Sökes: mATX eller DTX chassi för custom loop

Permalänk
Medlem

Sökes: mATX eller DTX chassi för custom loop

Som rubriken lyder så har jag börjat att grunna på en ny rigg. Hypen inför Cyperpunk är stor, så ny rigg får det bli
CPU blir mest troligt någon form av AMD Ryzen. Har inte bestämt mig gällande GPU ännu, men mest troligt ett GTX 2080 eller liknande.

Är intresserad av att testa att bygga ett system med formfaktor mATX eller DTX. Kommer också bygga en custom loop (se nuvarande rigg i signatur). Det innebär att jag är ute efter ett chassi som kan rymma två 240 eller två 360 eller 240/360 radiatorer.

Urvalet av chassin i denna storlek verkar inte vara jättestort har jag märkt. Parvum R1.0 (mATX) med plats för dubbla 360 radiatorer på golvet passar som handen i handsken. Men har dessvärre sett att de har enorma leverans och andra problem just nu så jag vågar inte chansa.

Någon som vet om det finns något motsvarande från någon annan tillverkare? Behöver givetvis inte vara i plast som Parvum chassit. Eller är det bara bita i det sura äpplet och köpa ett Phanteks Evolv eller Lian-Li O11? (av dem två verkar Lian-Li chassit utnyttja utrymmet bäst).

Tips mottages tacksamt

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

@maniac: Det skall ju komma en Lian-Li PC-O11 Dynamic Mini. Den kanske kan vara intressant.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

@maniac: Det skall ju komma en Lian-Li PC-O11 Dynamic Mini. Den kanske kan vara intressant.

Har helt missat att det kommer en mindre version av O11. Det ser mycket intressant ut. Hoppas på en recension av @JonasT när det lanserats

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Vill du ha något som finns på marknaden nu kanske Corsair Crystal 280X ett alternativ…?

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

@Mayhem SWE: Jag har inte bråttom med köp ännu, nuvarande rigg fungerar trots allt.
280x ser ganska intressant ut. Men det lutar mot ett Lian-Li PC-O11 Mini, det ser ut att passa mig bättre. Får vänta på recensioner först dock.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850