Nu börjar medlemmarna testa Huawei P40 Pro – häng med i forumet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Undrar om nedan applikationer finns och någon vettig kartor applikation då Google Maps kanske ej funkar på denna numera.

jag läste att huawei inledde ett samarbete med tomtom (nederlänskt). De har god erfarenhet av kartor och vägbeskrivningar. tror det kan bli bra.

källa.
https://www.reuters.com/article/us-tomtom-huawei-tech/tomtom-...

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk

@hansschäfer tipsade precis om en app som heter "MoreApps" som finns som en app i App Gallery där man kan ladda ner APK-filer som Instagram, Facebook, messenger, YouTube med flera som fungerar för mig galant.

Riktigt bra nyhet faktiskt. Frågan är hur länge det fungerar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv

Antar att detta test fick på tok för få klicks/respons då den lite magiskt hamnade ännu en gång överst på nyheterna. Trovärdigt detta 😘

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon246659:

Antar att detta test fick på tok för få klicks/respons då den lite magiskt hamnade ännu en gång överst på nyheterna. Trovärdigt detta 😘

Jag hade inte sett det innan, så det var bra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon42512:

Jag hade inte sett det innan, så det var bra.

Va bra, då fick de ett par klicks till! Hoppas de bumpar fler nyheter som folk kanske missat 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Va bra, då fick de ett par klicks till! Hoppas de bumpar fler nyheter som folk kanske missat 😂

Tycker det händer rätt ofta. Speciellt när det varit nyhetstorka.

Permalänk
Medlem

Har själv nyligen införskaffat mig en av dom Sista Huawei med Google-tjänster, (Nova 5t) och efter att ha öppnat Huaweis play-butik några gånger kan jag konstatera att det får mitt blod att koka!

Varför måste jag varje gång jag öppnar deras Store tvingas se på en 15 sekunders filmsnutt av reklam för någon app? Suger att få annonser i ansiktet i deras store när jag vill in och göra något.. Största nackdelen än så länge med Huawei store..

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sleepyoh:

Har själv nyligen införskaffat mig en av dom Sista Huawei med Google-tjänster, (Nova 5t) och efter att ha öppnat Huaweis play-butik några gånger kan jag konstatera att det får mitt blod att koka!

Varför måste jag varje gång jag öppnar deras Store tvingas se på en 15 sekunders filmsnutt av reklam för någon app? Suger att få annonser i ansiktet i deras store när jag vill in och göra något.. Största nackdelen än så länge med Huawei store..

Inget sånt här /P30 Pro

Permalänk
Medlem

Hmm...AOSP 10....undrar om det är en färdigskriven kärnan. Någon som vet vilken kärna som man använder? Och är det en clean version av android eller följer det med bloat?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Alotiat:

Hmm...AOSP 10....undrar om det är en färdigskriven kärnan. Någon som vet vilken kärna som man använder? Och är det en clean version av android eller följer det med bloat?

Den har skalet EMUI https://consumer.huawei.com/se/emui/
Och det finns en del appar förinstallerade åtminstone på den de skickade till mig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Ok tack för bilderna. EMUI har jag inte mycket koll på men det ser cleant ut.

Permalänk
Medlem

Så det är alltså Android utan Google apps? Borde det inte bara gå att installera GApps paketet?

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Läste att det kommer komma en himla massa appar men att man får vänta sisådär 6 månader, det mesta går ju dock att köra via webbläsare med genväg till det.

Det enda som jag nojar över är ett spel som jag kör dagligen som heter Archero, kanske går att få tag på en .apk till den...?

Har kollat massor med jämföreleser mellan denna och andra flaggskepp och denna verkar ha den bästa kameran (beror väl också lite på vad man förederar personligen också i för sig).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

@xpanterx:
Det mesta fungerar med apparna:
MoreApps & APKPure.
De enda apparna som jag inte har fått igång so far är YouTube och övriga som kräver Google Services.

Du kan läsa mer här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1592826-albinloan-testar-huawei-p40-pro

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FreddyK:

Så det är alltså Android utan Google apps? Borde det inte bara gå att installera GApps paketet?

Nej telefonmodellen är bannad, det har gått att lura systemet genom att få telefonen att identifiera sig som an annan modell men det ska vara spärrat.
Jag är ärligt talat lite kluven till det här för man börjar fundera på varför Googletjänster ska finnas i en del appar där de inte borde behövas, är det möjligen så att det blir enklare att programmera apparna i stället för att göra dem neutrala ?
Personligen så "litar" jag på att de amerikanska it bolagen kommer att missbruka all info de kan samla in så det vore ju trevligt och bra för alla om deras tjänster inte bakades in i saker där de inte fyller nån uppenbar funktion.
En sådan inställning till appkodning hade ju inte bara gynnat Huaweitelefoner utan även LineageOS och därigenom miljön genom att förlänga den praktiska livslängden på hårfdvaran.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av xpanterx:

Läste att det kommer komma en himla massa appar men att man får vänta sisådär 6 månader, det mesta går ju dock att köra via webbläsare med genväg till det.

