Konstigt meddelande om begränsad åtkomst

Permalänk
Medlem

Konstigt meddelande om begränsad åtkomst

Gick in på Windows-säkerhet och där kom följande meddelande upp:

Jag är alltså inloggad som administratör och ingen annan har tillgång till datorn eller nätverket.

Vad kan detta meddelandet bero på?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Gick in på Windows-säkerhet och där kom följande meddelande upp:

https://i.imgur.com/MYU4IK9.png

Jag är alltså inloggad som administratör och ingen annan har tillgång till datorn eller nätverket.

Vad kan detta meddelandet bero på?

Har du redigerat group policy eller registret?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Är datorn AD-ansluten?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Har du redigerat group policy eller registret?

Inte hållit på med något som heter group policy.

Registret, har jag lagt till en liten sträng för att komma åt vissa unicode-tecken via numpad, känns inte som det har något med detta att göra.

Skrivet av macmann1:

Är datorn AD-ansluten?

Menar du Active Directory så är det inget jag har hållit på med heller.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kör "Bulk Reset Group Policy Settings" och se om det löser: https://www.maketecheasier.com/reset-group-policy-settings-wi...

Du kan ju ha haft program (spyware, malware etc) som gjort ändringar åt dig. Gör en sökning