Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Konfigurera site to site VPN mellan 2 USG

Permalänk
Medlem

Konfigurera site to site VPN mellan 2 USG

Hej Alla

Eftersom unifi support suger, vänder jag mig till sweclockers forum och hopas att nån av medlemmar har samma uppsättning som jag. Jag vill skapa en site to site VPN för mina backups. Har 2 USG en hos morsa och en hos mig.
Har senaste version av kontroller installerat. Min kontroller ligger på en VM, och morsan på en PC.
kollade lite youtube guider på nätet, men alla visar samma samma sak. (gå till nätverk, välja site to so site vpn, välj annan site) och det är allt. Men ingen av guider visar hur man vilka inställningar måste man göra för att det ska gå igenom.
Om ni har några bilder som ni kan bifoga, det ska hjälpa mycket.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Om du löst problemet, vänligen beskriv det här. När någon annan vill göra samma sak kommer de hitta din frågeställning och svar. Enbart frustrerande att inte hitta ett svar, så skriv gärna hur du löste problemet.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av njanja:

Hej Alla

Eftersom unifi support suger, vänder jag mig till sweclockers forum och hopas att nån av medlemmar har samma uppsättning som jag. Jag vill skapa en site to site VPN för mina backups. Har 2 USG en hos morsa och en hos mig.
Har senaste version av kontroller installerat. Min kontroller ligger på en VM, och morsan på en PC.
kollade lite youtube guider på nätet, men alla visar samma samma sak. (gå till nätverk, välja site to so site vpn, välj annan site) och det är allt. Men ingen av guider visar hur man vilka inställningar måste man göra för att det ska gå igenom.
Om ni har några bilder som ni kan bifoga, det ska hjälpa mycket.

mvh
Njanja

Hur löste du problemet?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

@Dinoman:
@SanTeoX:

Om båda USG sitter på samma controller, så är det några få click och du är klar.
Det finns guides hur man kan få till detta.

Annars måste man sätta upp manuell IPSEC mellan 2 USG.
https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/360002426234-UniFi-US...

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Hej Alla
OBS! Jag har två controller installerat.
Här kommer lösning:
https://tynick.com/blog/06-23-2019/how-to-create-a-site-to-si...

Testade och fungerar perfekt. Innan jag började med konfiguration, satte upp remote VPN för att kan komma åt annat controller. Max tid 30 min att fixa.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB