Lian Li släpper skrivbordschassi med elektrokrom glasskiva

Permalänk
Melding Plague

Lian Li släpper skrivbordschassi med elektrokrom glasskiva

För den som vill kunna dölja vattenkyld hårdvara med ett knapptryck släpper nu Lian Li två påkostade datorlådor modell större.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till mitt mumsiga Ghost S1.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Jag håller mig till mitt mumsiga Ghost S1.

Fast hur stort är ditt skrivbord?

Permalänk
Medlem

Ptja, passar väl bra för de som har ryggproblem av att bära runt på för mycket stålar i plånkan.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Är det höj och sänkbart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Är det höj och sänkbart?

Ja

http://www.lian-li.com/dk-04/

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem

Tveksamt till det priset alltså, man får mycket annat i skrivbordsväg för de pengarna.

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Ptja, passar väl bra för de som har ryggproblem av att bära runt på för mycket stålar i plånkan.

Jobbigt för ryggen när man ska åka på LAN bara .

Permalänk
Medlem

Personligen har jag väldigt stora problem med bordskivor som är tjockare än ca 4CM. Aldrig förstått hur folk gillar sådana bord.

Permalänk
Medlem

Gillar idén skarpt, men skulle hellre ha en lättare variant som gömmer komponenterna, är i trä och tänkt för mitx. Vet nån om såna existerar?

Jag har själv funderat på att göra det DIY i nåt ikea-skrivbord eller liknande.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

För mig är benutrymme och skrivbordsergonomi viktigt, så, nej tack.

Förresten tycker jag att det saknas inbyggt skärmställ med VESA-fäste. Det skulle man vilja ha för sin skärm/skärmar för att slippa:
• täcka glaset med en stor fot
• belasta glaset med skärmens/arnas vikt, eller
• flytta på den/dem när man ska behöva mecka i datorn.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

hoppas någon ifrån Ikea antecknar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

För mig är benutrymme och skrivbordsergonomi viktigt, så, nej tack.

Förresten tycker jag att det saknas inbyggt skärmställ med VESA-fäste. Det skulle man vilja ha för sin skärm/skärmar för att slippa:
• täcka glaset med en stor fot
• belasta glaset med skärmens/arnas vikt, eller
• flytta på den/dem när man ska behöva mecka i datorn.

Väggfäste för stilpoäng

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Väggfäste för stilpoäng

Ah, men bordet är ju höj-sänkbart, och med skärmen på väggen så följer den inte med.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Min favvo bland lian li's skrivbords-möbler i Aluminium är denna gamla legend från år 2005 - Lian Li F1:

Funderar faktiskt på att bygga nått liknande på jobbet.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Misstänkte att prislappen var hög, redan vid 10lakan som vissa av deras tidiga modeller kostade så var det inte direkt något kap.
20papp då får man ju ett flashigt höj å sänkbart bord, en grym stol + ett chassi.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fesen:

Misstänkte att prislappen var hög, redan vid 10lakan som vissa av deras tidiga modeller kostade så var det inte direkt något kap.
20papp då får man ju ett flashigt höj å sänkbart bord, en grym stol + ett chassi.

Där jag jobbade innan så hade vi specialbord då de skulle se lika ut vart man än kom i världen och hörde en summa runt 40 000kr för varje bord som var höj och sänkbart men då kom det dessutom en tysk som monterade ihop bordet.
I bordet fanns ingen plats för någon vattenkyld dator utan det var en skiva på två ben som vilket kinnarps eller ikea som helst. 😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Där jag jobbade innan så hade vi specialbord då de skulle se lika ut vart man än kom i världen och hörde en summa runt 40 000kr för varje bord som var höj och sänkbart men då kom det dessutom en tysk som monterade ihop bordet.
I bordet fanns ingen plats för någon vattenkyld dator utan det var en skiva på två ben som vilket kinnarps eller ikea som helst. 😀

Permalänk
Medlem

Asskönt med skiva av glas. Antingen askallt eller svettigt.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Asskönt med skiva av glas. Antingen askallt eller svettigt.

kallt i början, sen när datorn börjar bli varm kommer svetten krypande

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Jobbigt för ryggen när man ska åka på LAN bara .

