Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ny laptop för 15-20k

Hejsan alla!

Behöver verkligen er hjälp för att köpa en laptop som kan fungera för 3 år.

Det jag ska behöva från datorn är följande:
- 3D modellera i Maya, Blender, Zbrush och Substance Painter
- Rendera low och high poly bilder och objekt
- Kunna använda Unreal engine för att göra snygga scener

Jag vet att PC skulle vara ett mycket bättre och billigare alternativ men jag har inte tillräckligt plats för den och själva skärmen då måste jag lösa det på det här sättet.

Jag är ganska oteknisk och verkligen behöver hjälp för att inte kasta bort pengarna.

Mvh,
Klaudia

Permalänk
Medlem

Nya Asus Zephyrus G14 med amd procesorn som prisas av alla?

Om du kan stå ut med 14tum skärm.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

@Mega-Dark: Tack!
Vilken exakt laptop är den som jag ska köpa? Jag såg några modeller med olika specifikationer och vet inte riktigt vilken är bäst?

Permalänk

Kommande Dell XPS 15 verkar enligt läckorna ha en 16:10-skärm, väldigt trevligt med mer vertikal arbetsyta. Det återstår dock att se om de fixat problemen som plågat tidigare XPS-modeller.

Jag är själv på jakt efter en liknande maskin, tror jag väntar ett tag tills alla vårens nya modeller släppts och recensioner börjar rulla in.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av mklaudia96:

@Mega-Dark: Tack!
Vilken exakt laptop är den som jag ska köpa? Jag såg några modeller med olika specifikationer och vet inte riktigt vilken är bäst?

Dessa är datorerna
https://www.inet.se/hitta?q=g14

Det som skiljer dom för 18,490:- är färgen på datorn (silver eller svart) bara.
Den för 20,990:- kommer med dubbla mängden lagring (1Tb upp från 512Gb) och ett biffigare grafikkort.

Så det är lite vad plånboken tillåter i detta fallet, och om 14" 1080p skärm är tillräckligt stort & upplöst för dina behov.

Mvh

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >