är en bred titel som betydligt fler kommer att köpa.

Ryktas om fler spel, jag hoppas själv på Days Gone. Köper gärna om det spelet om det släpps till PC. Förtjänar så mycket bättre än den fått, både sett till plattform men också antal sålda spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Efter recensioner av spelet är jag inte alls intresserad längre, trots att jag är ett stort Kojima fan. Verkar vara otroligt tråkigt.

nu är du bara elak...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Efter recensioner av spelet är jag inte alls intresserad längre, trots att jag är ett stort Kojima fan. Verkar vara otroligt tråkigt.

Om du syftar på Metacritic-recensionerna så är en stor del av betygen av fanboys. Hittade en användare som hade gett samma spel 10 och 0 men på olika plattformar. Visst, det är inget spel för alla, men det är verkligen mer än bara en "walking simulator". När du kommer förbi första delen av spelet så blir det mycket mer variation. Mer fordon (som du kommer att använda mycket), längre och mer komplicerade sträckor, berg att bestiga, fler och större baser att infiltrera osv.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ryktas om fler spel, jag hoppas själv på Days Gone. Köper gärna om det spelet om det släpps till PC. Förtjänar så mycket bättre än den fått, både sett till plattform men också antal sålda spel.

Köpte Days Gone vid releasedagen, satt som klistrad framför tv:n i två dagar! Riktigt bra spel

Spelet som jag hoppas kommer till PC är Bloodborne, så sjukt jäkla bra spel rätt igenom!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Avstängd

jag förstår inte hur death stranding enns kan liknas vid ett spel, det är mer en postnord simulator.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tjobbo:

Köpte Days Gone vid releasedagen, satt som klistrad framför tv:n i två dagar! Riktigt bra spel

Spelet som jag hoppas kommer till PC är Bloodborne, så sjukt jäkla bra spel rätt igenom!

Kul med någon mer som spelat spelet, känns som det är sällan man träffar på någon.
Jag satt nästan all ledig tid med något kortare avbrott vid lanseringen och när jag var klar så hade jag plockat alla trophies. Och jag brukar sällan bry mig om just trophies. Sjukt bra spel, ultrawide och mus och tangentbord hade varit underbart för min del.

Bloodborne vore fint också, jag önskar att From Software kämpade hårdare att få släppa spelet på andra platformar, men också Demons Souls (fungerar fantastikt bra med RPCS3, 60Hz och UHD möjligt!) och 3D Dot Game Heroes.
Vi har redan sett många PS4-exklusiva spel dyka upp på andra platformar, tvivlar personligen starkt på att Horizon är det sista. Och just Days Gone som var under utveckling i 7 år var utvecklingsmässigt en dyr titel, portning är billigt och skulle ge alla inblandade nya möjligheter att tjäna pengar på titeln. Jag misstänker att hela projektet lär vara en förlust, ovärdigt ett som sagt riktigt bra spel. :/

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

jag förstår inte hur death stranding enns kan liknas vid ett spel, det är mer en postnord simulator.

Jag förstår inte om du tänker. Är inte Euro truck simulator, Goat simulator etc. spel?

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kul med någon mer som spelat spelet, känns som det är sällan man träffar på någon.
Jag satt nästan all ledig tid med något kortare avbrott vid lanseringen och när jag var klar så hade jag plockat alla trophies. Och jag brukar sällan bry mig om just trophies. Sjukt bra spel, ultrawide och mus och tangentbord hade varit underbart för min del.

Bloodborne vore fint också, jag önskar att From Software kämpade hårdare att få släppa spelet på andra platformar, men också Demons Souls (fungerar fantastikt bra med RPCS3, 60Hz och UHD möjligt!) och 3D Dot Game Heroes.
Vi har redan sett många PS4-exklusiva spel dyka upp på andra platformar, tvivlar personligen starkt på att Horizon är det sista. Och just Days Gone som var under utveckling i 7 år var utvecklingsmässigt en dyr titel, portning är billigt och skulle ge alla inblandade nya möjligheter att tjäna pengar på titeln. Jag misstänker att hela projektet lär vara en förlust, ovärdigt ett som sagt riktigt bra spel. :/

Demon Souls är enda From Software spel som jag inte har spelat! Körde lite Horizon på ps4 pron, men klarade aldrig ut det, så det kommer bli ett givet köp för min del! Hoppas bara det kommer till Steam direkt, så det inte blir låst till epic game store!

Men som sagt ett Bloodborne med 60+fps hade ju varit något, tycker det är lätt det bästa spelet jag har spelat på Ps4an, plockade Platinum trophy 2x gånger

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Casper:

Efter recensioner av spelet är jag inte alls intresserad längre, trots att jag är ett stort Kojima fan. Verkar vara otroligt tråkigt.

Efter 55 timmar är jag inte beredd att hålla med dig. Det är kanske något tjatigt på vissa ställen, men annars omväxlande. Alltid nya utmaningar, steg i storyn och fler sätt att spela på. Rekommenderar starkt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld