Modern Warfare laggar satan trots okej rigg

Permalänk
Medlem

Modern Warfare laggar satan trots okej rigg

Hej!

Installerat Warzone nu på datorn och det stuttrar som fan. Gick in och kollade på rek. setup och känner att jag borde klara av det? Min setup ser ni i min sign. Dock har jag inte 670, utan 1070 nu samt SSD och lite annat som är irrelevant. Körde först med 8gb RAM och det gick inte. Köpte 8 (exakt likadana) till och det funkar bättre men fortfarande fps lagg. Ligger på ungefär 40-60fps fram och tillbaks, får inget stabilt och det blir mycket stuttering. Vad missar jag? Blir det bättre på Windows 10? Kör allt på low, testat med VSync av och på. Kör hittills på xboxen men grafiken suger där fan...

Tacksam för svar!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Vad har du för Render Resolution i spelet? Om den ligger på 50% borde du höja den för att låta grafikkortet jobba mer.

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem

Snabb googling gav detta: https://support.activision.com/call-of-duty-warzone/articles/...

Det som är närmast din specc är ju "recommended specs to run @ 60fps on medium..". Kör du wifi eller trådat? Kan ju spela in lite också.

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutinen från Nvdia? Blev en markant förbättring för mig när jag installerade den.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Din 3570k är aldeles för klen för MW. Du behöver mera än 4 kärnor då MW är jävligt cpu krävande.. kolla så ser du att din cpu ligger stumt på 100%

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Medlem
Skrivet av malacai:

Din 3570k är aldeles för klen för MW. Du behöver mera än 4 kärnor då MW är jävligt cpu krävande.. kolla så ser du att din cpu ligger stumt på 100%

Han behöver inte mer än 4 kärnor utan mer än 4 trådar

Permalänk
Medlem

Min cpu intel 4670k @4.4Ghz ligger på max i warzone. Kan inte ha chrome igång i bakgrunden för då laggar spelet. Känns som det är dags att tänka på uppgradering..

Permalänk
Medlem

Det är din cpu som inte orkar! Spel brukar stuttar när cpn närmar sig 100% användning, du kan ju kolla vad din cpu ligger på när du spelar

Börja med att stänga av allt onödigt i bakgrunden på datorn
Jag vet inte vad du kör för grafikinställningar men prova sänk inställningarna så att din fps ökar till 100-120 fps (eller så högt det går)
Prova nu spela med hög fps! Stuttar det fortfarande? ja?
Prova att sätta en FPS LIMIT på 60fps utan att ändra några andra inställningar!
Prova spela

Funkade med en i7 4770k och ett 2080. Gick från cirka 90-100% till cirka 75-90% användning på cpun

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolpold:

Vad har du för Render Resolution i spelet? Om den ligger på 50% borde du höja den för att låta grafikkortet jobba mer.

kör på 100% så grafikkortet får jobba sin del

Skrivet av rabbe_1:

Snabb googling gav detta: https://support.activision.com/call-of-duty-warzone/articles/...

Det som är närmast din specc är ju "recommended specs to run @ 60fps on medium..". Kör du wifi eller trådat? Kan ju spela in lite också.

kör på low och det laggar ändå.

Skrivet av Gwaniiz:

Har du senaste drivrutinen från Nvdia? Blev en markant förbättring för mig när jag installerade den.

självklart har jag det, 445.75.

Skrivet av malacai:

Din 3570k är aldeles för klen för MW. Du behöver mera än 4 kärnor då MW är jävligt cpu krävande.. kolla så ser du att din cpu ligger stumt på 100%

hoppar från 90-100% ja.

Skrivet av Sennaho:

Min cpu intel 4670k @4.4Ghz ligger på max i warzone. Kan inte ha chrome igång i bakgrunden för då laggar spelet. Känns som det är dags att tänka på uppgradering..

Skrivet av dksomese:

Det är din cpu som inte orkar! Spel brukar stuttar när cpn närmar sig 100% användning, du kan ju kolla vad din cpu ligger på när du spelar

Börja med att stänga av allt onödigt i bakgrunden på datorn
Jag vet inte vad du kör för grafikinställningar men prova sänk inställningarna så att din fps ökar till 100-120 fps (eller så högt det går)
Prova nu spela med hög fps! Stuttar det fortfarande? ja?
Prova att sätta en FPS LIMIT på 60fps utan att ändra några andra inställningar!
Prova spela

Funkade med en i7 4770k och ett 2080. Gick från cirka 90-100% till cirka 75-90% användning på cpun

hjälper det om man klockar cpu:n lite? hade klockat för längesedan men har inte orkat göra det igen...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!