Permalänk
Medlem

Sidesync mobil-PC

Jag har tidigare med min Samsung galaxy S6 använt programmet sidesync på mobilen och på min pc.
Och därav koppla upp mobilen via pc och kunna sitta skriva sms eller göra annat på mobilen via min pc skärm med mitt
tangentbord. Men har nu köpt en ny Samsung Galaxy S8 och hittar inte sidesync appen som den jag har i S6.
Heter den något annat eller vad hänt?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Den slutade att funka efter S7 tror jag så du får köra Samsung Flow istället om du vill ha något liknande.
Jag valde att gå över på TeamViewer och Quicksupport som android appen heter, så vet faktiskt inte om Flow är bra eller inte.
TeamViewer/Quicksupport är jag mycket nöjd med funkar väldigt bra för att styra mobilen, har det även i jobbet för att presentera mobilappar över Teams/Skype/Slack m.m (tänk om alla företag man samarbetar med hade samma verktyg )
Vi kör det på alla anställdas mobila enheter så supporten kan ansluta om något krånglar.
Jag har det också installerat på mammas mobil och dator så jag kan koppla upp mig när hon får problem.

Det är gratis att använda om du inte ansluter till för många olika enheter. Jag kör gratisversionen privat.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Har hittat sidesync på internet o laddade hem den via nätet till mobilen min S8 eftersom den inte verkade finnas på playbutik. Så nu funkar det perfekt att köra som jag gjort innan.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Kul att det funkade, Samsung själva säger att dom slutade stödja den efter S7 och det är därför den inte finns att ladda ner.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a