Permalänk
Avstängd

Söker extra högt chassi...

Jag gör en ny tråd, men jag söker någonting som kan ersätta caselabs STH 10,

Krav är att det bör vara minst 60-70 cm högt, gärna högre och ca 30 cm brett (bredd upp till kanske 40 cm max, men inte mycket mer om jag skall få plats med skärmarna). Edit, kan vara smalare.

Det skall alltså ersätta ett rack som jag förtretligt nog inte får plats med nära min arbetshörna, det blir för långa kablar från mitt riktiga rack då de behöver stå i olika delar av huset som det är nu.

Det behöver utöver ett fullbestyckat ATX kort också rymma två st 480 radiatorer med fläktrader, kontrollers, mm.

Ideala mått: H= ~85-90 cm B= 31 cm D= 67 cm.

Ser gärna att det är extremt robust gjort och helst inte för mycket bling och glaspaneler, mm någon glaspanel är dock ok, men den sidan kommer att stå mot en vägg då jag behöver ha datorn på vänster sida i ett hörn.
Tanken är att man skall kunna ställa annan utrustning ovanpå datorchassiet utan att det känns rangligt.

Jag vet inte om detta finns dock,

Ingen särskild budget, men ser gärna att det håller sig kring max 3K om det inte är ett äkta Caselab...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Man kan söka på dimensioner i (gamla) prisjakt. Thermaltake X71?

Permalänk
Medlem

Tänkte föreslå Chieftec Big Tower eller Dragon men de verkar ha utgått och ser ut att vara för korta i rocken.
https://www.komplett.se/product/307585#

Tror det kan bli svårt med 900mm högt, invändigt mått antar jag också?

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Opatagio:

Tänkte föreslå Chieftec Big Tower eller Dragon men de verkar ha utgått och ser ut att vara för korta i rocken.
https://www.komplett.se/product/307585#

Tror det kan bli svårt med 900mm högt, invändigt mått antar jag också?

Skulle funka med en peidestal också, den extra höjden är egentligen bara för att man skall kunna installera kylarna horisontellt tänkte jag...

Edit, skrev vertikalt, menade horisontell... Mer kaffe...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Phanteks Enthoo Primo, inga problem med två 480s.

Permalänk
Medlem

Corsair Obsidian 1000D Super Tower Case kanske? Dock 6k!
https://www.komplett.se/product/975675/datorutrustning/datork...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bael:

Corsair Obsidian 1000D Super Tower Case kanske? Dock 6k!
https://www.komplett.se/product/975675/datorutrustning/datork...

Det har jag faktiskt funderat över, litet osäker på hur mycket glaset tål dock då jag behöver ha det på golvet.
Dock ligger priset litet på smärtgränsen...
Tänkte kolla upp billigare alternativ först.

Fördel med det chassiet är ju dock att det från början är designat för dubbla hårdvarusystem med 480 radiator enligt reklamen...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Blir något att fundera på!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Lian li v3000?

Permalänk
Medlem

Har denna låda som står tom nu Phobya WaCoolT UltraBig Watercase Black den är inte liten och tar in stora radiatorer
är dyr som attan nu om du hittar en ny min är i stadig plåt finns i aluminium med

thermaltake view 91 är inte dum för vattenkylning gott om plats är min nuvarande låda har 2x480 + 1x420 radiator i den
har skaffat en Thermaltake Level 20 XT den är låg men bred som attan tar stora radiatorer med 2 x 480 1x420 radiatorer med lite bök kan man klämma in en 420 till med att man offrar lite hårddiskplatser

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Avstängd

Tackar, Är väl inte så extrema grejer i sig, men jag använder en del instickskort och annat för att kunna styra saker ibland, samt att det vore praktiskt att kunna ha dubbla system i samma burk.
Blev litet missräkning att racket inte fick plats vettigt i samma rum, men det är nästan en meter brett på utsidan...
Går kanske, men då behöver det stå mitt i rummet där man går.
Började ett bygge med ett X case chassi i racket tidigare, men det har kylning och annat externt i en gammal termaltake pidestal för närvarande, dessutom är det för brett att ställa horisontellt där, tror jag...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number