Oneplus 8 får trådlös laddning med kapacitet på hela 30 W

Permalänk
Melding Plague

Oneplus 8 får trådlös laddning med kapacitet på hela 30 W

Lagom till Oneplus 8-lanseringen avtäcks Warp Charge 30 Wireless, som trådlöst kan ladda telefonen till 50 procent på 30 minuter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Som vi har längtat, och gediget tilltaget med watten där också! Men vad är det för ful skapelse?
"I samarbete med Wish"

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Master of Overkill

Det va nog ett av dom fulaste jag sett asså.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Nu gör det såklart inte min telefon nå sämre för det. Men det känns ändå bittert när man fick sin 7t för två veckor sen...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

äntligen kan jag överge samsung och behålla mina nedsänkta laddare!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Så man slipper en kabel, men får i gengäld en saftig bit till laddstation? Jag är måttligt övertygad.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Knappast trådlöst om man måste placera den på en stor klumpig pastbit som är tråddat. Om man kan bygga in den snyggt i en möbel (t.ex. vid sängen) så är det bra men annars känns det bara onödigt att lägga en massa extra på det. Kabeln gör dessutom att man kan kolla på mobilen medan man laddar :3

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Som vi har längtat, och gediget tilltaget med watten där också! Men vad är det för ful skapelse?
"I samarbete med Wish"

vilken tur att detta inte är en skönhets tävling.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Undrar om den har en fläkt likt sonys trådlösa WCH20 som jag kollade på till min sony mobil. Eller så kanske det bara är sony som har gjort en dålig design på sin, som även bara är på 9W jämfört med denna på 30W.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått mig på trådlös laddning. Visst, trevlig bonus om man har en sån laddare i sin bil. Men annars vill jag kunna plocka upp telefonen utan att laddningen avbryts.

Felstavning
Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av smerkele:

Undrar om den har en fläkt likt sonys trådlösa WCH20 som jag kollade på till min sony mobil. Eller så kanske det bara är sony som har gjort en dålig design på sin, som även bara är på 9W jämfört med denna på 30W.

lär inte behöva fläktkylning om effektiviteten ligger på 97%

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Har aldrig förstått mig på trådlös laddning. Visst, trevlig bonus om man har en sån laddare i sin bil. Men annars vill jag kunna plocka upp till telefonen utan att laddningen avbryts.

Finns flera olika möbler och chassin etc med trådlöst. Du lägger ner mobilen medan du äter/sover/tittar på TV/sitter vid datorn eller så och så laddar den sömlöst. Eller så sätter du i kabeln och det går fort som satan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Har aldrig förstått mig på trådlös laddning. Visst, trevlig bonus om man har en sån laddare i sin bil. Men annars vill jag kunna plocka upp till telefonen utan att laddningen avbryts.

Tycker det är underbart om det är vettig trådlös laddning.
Dvs inte Apple tyvärr ;/

Avskyr själv att kladda med laddsladdar, så underbart att bara lägga mobilen på qi laddare.

Permalänk
Geeks Gaming

Då min nuvarande oneplus 5 fått glapp i kontakten vore det nice med trådlös laddning. Sen så har kameran blivit väldigt mycket bättre sen min telefon släpptes, tjejens 7t pro är galet bra. Så är rätt taggad på ny lur ändå, även om det är lite surt att den bara hållit i två år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

lär inte behöva fläktkylning om effektiviteten ligger på 97%

Det missade jag och mycket sant. Antar att sonys har horribel effektivitet i så fall.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Avstängd

Snygg design påminner väldigt mycket om mitt trådlösa strykjärn.

Permalänk
Medlem

"För att nå den höga trådlösa kapaciteten har Oneplus tagit fram en egen lösning för trådlös laddning, kallad Warp"

Oppo har utvecklat och äger tekniken Warp. Oneplus har inte gjort något själva som vanligt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

"För att nå den höga trådlösa kapaciteten har Oneplus tagit fram en egen lösning för trådlös laddning, kallad Warp"

Oppo har utvecklat och äger tekniken Warp. Oneplus har inte gjort något själva som vanligt.

Oppo och Oneplus är väl typ samma bolag? Där Oppo gör hajpade saker som typ ingen köper.

