Intressanta spekulationer om PS5 och överhättning

Permalänk
Viking

Intressanta spekulationer om PS5 och överhättning

Tyckte själv att detta var väldigt intressant, absolut inget som behöver var sant, men känns inte omöjligt.
https://youtu.be/SjI5Or3Zk10?t=37

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Donnerstal:

Tyckte själv att detta var väldigt intressant, absolut inget som behöver var sant, men känns inte omöjligt.
https://youtu.be/SjI5Or3Zk10?t=37

Min erfarenhet av den kanalen är att han har en tendens att jobba ganska hårt med sensationella rubriker. Det är MYCKET ryktesspridning från den kanalen.

Därmed inte möjligt att det inte är sant men den sortens kanaler har en viss profil så att säga och jag tror det driver tittare och i slutändan inkomster. Bara min syn på saken.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Den där snubben har man sett några gånger, inte mycket fakta i innehållet och spekulationer kan man ju ha om allt.

Har inga större förväntningar på någon av nya konsolerna, Microsoft är väl den enda som gått ut med att de hade samma krav på ljudnivå som Xbox One X, sen om det stämmer eller inte får vi väl se.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av GuuFi:

Den där snubben har man sett några gånger, inte mycket fakta i innehållet och spekulationer kan man ju ha om allt.

Har inga större förväntningar på någon av nya konsolerna, Microsoft är väl den enda som gått ut med att de hade samma krav på ljudnivå som Xbox One X, sen om det stämmer eller inte får vi väl se.

Det är mycket beräkningsprestanda på liten yta så jag tror man ska iskallt räkna med att det kommer bli högljutt i dessa modeller, både XBOX och PS.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det är mycket beräkningsprestanda på liten yta så jag tror man ska iskallt räkna med att det kommer bli högljutt i dessa modeller, både XBOX och PS.

I runda svängar tycks Series X dra 25% mer än One X. One X är oftast tyst. Eftersom Series X är större så finns det goda chanser att den är liknande.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av ipac:

I runda svängar tycks Series X dra 25% mer än One X. One X är oftast tyst. Eftersom Series X är större så finns det goda chanser att den är liknande.

25% mer kanske låter som lite men det är en hel del mer ström och värme.

Titta på PC-datorer som har liknande spec idag. De sitter i stora chassin med mycket kylning.

Nu är jag inte ute efter att måla fan på väggen här jag menar bara att vi ska räkna med detta kommer bli varma och potentiellt högljudda modeller.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Titta på PC-datorer som har liknande spec idag. De sitter i stora chassin med mycket kylning.

PC-datorer med 315 W power supply har inte nödvändigtvis så stora chassin...

Citat:

Nu är jag inte ute efter att måla fan på väggen här jag menar bara att vi ska räkna med detta kommer bli varma och potentiellt högljudda modeller.

Vad vi har, förutom MS egna ord, är DFs kommentar om att den/de XSX de kikat på var tysta/One X-ish.

Sen är det en annan sak hur massproducerade enheter presterar och framförallt hur de presterar under krävande belastning men jag tycker som sagt det ser lovande ut för XSX. PS5 vågar jag inte sia om dock, Sonys track-record är ju uruselt här (även om de pekat på att kylning är nått de jobbat på - den här gången).

Ang topicen, jösses vilket uppenbart f*nboy dravvel. Säger inte att PS5 kommer vara tyst men källan är uppenbarligen bara nån som gör sitt bästa för att sprida FUD. Ignorera skräpet.