Permalänk
Medlem
Skrivet av felplacrd:

Ok, så svart. Då ger jag någon annan chansen!

Sorry, svarade inte på kulörfrågan. Svart!

Noterat!

Permalänk
Medlem

Letar efter en frontpanel med hål för att få ett bättre luftflöde till min 5800X och RTX 3070 så går rätt så varma just nu.
Är det någon som har filer till en 3D printer eller vet vart man kan köpa för en OK summa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baily:

Letar efter en frontpanel med hål för att få ett bättre luftflöde till min 5800X och RTX 3070 så går rätt så varma just nu.
Är det någon som har filer till en 3D printer eller vet vart man kan köpa för en OK summa?

Jag uppfattar det som att tillverkarna av custom-paneler till H1:an kommer och går. Så är väl bara att söka.

Själv köpte jag min panel från Artesian. Pris beror på modell.
Jag valde "Vented Slots" och betalade $113/SEK955 (inkl frakt) plus SEK260 moms+deklarationsavgift.

Tog ungefär en månad att få hem grejerna, men ändå snabbare än övriga delar. Väntar fortfarande på CPU så har inte testat hur bra det fungerar än, men byggkvalité och fästanordning verkar helt OK.

Andra ska ha handlat från eiga_kai, men deras lager ser skralt ut.

Edit: Kanske mer info i denna tråd.

Permalänk
Medlem

köpte från eigakai.ro 89euro ink frakt när han hade förköps bokning funkar riktigt bra och sitter fast med starka magneter

Permalänk
Medlem

Igår låg en ny riser i brevlådan, så ni som beställt hem nylonskruvarna kan förväntas på ett paket snart

Permalänk

Fick också hem min riser för en vecka sen, anmälde mig via NZXT felanmälan

Visa signatur

▪ AMD Ryzen 5600X ▪ Gainward GeForce RTX 3060Ti Ghost OC 8GB ▪ Corsair 16GB 3600MHz CL18 ▪ MSI MPG B550I Gaming Edge WiFi ▪ Kingston A2000 M.2 1TB ▪ NZXT H1 ▪

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baily:

Igår låg en ny riser i brevlådan, så ni som beställt hem nylonskruvarna kan förväntas på ett paket snart

Skrivet av Bananskalsmannen:

Fick också hem min riser för en vecka sen, anmälde mig via NZXT felanmälan

Vilken riser fick ni?
https://youtu.be/SY4mBkB3CDw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurk3r:

Jag fick min replacement i mitten på april och det verkar vara den sämre varianten (utan plating genom hela). Jösses vad de tabbar sig.

Permalänk
Skrivet av Lurk3r:

Jag fick jackpoten med den ordentliga risern, fick dock öppna burken för att dubbelkolla.

Visa signatur

▪ AMD Ryzen 5600X ▪ Gainward GeForce RTX 3060Ti Ghost OC 8GB ▪ Corsair 16GB 3600MHz CL18 ▪ MSI MPG B550I Gaming Edge WiFi ▪ Kingston A2000 M.2 1TB ▪ NZXT H1 ▪

Permalänk
Medlem

Går det att få tag på dessa chassin för tillfället? Samt är det safe med brandsituationen? eller ska man vänta på ngn helt ny revision?

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeppan:

Går det att få tag på dessa chassin för tillfället? Samt är det safe med brandsituationen? eller ska man vänta på ngn helt ny revision?

Många har fått sin brandfarliga riser utbytt nu, så köper du begagnad så se till att kontrollera att den blivit utbytt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baily:

Många har fått sin brandfarliga riser utbytt nu, så köper du begagnad så se till att kontrollera att den blivit utbytt!

Är nya med en fixad riser försäljningsstoppade annars eller? såg att den finns på webhallen men att det ej går beställa

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Hej, ska snart bygga ihop min H1, men har en fråga om m2 ssd och hur de passar. Finns det någon begränsning i fråga om storlek för dem, vissa har kylflänsar och sticker upp en bit. Kan det innebära problem?
Eller går det att välja fritt?

Visa signatur

Carl-Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av kojan2:

Hej, ska snart bygga ihop min H1, men har en fråga om m2 minnen och hur de passar. Finns det någon begränsning i fråga om storlek för dem, vissa har kylflänsar och sticker upp en bit. Kan det innebära problem?
Eller går det att välja fritt?

"m2 minnen"? Menar du RAM eller M.2 SSD?

Citat:

Memory Height: 45mm

Källa: https://www.nzxt.com/products/h1-matte-white

Mina minnen är 43mm och tycker det ser ut som jag har 2-3mm över, så de där 45mm stämmer ganska bra. Du kan alltså inte få plats med vad som helst.