Angående laddaren så är det minimalt arbetsbesparing att använda den. Speciellt för såna som mig som tänker ha plånboksfodral där denna laddning säkerligen ej är bra för mitt kreditkort.

Jag funderar dock på att köpa Oneplus 8 (standard). Plus har 120Hz, bättre kamera och annat. Men det känns som om vanliga OnePlus 8 ändå blir en skaplig telefon till inte alltför mycket pengar och man får betala väldigt mycket extra för det lilla. Nå detta visar sig när vi får mer information om dem.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Finns flera olika möbler och chassin etc med trådlöst. Du lägger ner mobilen medan du äter/sover/tittar på TV/sitter vid datorn eller så och så laddar den sömlöst. Eller så sätter du i kabeln och det går fort som satan.

Jag håller med konceptet trådlös laddning är skitbra. I praktiken så är det dock inte många som än tjänar så mycket på det. Att köpa dyra möbler med inbyggd trådlös laddning, där denna säkerligen är omodern om 2år känns sådär.

Det jag vill ha är en mobil med trådlös laddning sedan en powerbank med detsamma. Detta innebär att jag kan ta längre joggingturer etc utan att ha med laddkabeln. -Ju mindre man släpar med sig ju bättre. Sedan hade det varit skönt om ens mobil hade ett 10 000mah batteri, men marknaden för dessa mobiler är inte stor.
Duracell har en mobil med 18,000mAh https://www.theverge.com/circuitbreaker/2019/2/26/18241117/en.... Hälften och mindre hade för mig varit perfekt, men som sagt marknaden styr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Har aldrig förstått mig på trådlös laddning. Visst, trevlig bonus om man har en sån laddare i sin bil. Men annars vill jag kunna plocka upp till telefonen utan att laddningen avbryts.

Håller helt med dig, förstår inte hur folk använder sina telefoner på ett sätt där detta behövs. Att trycka in en kabel är ju inget större jobb, med moderna kontakter kan man ju inte göra fel heller. Sen finns det ju massa fördelar med en vanlig kabel... enda fördelen med trådlöst är "man slipper kabeln". Jag förstår det verkligen inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cimlite:

Håller helt med dig, förstår inte hur folk använder sina telefoner på ett sätt där detta behövs. Att trycka in en kabel är ju inget större jobb, med moderna kontakter kan man ju inte göra fel heller. Sen finns det ju massa fördelar med en vanlig kabel... enda fördelen med trådlöst är "man slipper kabeln". Jag förstår det verkligen inte.

Många har ju platser hemma där man alltid lägger telefonen. Att då ha trådlös laddning på de ställena betyder ju att laddningen sköter sig själv utan att man behöver tänka på saken. När man ska ha telefonen är den laddad. Bekvämlighet helt enkelt. Inte alla som vill ha den kopplad med kabel hela tiden man är hemma eller behöva planera och kolla att telefonen är laddad tills man ska iväg.

Själv använder jag dock inte trådlös laddning utan kör med kabel, men jag kan förstå varför vissa gillar det. Jag hade funktionen på en gammal Nokia men hade ingen laddare till den. Det var lite för tidigt i tiden för att det skulle kännas intressant då.

Permalänk
Medlem

@jawik: Jo men det är ju lite det som är grejen. Så enkelt är det inte, iaf inte i min upplevelse.

Dels så blir telefonen mer låst till en plats än om man använder en kabel, inte mindre, då den verkligen måste ligga plattan. Den blir ju hur jobbigt som helst att använda när den laddas också.

Sen så är det ju inte bara "slänga" på telefonen och inte tänka på det mer, den måste ju verkligen ligga på rätt ställe på plattan för att börja ladda... så det går ju inte bara göra lite slarvigt och gå vidare. Gör man det kommer man antagligen tillbaka till en oladdad telefon.

I min erfarenhet har det varit enklare, och snabbare, att bara trycka in kabeln än hålla på med trådlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag håller med konceptet trådlös laddning är skitbra. I praktiken så är det dock inte många som än tjänar så mycket på det. Att köpa dyra möbler med inbyggd trådlös laddning, där denna säkerligen är omodern om 2år känns sådär.

