Google Stadia får stöd för 5.1-surroundljud i webbläsaren

Permalänk
Melding Plague

Google Stadia får stöd för 5.1-surroundljud i webbläsaren

Den som spelar Google Stadia i webbläsaren får nu tillgång till surroundljud, och stöd för att mata in text via handkontroller.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tycker stadia fungerar bra men saknar stöd för ultrawide skärmar.
Känns lite så där när man har en samsung ultrawide på 43 tum och jätte liten bild.

Permalänk

Ska bli roligt att kunna spela T-rex run med 5.1 surround.

Visa signatur
Permalänk
Keeper of the Bamse

Undrar hur venn-diagrammet för folk som använder sig av Stadia, och de som har 5.1-ljud hemma ser ut...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför skulle inte 5.1 fungerat från början? Jag fattar nada, ljudöverföring är väl knappast största flaskhalsen här?

Permalänk
Medlem

@Danux91: Håller med, bilden på datorskärmen känns superliten där mitt på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Undrar hur venn-diagrammet för folk som använder sig av Stadia, och de som har 5.1-ljud hemma ser ut...

Gissar att skaran som spelar på 5.1 system är relativt liten oavsett plattform. Jag har aldrig gjort det trots att jag har ett hyfsat system. Utan det har alltid blivit att spela med headset.

Permalänk
Medlem

@Chibariku: Finns väl en del headset med 7.1-ljud.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Chibariku:

Gissar att skaran som spelar på 5.1 system är relativt liten oavsett plattform. Jag har aldrig gjort det trots att jag har ett hyfsat system. Utan det har alltid blivit att spela med headset.

Det var lite det jag fiskade efter... Många kör nog bara TVns högtalare. Dom som har en bra 5.1-anläggning kanske är lite kräsna, och vill nog inte spela på Stadia utan föredrar X1X eller en fin HTPC.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Var tvungen att prova stadia nu iom 2 gratismånader. Körde bara på pcn i Chrome men fasen va bra det fungerade! Tyvärr kunde bildkvalitén va bättre men imponerande hur bra det flöt på. Hoppas på större utbud, högre kvalka och bra priser på spelen framöver.

Visa signatur

Fractal Design R4, Win 10, Asus Z97-A, Core i7 4770k + Noctua NH-U14S, Samsung 840 EVO 250GB SSD, Hitachi deskstar 7k 4TB, 2x8GB Kingston hyperX 1866MHz, Be Quiet Pure Power L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av malbeat:

Var tvungen att prova stadia nu iom 2 gratismånader. Körde bara på pcn i Chrome men fasen va bra det fungerade! Tyvärr kunde bildkvalitén va bättre men imponerande hur bra det flöt på. Hoppas på större utbud, högre kvalka och bra priser på spelen framöver.

Med ett tillägg i Chrome ska det gå att forcera 4K bildström, även om skärmen har lägre upplösning. Det ska ge bättre bild. Tror tillägget heter Stadia plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

@Chibariku: Finns väl en del headset med 7.1-ljud.

Precis

Skrivet av Printscreen:

Det var lite det jag fiskade efter... Många kör nog bara TVns högtalare. Dom som har en bra 5.1-anläggning kanske är lite kräsna, och vill nog inte spela på Stadia utan föredrar X1X eller en fin HTPC.

Min poäng är att man inte behöver ha ett "riktigt" 5.1 system för att vilja ha mer än 2.0 ljud.

Permalänk

Många småbarnsföräldrar som sitter på bra 5.1 system men det går inte ha pc och skit i vardagsrummet längre på grund av småbarnsArmageddon. Stadia vore perfekt för den lilla speltid som finns kvar där.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg