Kan någon förklara för mig vad elvarukedjorna röker? (PS4 priser)

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig vad elvarukedjorna röker? (PS4 priser)

Är rätt så säker på att det har att göra med COVID men liksom... wtf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Päppel:

Är rätt så säker på att det har att göra med COVID men liksom... wtf

Ett par anledningar

* Den svenska kronan faller
* Komponentbrist pga nedstängningar i leverantörskedjorna skapar brister. I Tyskland säljer Amazon Switch för över 5000 kr som exempel och den är slut där.

När priserna går upp i grossistleden så hamnar kostnaden till sist på oss konsumenter, inte svårare.

Permalänk
Medlem

@Ibymafayhas

syftar mer på att du får ju tekniskt sett mer för pengarna om du tar Fifa edition än att köpa standalone PS4

Permalänk
Medlem

Dessutom stjäl väl Copyswede 500 kr av detta?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Om du kikar prishistorian så är det inte någon större skillnad, har varit både billigare och dyrare innan corona och efter.

Permalänk
Medlem

PS4Pro såldes med NHL20 bundle för 2996:- på Elgiganten för inte så länge sedan

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Päppel:

@Ibymafayhas

syftar mer på att du får ju tekniskt sett mer för pengarna om du tar Fifa edition än att köpa standalone PS4

Kan vara så enkelt att EA sponsrar med en del av kostnaden för att göra deras bundle mer attraktivt.
Det är väl en massa mikrotransaktioner i spelet som de hoppas på att få tillbaka sin investering på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbz84:

PS4Pro såldes med NHL20 bundle för 2996:- på Elgiganten för inte så länge sedan

Liksom det är det jag inte förstår mig på, att en bundle med ingående playstation plus kostar mycket mindre än standalone konsolen.

Permalänk
Medlem

Är det inte lite som med mobilabbonemangen. Du kan få en mobil mycket billigar om du binder upp dig ett antal månader och så att säga lovar utnyttja mobiloperatörens nät och betala pengar där.
Man kan köpa saker till FIFA så om man får med det billigare sö blir det fler som spelar och ökar chansen att de får in pengar den vägen.

Permalänk
Medlem

Fifapaketet är på kampanj, klart att det är mer ekonomiskt att köpa det än övriga varianter. Man kanske kan tycka att om en ps4 är på kampanj så borde alla vara det men det finns säkert anledningar till att det inte är så. Den troligaste är nog som redan nämnts att Elgiganten har råd att sälja fifapaketet billigare eftersom det antingen är billgiare att köpa in eller att ea kompenserar för förlorad intäkt i.o.m. kampanjen.

Sen kan man fråga sig varför du reagerar så starkt på just dessa prisskillnader, är det första gången du är med om en rea eller är det kanske du som rökt något Det jag menar är att konstigheter i prissättningen sker i stort sett hela tiden om man granskar, speciellt under kampanjer,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Fifapaketet är på kampanj, klart att det är mer ekonomiskt att köpa det än övriga varianter. Man kanske kan tycka att om en ps4 är på kampanj så borde alla vara det men det finns säkert anledningar till att det inte är så. Den troligaste är nog som redan nämnts att Elgiganten har råd att sälja fifapaketet billigare eftersom det antingen är billgiare att köpa in eller att ea kompenserar för förlorad intäkt i.o.m. kampanjen.

Sen kan man fråga sig varför du reagerar så starkt på just dessa prisskillnader, är det första gången du är med om en rea eller är det kanske du som rökt något Det jag menar är att konstigheter i prissättningen sker i stort sett hela tiden om man granskar, speciellt under kampanjer,

Tyckte mest bara att det såg roligt ut att priserna var så sjukt stora mellan varandra, bland annat att nintendo switch lite har också stora skillnader baserat på vilken färg du väljer