Geforce RTX 2080 Super och RTX 2070 Super intar bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Geforce RTX 2080 Super och RTX 2070 Super intar bärbara datorer

Högre prestanda och mer effektiv energidistribution är några ledord när Nvidia lanserar Geforce RTX Super för bärbara datorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Känslan när ett mobilt grafikkort är dubbelt så snabbt som ens 200W TDP desktop-grafikkort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ohh, tänk en RTX2080 Super tillsammans med Ryzen 4900HS:)

Permalänk

Detta bekräftar bara att Nvidias nästa generation för stationära inte kommer i år.

Permalänk
Avstängd

Snacka om att grafikkretsar till laptops är överprisade.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Det jag väntar på är ett Max-Q kort i ett tjock chassi. Alla som finns är designade för slimmade. Men jag vill ha tjockt o svalt framför tunnt o varmt. Hatar varma laptops!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av talonmas:

Det jag väntar på är ett Max-Q kort i ett tjock chassi. Alla som finns är designade för slimmade. Men jag vill ha tjockt o svalt framför tunnt o varmt. Hatar varma laptops!

Rent teoretiskt kan du "ful Max-Q:a" prestandaversionen av RTX-kretsarna som sitter i de tjockare burkarna genom att sänka strömbudgeten och justera klockfrekvenskurvan till en mindre aggressiv sådan. Givetvis blir det inte samma enkla plug-n-play-lösning som vanliga Max-Q samtidigt som man tappar vissa funktioner som "Dynamic Boost", men det går definitivt att optimera effektuttag och värmeutveckling på de vanliga kretsarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Rent teoretiskt kan du "ful Max-Q:a" prestandaversionen av RTX-kretsarna som sitter i de tjockare burkarna genom att sänka strömbudgeten och justera klockfrekvenskurvan till en mindre aggressiv sådan. Givetvis blir det inte samma enkla plug-n-play-lösning som vanliga Max-Q samtidigt som man tappar vissa funktioner som "Dynamic Boost", men det går definitivt att optimera effektuttag och värmeutveckling på de vanliga kretsarna.

Ah, bra att veta. Dags o köpa en vanlig 2070 nu då när priserna dumpas inför Super

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3