Det enda som jag nojar över är ett spel som jag kör dagligen som heter Archero, kanske går att få tag på en .apk till den...?

Har kollat massor med jämföreleser mellan denna och andra flaggskepp och denna verkar ha den bästa kameran (beror väl också lite på vad man förederar personligen också i för sig).

Så gick det
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fikabulle:

Inte för att vara sån, men måste få säga att jag tycker att det känns minst sagt tveksamt att Sweclockers går med på den här typen av marknadsföring, dvs. där forummedlemmar används för att mer eller mindre sälja en produkt. Det här känns ju bara som dold marknadsföring av ett för övrigt tveksamt företag. Förstår så klart att ni få bra betalt för det, men är det verkligen värt att offra er, i normala fall, seriösa approach för det här?

Vad babblar du om? Huawei har skapat en helt ny App Store efter att Google har brytit deras kontrakt för att använda Google App Store. Detta är en väldigt stor nyhet och vi är många som följer detta eftersom Huawei gör grymt bra telefoner. Att USA har ett handelskrig och säger att Huawei är "spioner" åt Kina's regering är en sak. Man skulle kunna säga vice versa också, alla spionerar på alla. Så är det.

Jag själv vill köpa en Huawei P40 och har tusentals frågor hur App Storen fungerar och vilka appar som finns, så jo det finns massor att dela med sig av och diskutera här i forumet. Det är inte någon j*kla marknadsföring. Säger du samma som om alla andra trådar i forumet där folk promotar diverse produkter? Ett forum är till för att diskutera och dela åsikter. Punkt slut finito!

OnT: Ser fram emot att få läsa era erfarenheter !

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Antar att detta test fick på tok för få klicks/respons då den lite magiskt hamnade ännu en gång överst på nyheterna. Trovärdigt detta 😘

Det här är ganska vanligt faktiskt, både nyheter, testpiloter, redationstester etc bumpas lite då och då. Oftast 1 gång. Då detta är ett pågående rullande test så kan jag spekulera i att fler bumps kommer. Inget som någonsin stört mig, bra de gånger jag inte hunnit vara inne och läsa dagligen och missat något spännande.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Mmm misstänkte att det inte var så lätt... tack för att du testade!

@AlbinLoan: Tack för info!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fikabulle:

Inte för att vara sån, men måste få säga att jag tycker att det känns minst sagt tveksamt att Sweclockers går med på den här typen av marknadsföring, dvs. där forummedlemmar används för att mer eller mindre sälja en produkt. Det här känns ju bara som dold marknadsföring av ett för övrigt tveksamt företag. Förstår så klart att ni få bra betalt för det, men är det verkligen värt att offra er, i normala fall, seriösa approach för det här?

Sweclockers får naturligtvis göra som de vill, men håller helt med dig. Ännu tveksammare tycker jag personligen att det blir när redaktionen på SweC aktivt samarbetar just med ett företag som står en av planetens största diktaturer väldigt nära.

Men gissar att "money talks", även om den ingriper "soft power" från diktaturer.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Jag ifrågasätter Swecs inriktning till den grad jag börjat leta annat forum. Går verkligen inte längre att lita på deras omdömme eller recensioner. Tråkigt att det blivit så.. antar att de blivit för tjocka kontra sina intäkter.

Är inne lite på samma bana. Nu får de göra som de vill på Swec, men å andra sidan kan vi kunder/konsumenter också rösta med vårt läsande och deltagande. Bra att det är fler som reagerar mot denna, i mina ögon, oseriösa typ av smygpåverkan.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Tycker detta är intressant och kul men även lite ironiskt att det just handlar om Sweclockers som gett huawei så mycket skit för deras "övervakning".

Pengar styr... i slutändan (tyvärr ibland, även om jag är kapitalist i grunden, så finns visa grundvärderingar jag håller på).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Personligen så "litar" jag på att de amerikanska it bolagen kommer att missbruka all info de kan samla in så det vore ju trevligt och bra för alla om deras tjänster inte bakades in i saker där de inte fyller nån uppenbar funktion.

Tacka vet jag diktaturer; de kan man lite på!

https://www.cnbc.com/2019/03/05/huawei-would-have-to-give-dat...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/