Stadia fritt i Sverige från idag?

Permalänk
Medlem

Stadia fritt i Sverige från idag?

Permalänk
Medlem

Hade gärna testat hur det fungerar. Finns det något gratis, bara så man kan testa hur Stadia fungerar?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Som jag fattade bloggen så skulle man från idag (8 April) kunna köra gratis 2 månader och sedan välja bort att börja betala. Och Sverige var med i listan över länder. Men jag har inte fattat hur man gör än. Eller så måste vi vänta ett par timmar först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuken:

Som jag fattade bloggen så skulle man från idag (8 April) kunna köra gratis 2 månader och sedan välja bort att börja betala. Och Sverige var med i listan över länder. Men jag har inte fattat hur man gör än. Eller så måste vi vänta ett par timmar först.

Funkade för mig via Galaxy S8
Har dock inga spel

EDIT, var bara tvungen att aktivera spelen via butiken

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Missar jag något, eller går detta inte att köra på en dator med Windows? I så fall var finns programmet att ladda ner till det?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Missar jag något, eller går detta inte att köra på en dator med Windows? I så fall var finns programmet att ladda ner till det?

Du måste ladda ner programmet från Chrome på Stadias hemsida.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Permalänk
Medlem

Läste på sidan att de hade iOS-app för Stadia.

Skaffade konto och valde några spel, provade spela i Chrome och det fungerade OK.

Laddade ner appen till min iPhone och försökte spela där, men det gick bara att starta spelet på en Chromecast?

Känns som lite missvisande information på deras sida.

Well, blir nog att stänga av den här tjänsten tillsvidare. Men kul att ha fått prova på.