Nvidia smyger ut uppgraderingar till mobila Geforce RTX

Permalänk
Melding Plague

Nvidia smyger ut uppgraderingar till mobila Geforce RTX

Nvidia uppgraderar i det tysta kort från mobila Geforce RTX 2000-serien, i samma veva som Super-serien tar plats i färska datorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Nvidias namnsättning och versioner", 120 högskolepoäng på KTH. Start HT 2020

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Varför är Nvidia så nervösa med att vara först (i att lansera grafikkort nu då dom har alla pengar i världen)? Förstår att corona krisen kanske svider lite men dom har ju inga problem med att släppa nya varianter av 2% bättre prestanda

Permalänk
Medlem

Så vi fortsätter med "jag köpte produkt x men det kan vara x+y" o h "jag är jättenöjd med att gissa vad jag bör förvänta mig att få för prestanda."

Spelar ju oftast ingen större roll men står valet mellan två likvärdiga laptops tex och priset är detsamma så tar man ju helst den som (ska) presterar aningen bättre...

Permalänk
Skrivet av talonmas:

"Nvidias namnsättning och versioner", 120 högskolepoäng på KTH. Start HT 2020

Nu verkar det ju inte vara så stor skillnad på dessa. Inte som deras 1030 där det var typ halverad FPS om du råkade välja DDR3 versionen istället för GDDR5. Tror knappt man skulle märka av detta, jag ångrar i alla fall inte mitt köp av laptop med gamla 2060. Det är ju bra att den nya versionen i alla fall är snabbare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

sätter i ett super kort drar ner prestandan till q-max FACEPALM! när kortena redan är sämre än dem vanliga korten... liksom WTF! och bärbara är så förbannat hutlöst dyra.