Vad klen du är.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Väldigt nischad produkt, inget jag någonsin skulle skaffa, men konceptet med elektrokromt glas var ju riktigt bra. Vore kul om det letade sig ut till vanliga towerchassin med glassida också

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

De skulle implementerat ett vattenblock för vardera arm som kan anslutas till ett separat vattenkylningssystem.
Detta kanske är snyggt, men så opraktiskt under sommarhalvåret. Jag får ju redan som det är nu bända bort armarna med stekspade när det är riktigt varmt ute.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Jag var sugen tills jag såg prislappen. För de pengarna kan man nog låta en snickare bygga något avsevärt snyggare. För att inte tala om vad man kan bygga själv för de pengarna (om man orkar).

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Skulle vara intresserant att se nån tillverkare tillåta möjligheten att skräddarsy sitt skrivbord. Olika typer av glas på skivan ex, tonat, frostat etc.
Själv skulle ett hörnskrivbord i ett sånt här utförande faktiskt vara av intresse. Även om prislappen skulle motsvara en 2 veckors all inclusive semester.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

men priset.. skulle va kul med något "liknade" för 5000kr

Permalänk
Skrivet av SuperDuperKillen:

Jobbigt för ryggen när man ska åka på LAN bara .

Kärra och spännband och egen tillverkade hjul på benen så är allt klart och en ramp för att rulla upp bordet på kärran också. Kunde inte bli mer skonsammare för ryggen om man tar i med benen då da.. eller så tar man och installerar en vinsch på kärran.. hade faktiskt varit coolt att komma med det ekipaget till dh och säga gör en plats för mitt skrivbord å dem säger att dem har redan skrivbord så det räcker och blir över räcker med burken och skärmen.. då kommer man med mitt skrivbord är burken.. hehehe...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lastninja:

Min favvo bland lian li's skrivbords-möbler i Aluminium är denna gamla legend från år 2005 - Lian Li F1:
http://ep.yimg.com/ay/yhst-24067115789173/lian-li-aluminum-desk-model-f1-silver-16.gif

Funderar faktiskt på att bygga nått liknande på jobbet.

hade exakt det
vägde apa och var helt sinnessjukt stabilt.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Skrivet av dahl:

hade exakt det
vägde apa och var helt sinnessjukt stabilt.

Hur fick du tag på det? Trodde inte det såldes i Sverige äns en gång...
Haru det kvar och äre till salu? Det jag själv kanske kan bygga med €N€-maskin kommer antagligen bli mycket mindre, och jag hade föredragit ett fullstort.
Och minns du om bordet var el0xerat (eller pa$$iverat) ...eller 0xiderade det på egen hand, och därmed mörknade bordet över tid?

Om inte annat... Haru lite schyssta bilder på bordet i högre res än alla andra QHD-res bilder som florerar på nätet?

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lastninja:

Hur fick du tag på det? Trodde inte det såldes i Sverige äns en gång...
Haru det kvar och äre till salu? Det jag själv kanske kan bygga med €N€-maskin kommer antagligen bli mycket mindre, och jag hade föredragit ett fullstort.
Och minns du om bordet var el0xerat (eller pa$$iverat) ...eller 0xiderade det på egen hand, och därmed mörknade bordet över tid?

Om inte annat... Haru lite schyssta bilder på bordet i högre res än alla andra QHD-res bilder som florerar på nätet?

Fick dåvarande PCB att köpa in ett Det vägde galet mycket, men det som var lite premium var att det levererades inkl alla verktyg och dessutom mejslar i rätt hög kvalite. Bordet var eloxerat och höll sig i mint condition i flera år tills jag kastade det det var helt enkelt för stort... Har några bilder på telefonen från 2007

Visa signatur

Gammal är gubbe