Permalänk
Medlem

MSI PS63 blåtandsproblem

Har denna dator. Är huvudsakligen nöjd med den, precis lagom stor & kraftfull för mina behov. Kör Win 10 på den.

Jag har dock en del blåtandsproblem som jag inte har lyckats lösa. Misstänker att det handlar om mjukvaruproblem, och det är givetvis fullt möjligt att det inte är datorn det är fel på, utan mina blåtandsenheter. Kan ju vara ett Windows 10-problem också. Problemen har funnits där från dag ett.

Kort och gott så upplever jag blåtandsanslutningen som ojämn. Jag har i dagsläget följande BT-enheter:
(Såväl datorn som alla BT-enheter är ca 3 månader gamla.)

- Mus: Razer Atheris
- Tangentbord: Logitech K580
- Högtalare: Anker Soundcore Select

Om jag har datorn på ett skrivbord med tillbehören nära intill fungerar blåtanden utan problem 99 % av tiden. Men när jag t.ex. sitter i soffan eller av någon annan anledning har t.ex. musen eller högtalaren lite längre bort glappar det så pass ofta att jag t.ex. hellre använder musen med den medföljande 2.4Ghz mottagaren.

En annan märklig grej är att när jag startar upp datorn så funkar musen och högtalaren direkt utan problem, medan tangentbordet inte lyckas få kontakt med datorn. När jag stänger av + slår på blåtanden på datorn, då funkar tangentbordet. Men inte direkt efter uppstart.

Har testat diverse Windows 10-specifika lösningar, uppdatering av drivrutiner m.m. Men det verkar inte göra någon skillnad.

Tacksam för tankar & hjälp