CS:GO Problem med stuttering/lagg/fps drops

Permalänk
Medlem

CS:GO Problem med stuttering/lagg/fps drops

Tjenare alla gamers!

Jag är en gammal cs lirare som hållit igång i typ 15-16 år. Har inte gett upp ännu även om reaktionsförmågan börjar tryta. Dock vet jag fortfarande hur det känns när allt flyter på bra och det är här jag behöver er hjälp.

Senaste tiden har jag fått lagg under tiden jag spelar. Det kan komma i normala spelsekvenser som snabba musrörelser men det mest tydliga blir när jag trycker ESC. Då rusar pingen upp till 150-200 under ett par sekunder. Nu kan ni ju välja att skriva "tryck inte ESC" och visst är det en bra lösning men problemet går liksom hand i hand med problemen i övrigt. När jag tabbar för att kolla lag stats osv så går min fps ner från 450-500 till runt 200. Det sker också in-game. Fpsen droppar från stabila 450-500 till under 200.

Tro mig, jag har testat väldigt mycket redan. Kollat varenda youtube video, ändrat de mesta i nvidias kontrollpanel, ändrat tillbaka, ändrat till lägsta inställningarna man kan köra på (har dock en bra PC), kört virusprogram, fixat windows 10 så det inte ligger massa skit som körs i bakgrunden, installerat om mitt grafikkort, kollat så jag har senaste drivrutinerna för windows 10, installerat om cs:go, verifierat integriteten av spelfilerna, har fixat nvidias profile inspector och ändrat "fixed rate limiter", kör cs:go i samma upplösning som jag har windows i (4:3 1024x728).

Snälla, om ni har något revolutionerande som jag missar så hjälp mig.

Kan det vara något problem med musen? Kan musen ge mig lagg/stuttering/fps drops/högre ping när jag spelar?

Kan det vara nätverksproblem? Kan ett "hack" i en nätverkskabel ge mig dessa lagg och göra att spelet känns "off"?

Har varit inne i msconfig och sett att det helt plötsligt ändrats från mina 12 processor till 1 av någon anledning. Ändrat tillbaka till 12 men ingen skillnad.

Cs:go har hög prioritering.

Power option är ultimate performance. Allt på det högsta.

Kör MSI Afterburner.

Givetvis har jag m_rawinput 1.

Temperaturerna för GPU och CPU är stabila.

Mus Accelerering i windows är av.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

MIN DATOR:
Acer Predator
Intel i7-8700K CPU @ 3.70Ghz
RAM 32 gb
Grafikkort: Geforce RTX 2070
Min disk som spel och windows ligger i är SSD
Min skärm är Alienware 240hz 1ms svarstid

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Skulle bli sjukt tacksam för all hjälp jag kan få. Finns säkert någonting jag missat. Är långt ifrån någon som vet hur allt funkar i min egen dator så alla tips tas öppet emot.

ELO -1200 lvl 4 på faceit
Legendary Eagle MM

GLHF!

Permalänk
Inaktiv

Provat med en nyinstallation av Windows?

Och prova avinstallera MSI afterburner då det orsakar mycket problem

Permalänk
Medlem

@anon298854:
Testat att avinstallera MSI Afterburner men ingen skillnad. Fortfarande fps drops och ping som rusar när jag trycker ESC och tabbar. Skotten känns som de är smetade i smör.

Jag får felmeddelanden hela tiden när jag vill köra en nyinstallation av Windows så det har jag inte kunnat testa dessvärre

Permalänk
Inaktiv

Lagt in nyaste bios till moderkortet?

Sen kanske du kan installera om.

Permalänk
Inaktiv

Får du massa fel så kanske du har fel på någon hårdvara.
Men prova att lägga in nyaste bios först

Permalänk

Testtesttest

Testa se vad du har för inställningar på monitorn.

Finns vissa grejer så som blir reduction som kan få hela spelet att lagga

Permalänk

Det är inte bara för dig, jag har haft samma problem med 2 olika datorer sen Danger Zone uppdateringen, de har förstört spelet imo.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Det går inte att ha en separat skärm som visar denna stats? Behöver ju inte vara någon värstingskärm. Eller till och med någon billig laptop som visar detta helt separat?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO