Permalänk

3600x med be quiet dark rock pro 4

Hej!
Jag undrar om jag ligger på hög temp när jag kör cpu stress och ligger på 68 grader som högst?
Chassit heter zalman z7 neo
När jag spelar cs go så brukar jag ligga på 63 grader.
Kör med kylarpasta Artic Mx4

Permalänk
Medlem

nej

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

68 grader är ganska bra.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarmedismail:

Hej!
Jag undrar om jag ligger på hög temp när jag kör cpu stress och ligger på 68 grader som högst?
Chassit heter zalman z7 neo
När jag spelar cs go så brukar jag ligga på 63 grader.
Kör med kylarpasta Artic Mx4

Jag ligger marginellt högre än dig med en Noctua nh-d15s (på en 3700X), så det är nog ganska shyssta temps du har ändå

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag ligger marginellt högre än dig med en Noctua nh-d15s (på en 3700X), så det är nog ganska shyssta temps du har ändå

Ska inte noctua vara den bättre? Vilken tur jag har att min inte var så dåligt. 3700x är ju 2 mer kärnor trådar mm så den kanske blir varmare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarmedismail:

Ska inte noctua vara den bättre? Vilken tur jag har att min inte var så dåligt. 3700x är ju 2 mer kärnor trådar mm så den kanske blir varmare?

Skiljer väldigt lite mellan Be-Quiet Pro och Noctua D12, Noctuan är lite bättre men den har lite snabbare fläktar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarmedismail:

Ska inte noctua vara den bättre? Vilken tur jag har att min inte var så dåligt. 3700x är ju 2 mer kärnor trådar mm så den kanske blir varmare?

Jo den ska nog vara lite bättre, men mitt chassi har katastrofalt luftflöde så det hjälper ju inte

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jo den ska nog vara lite bättre, men mitt chassi har katastrofalt luftflöde så det hjälper ju inte

Min chassi med! Ska fan sätta 2 fläktar som suger ut värmen som blir i chassit

Permalänk
Skrivet av fesen:

Skiljer väldigt lite mellan Be-Quiet Pro och Noctua D12, Noctuan är lite bättre men den har lite snabbare fläktar också.

Aha Okey