Gällande M.2 SSD så är det lite svårt att säga. Beror ju på om moderkortet har en "huv" för sloten, var sloten sitter och hur stor GPU du har. T ex har mitt moderkort en M.2-slot på framsidan under en sådan huv, men det begränsas alltså inte av chassit. Den andra M.2-sloten är däremot på baksidan. Skulle jag sätta en M.2 SSD med stor fläns där skulle den kunna krocka med GPU:n i och med hur GPU:n placeras i chassit.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zeppan:

Är nya med en fixad riser försäljningsstoppade annars eller? såg att den finns på webhallen men att det ej går beställa

NZXT har skjutit åtgärd av chassin (på vårt innevarande lager) på oss återförsäljare dessvärre som har gjort transformeringen lite försenad, det var inte en gång heller som det visade sig att fixen inte var helt 100% så vi har varit väldigt försiktiga med att slänga oss på och fixa chassin på studs, vi har nya risers liggandes på config hur som helst, ska bara få tid över att kontrollera att de ser OK ut enligt GN's video. (fick dessa innan uppföljningen GN släppte).
Finns intresse att köpa ett chassi, dra PM till @Webhallen så kan jag beställa några fåtal till config där vi kan konvertera innan vi skeppar ut. (om riser ser schysst ut).

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Fick hem min riser idag och ska väl montera den nån gång framöver när livet tillåter. Hur har ni som redan fått den gjort? Har ni fortsatt använt nylonskruvarna eller gått tillbaka till originalskruvarna?

Kan tilläggas att jag fick den bra varianten av riser!

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Menar M2 ssd, lite otydligt skrivet av mig. Har ett aorus moderkort med m2 platser både fram och bak, men vet inte hur tight det sitter i H1.

Visa signatur

Carl-Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av kojan2:

Menar M2 ssd, lite otydligt skrivet av mig. Har ett aorus moderkort med m2 platser både fram och bak, men vet inte hur tight det sitter i H1.

Det ska gå bra att montera på bak- och framsidan av moderkortet. Det ska dock nämnas att det kan bli rätt varmt på baksidan eftersom backplaten på GPU:n ligger nära disken och luftflödet är också begränsat där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Fick hem min riser idag och ska väl montera den nån gång framöver när livet tillåter. Hur har ni som redan fått den gjort? Har ni fortsatt använt nylonskruvarna eller gått tillbaka till originalskruvarna?

Kan tilläggas att jag fick den bra varianten av riser!

fick från inet igår, fick oxå den braiga varianten, det är ok att montera med dom medföljande skruvarna, fast jag körde nylon ändå bara för att

Permalänk
Skrivet av Stören:

Ska bli intressant att följa resultatet av den modden!

Har glömt uppdatera detta. Borrade två st 60mm hål in i "hårddiskburen".
Detta är i samma höjd som utblåset på ett RTX3080 TUF gaming OC.
Resultatet blev väldigt bra. Har tyvärr inga före och efter temperaturer eftersom jag gjorde modden innan jag installerade grafikkortet för första gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldfs:

fick från inet igår, fick oxå den braiga varianten, det är ok att montera med dom medföljande skruvarna, fast jag körde nylon ändå bara för att

Ni har fått era riser-kablar alltså. Komplett har tydligen inte fått några för att skicka ut till kund.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Ni har fått era riser-kablar alltså. Komplett har tydligen inte fått några för att skicka ut till kund.

då får du nog kontakta nzxt direkt.. eller prata med kompletts suport, nån av dom borde skicka kabeln till dom som inte fått..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Ni har fått era riser-kablar alltså. Komplett har tydligen inte fått några för att skicka ut till kund.

Jag fick min skickad från Inet (inklusive pingvinstång) för ett par månader sedan. Har inte varit i kontakt med dem, men väl med NZXT. Jag vet dock inte om Inet på eget bevåg har skickat ut dessa till alla som har beställt NZXT H1 från dem, eller om det skedde på uppdrag av NZXT.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt detta chassi från @Inet som vet vilken garantitid som gäller? Jag har börjat få problem med galet hög CPU-temp och skulle tro att det har med igensatt CPU-block att göra. Pumpen ser ut att fungera enligt vad jag kan se.

Inet själva hävdar ett år, Webhallen säger 3 år och Komplett 2 års garanti. Borde inte detta framgå på beställningen/kvittot?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Någon som beställt detta chassi från @Inet som vet vilken garantitid som gäller? Jag har börjat få problem med galet hög CPU-temp och skulle tro att det har med igensatt CPU-block att göra. Pumpen ser ut att fungera enligt vad jag kan se.

Inet själva hävdar ett år, Webhallen säger 3 år och Komplett 2 års garanti. Borde inte detta framgå på beställningen/kvittot?

Jag har köpt från Inet men kan inte svara på vad som gäller. Kollade dock på NZXTs hemsida och de säger att de har 3 års garanti på chassi, riser och AIO samt 10 år på PSU.

https://nzxt.com/en-DE/product/h1

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Inet
Skrivet av Schluug:

Någon som beställt detta chassi från @Inet som vet vilken garantitid som gäller? Jag har börjat få problem med galet hög CPU-temp och skulle tro att det har med igensatt CPU-block att göra. Pumpen ser ut att fungera enligt vad jag kan se.

Inet själva hävdar ett år, Webhallen säger 3 år och Komplett 2 års garanti. Borde inte detta framgå på beställningen/kvittot?

Tjenare Schluug,
Det är 3 år på chassit och 10 år på nätaggregat som gäller

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram