Win7 home till Win10 uppdateringsproblem

Permalänk
Medlem

Win7 home till Win10 uppdateringsproblem

Jag anser mig rätt relativt datakunnig men här går jag bet, försöker som sagt uppdatera min dator från win7 home till win10, allt verkar gå fint och datorn startar om med ny logo och jag tror allt är ok, sen precis innan man ska skriva in sitt användarnamn+lösen kommer det upp "återställer till tidigare bla bla" och sen dyker denna bild upp, har försökt googla fram svar, men får bara upp en massa scam programvaror som vill man ska pröjsa flera hundra kronor för att fixa problemet.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att blåsa om burken.

Men här verkar de löst samma problem.

https://www.sevenforums.com/windows-updates-activation/422246...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Gör ren installation istället. Uppgradering är inte rekommmenderat.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Gör ren installation istället. Uppgradering är inte rekommmenderat.

Jag behöver tyvärr win10 pga diverse uppdatering på pokerklienter jag använder som stödjer enbart win10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travbana:

Jag behöver tyvärr win10 pga diverse uppdatering på pokerklienter jag använder som stödjer enbart win10.

Du har nog missuppfattat vad jag menade. Jag menar du ska göra ren installation av Windows 10 istället för en uppgradering från Windows 7.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Travbana:

Jag behöver tyvärr win10 pga diverse uppdatering på pokerklienter jag använder som stödjer enbart win10.

Han skrev ju inte att du inte skulle byta OS. Han bad dig göra en ren ominstallation vilket är rekommenderat.

Permalänk
Medlem

Spara din w7 produktnyckel och ange den när du installerar w10. Jag kan inte svära på att det fungerar då jag aldrig gjort det själv men flertalet medlemmar här på Sweclockers säger att det fungerat för dem. En ren installation är ofta att föredra före en uppgradering från ett OS till ett annat.

Lycka till

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av [SmR]BMF:

Spara din w7 produktnyckel och ange den när du installerar w10. Jag kan inte svära på att det fungerar då jag aldrig gjort det själv men flertalet medlemmar här på Sweclockers säger att det fungerat för dem. En ren installation är ofta att föredra före en uppgradering från ett OS till ett annat.

Lycka till

Man skulle kunna uppgradera för att behålla licensen/aktiveringen och sedan ominstallera, om nu TS lyckas förstås