Det jag vill ha är en mobil med trådlös laddning sedan en powerbank med detsamma. Detta innebär att jag kan ta längre joggingturer etc utan att ha med laddkabeln. -Ju mindre man släpar med sig ju bättre. Sedan hade det varit skönt om ens mobil hade ett 10 000mah batteri, men marknaden för dessa mobiler är inte stor.
Duracell har en mobil med 18,000mAh https://www.theverge.com/circuitbreaker/2019/2/26/18241117/en.... Hälften och mindre hade för mig varit perfekt, men som sagt marknaden styr.

QI-standarden är ju bara 12 år nu. Typ alla följer väl den, inklusive powerbanks med trådlös laddning. Men vem vet, det kanske kommer något revolutionerade så den försvinner.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

QI-standarden är ju bara 12 år nu. Typ alla följer väl den, inklusive powerbanks med trådlös laddning. Men vem vet, det kanske kommer något revolutionerade så den försvinner.

T.ex. Warp Charge 30 Wireless som tråden handlar om.. Så QI lär nog finnas ett ta men det kommer bättre versioner som säkerligen är bakåtkompatibel.
Sedan är QI lite av en hype nu. Då det är ytterst få som i praktiken använder den dagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

T.ex. Warp Charge 30 Wireless som tråden handlar om.. Så QI lär nog finnas ett ta men det kommer bättre versioner som säkerligen är bakåtkompatibel.
Sedan är QI lite av en hype nu. Då det är ytterst få som i praktiken använder den dagligen.

Fast du skrev ju om dyra möbler som är omoderna om några år. Detta är som laddare som har olika standarder fast alla är USB-C. Jag ser heller inte att QI är i någon speciell hype just nu, är väl snarare att det vuxit till sig lite, men det är väl förväntat av något som funnits så länge. Hade min första mobil med QI för 6-7 år sedan blev det metall på baksidan som gjorde det krångligt och att tillverkare inte brydde sig så mycket om det.

Visst finns det inget som slår en kabel om man är lågt med ström, men jag ser trådlösladdning som att man bara lägger ner mobilen och gör något, så har man ström. Dagens mobiler klarar sig flertalet timmar utan att ladda, så lite stödladdning när du inte använder den och man behöver aldrig tänka på att ladda den, om du nu inte glömmer den i fickan när du lägger dig och sover.

Årets julklapp 2022: mobillådan med QI för 5 mobiler.

Permalänk
Medlem

snabbladdning är inte direkt bra, sliter för mycket på batteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Då min nuvarande oneplus 5 fått glapp i kontakten vore det nice med trådlös laddning. Sen så har kameran blivit väldigt mycket bättre sen min telefon släpptes, tjejens 7t pro är galet bra. Så är rätt taggad på ny lur ändå, även om det är lite surt att den bara hållit i två år.

Prova "gräva" ur laddjacket med t.ex. ett nålshuvud eller dylikt, med större sannolikhet något smuts/ludd emellan kontakten. Haft precis samma med min flera gånger, bara ett tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floskel:

Prova "gräva" ur laddjacket med t.ex. ett nålshuvud eller dylikt, med större sannolikhet något smuts/ludd emellan kontakten. Haft precis samma med min flera gånger, bara ett tips.

Även min OP5 har glapp i kontakten, tror det är kontaktblecken i porten som börjat ge sig. Fått ur all smuts samt gjort rent med isopropanol men det är helt enkelt en svag länk hos OP5. Får stoppa i sladden med stadig hand, släppa sakta, hålla tummarna och backa ifrån.

OP8 eller -pro är intressant för min del iallafall beroende på pris.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

snabbladdning är inte direkt bra, sliter för mycket på batteriet.

En bra poäng du tar upp. Tar faktiskt helt ärligt iite längre laddtid på min iPhone 11 och längre hållbarhet på batteriet än snabbladdning.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Floskel:

Prova "gräva" ur laddjacket med t.ex. ett nålshuvud eller dylikt, med större sannolikhet något smuts/ludd emellan kontakten. Haft precis samma med min flera gånger, bara ett tips.

nice, tänkte inte på det. hörlursporten hade ännu mer smuts, får se om det hjälper eller om kontakten ändå är sliten.