Just Cause 4 är gratis på Epic Games Store

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serpiodry:

Synd bara att jag inte kunnat starta spelet alls, försökt ett par dagar. Får ett felmeddelande om dll-fil som saknas. Spelar väl ingen roll när det var gratis men det får mig inte direkt att vilja köpa spel hos epic.

Låter som du saknar nånting. Vad för DLL-fil klagar den på?

Permalänk

Installerade, spelade runt en timme, avinstallerade.

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Spelet är riktigt dåligt. Själv tyckte jag att 3:a var både bättre och snyggare.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Spelet är riktigt dåligt. Själv tyckte jag att 3:a var både bättre och snyggare.

Något är konstigt med fyrans grafik. Jag minns att jag reagerade starkt på hur spelet såg ut, 3an ser så mycket bättre ut och är då en tidigare del i serien som har en hel del år på nacken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpiodry:

Synd bara att jag inte kunnat starta spelet alls, försökt ett par dagar. Får ett felmeddelande om dll-fil som saknas. Spelar väl ingen roll när det var gratis men det får mig inte direkt att vilja köpa spel hos epic.

Har du sökt på felet? Känns konstigt att ge upp pga det.

Flera spel som t.ex. kräver äldre versioner av Vcredist som inte installeras med Windows 10 eller någon äldre DX-version osv, brukar inte ta många minuter att felsöka sånt.

Eller så är installationen korrupt av andra skäl = ominstallation av spelet.

Permalänk
Medlem

Buggigare spel känner jag inte till. Ljudet i cutscenes är många sekunder efter, lätt över 10 sekunder.
Och ibland buggar det inne i spelet. Hör inte alla ljudeffekter,

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

@Darkie: Inte alls upplevt de bekymmer som du beskriver. Låter som att du bör checka över din dator. Hade det varit något generellt med spelet hade det påverkat alla inklusive mig.

Permalänk
Medlem

@Wizbro: Förstår inte riktigt tankegången? Steam ger ju mindre till utvecklare i jämförelse och hade fortsatt att göra det om det inte hade varit för Epic Games? Mvh/

Permalänk
Avstängd

Har ingen erfarenhet av vare sig Just Cause-serien eller Epic Games Store. Kanske läge att testa båda samtidigt nu då.

Permalänk
Medlem

JC4 var en besvikelse. Väldigt buggigt vid release och urusla texturer. har dock blivit bättre med uppdateringar och DLC men är fortfarande ett alldeles för rörigt spel.Spleglädjen saknades totalt Gillade JC3 bättre

Hoppas på ett nytt JC med bättre skriven story och bättre gameplay.

Permalänk
Avstängd

Spelat sjukt mycket JC2 och 3 och en hel del av fyran på XBox också. Fyran är sämre på en hel del i mina ögon. Grafiken är sämre än på trean men flyter aningen bättre exempelvis. Bomberna, alltså de man själv kunde placera ut, är borta vilket är väldigt tråkigt för en sån här förstörelse-sandbox som detta spel är. Ersatt av modifikationer på tethers som visserligen kan fås att explodera men det är inte alls samma sak. Hela förstörelse-biten, som ju ändå har varit väldigt central i spelet innan, har hamnat mer i skymundan nu, men det stora problemet som jag ser det är att allt är så diffust, man har en massa olika uppdragsgivare och en massa saker att göra men de är svåra att hitta och det är oklart vad som krävs för att komma framåt.

Det sagt så är det fortfarande ett roligt spel. Det är synd att det inte är lika roligt som föregångaren men vill man ha lite hjärndöd action så funkar det ändå rätt bra. Gratis gör det mer prisvärt också förstås.

Permalänk
Medlem

US-vänligt propagandaspel inom genren kapitalistisk realism. Skulle inte nappa på det ens om jag fick betalt.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IlyaZ:

US-vänligt propagandaspel inom genren kapitalistisk realism. Skulle inte nappa på det ens om jag fick betalt.

Du har missförstått hela spelserien, den är ju en satir över detta och inte särskilt subtil heller. Till och med namnet Just Cause är ju taget från Bush den äldres invasion av Panama (Operation Just Cause) som, ungefär som spelet, gick ut på att avsätta en diktator som man själv hade satt på plats. Det finns mängder med exempel i spelen, men det kräver ju att man tänker ett litet varv till liksom.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av IlyaZ:

US-vänligt propagandaspel inom genren kapitalistisk realism. Skulle inte nappa på det ens om jag fick betalt.

Som @snajk säger, det är satir. Överdrivet in absurdum. Also, i JC3 blir man backstabbad ett GÄNG gånger av sin polare i väst. ^^
Om man bara tar sig en liten stund att fundera över vad som händer, så är spelen extremt tilltalande, även för en kapitalistmotståndare.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Riktigt kasst spel - rekommenderar det inte till någon. Har du spelat JC3 och tror att detta kommer vara en värdig uppföljare? Då kommer du att bli väldigt besviken.

- FMVs i PS1 kvalitet
- Lågupplösta texturer blandat med lite högre upplösta, dock generellt dålig kvalitet på texturerna
- Destruction : borta
- Tryck "1" för att öppna kartan...va?
- Esc funkar inte i menyerna, generellt väldigt konstiga tangentbordskombinationer
- Du erövrar inte längre områden som i JC3 utan har armeer som måste göra det och för att de ska kunna göra det måste du göra massa löjliga uppdrag som att flyga igenom ringar osv.

Så var det iaf när jag lirade sist för något år sedan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Wizbro:

Blir en passning från mig, inte värt när det är Epic Games.

Vad har du emot "Epic Games"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Vad har du emot "Epic Games"?

Ja det undrar jag också.